Tæger på vores hunde
Fra : M@B

Dato : 06-08-05 08:40

Det er godt nok højtid for de satans snyltere.
Er der nogen der ved om det er bedst at tage tægerne af hunden
med det samme eller skal man vente til de har vokset sig store?
Vi er meget i tvivl,da vi har fået modstridende oplysninger.
Venter man med at tage tægen til den er stor, er det så
ikke nemmere at få det hele med så det ikke bliver betændt+

Mvh Michael Bach.

Fra : fam. Ager

Dato : 06-08-05 10:22

"M@B" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venter man med at tage tægen til den er stor, er det så
> ikke nemmere at få det hele med så det ikke bliver betændt+

du skal tage dem med det samme at du opdager dem, så er risikoen for smitte
minimal.
bruger du en tang til formålet, så får du også det hele med, jeg har
ihvertfald aldrig oplevet, at der sad rester tilbage, de slipper taget i
hunden.
jeg har købt sådan et "koben" en lille grøn plastic ting, hedder O`TOM, er
købt hos min dyrlæge, de er fantastiske at selv min 3 årige søn kan få dem
af hundene. (koster ca. 27,- )

mvh. marie

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 06-08-05 12:18

Angående tæger de skal tage med de samme med sørg for at hele tægen er ude
for hvis der er noget af dens krop der kan der ske at der kommer betændelse.

Lilian.

Fra : M@B

Dato : 06-08-05 14:32

"Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> skrev i en meddelelse
> Angående tæger de skal tage med de samme med sørg for at hele tægen er ude
> for hvis der er noget af dens krop der kan der ske at der kommer
> betændelse.
>
> Lilian.

Tussind tak for svaret begge to ;)

Mvh Michael Bach.

Fra : Kito

Dato : 07-08-05 06:39

> "Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> skrev i en meddelelse

> Tussind tak for svaret begge to ;)
>
> Mvh Michael Bach.
Hej nu skriver du om det er bedst at tage dem af når de bliver store. Lige
lidt oplysning så er flåterne livcyklus i 3 stadier. det vil sige at de
findes i 3 størrelser sådan som jeg har forstået det. En meget stor flåt er
ikke en lille der har siddet længe og drukket meget blod.
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Jeg har 2 hunde og i foråret fjernede jeg ca 25 flåter fra hver af dem når
de havde været i Hammer Bakker ved Aalborg.
Hundene vender sig til den grundige gennemgång.

vh
Poul

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-05 07:01

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de havde været i Hammer Bakker ved Aalborg.
> Hundene vender sig til den grundige gennemgång.

en flåt bliver mange gange større hvis den får lov at sidde og suge blod,
her er et link til en udførlig "brugsanvisning" på flåtens livscyklus..
http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Insekter/Skovflaaten/fakta_om_flaater.htm

Fra : x Vuf x

Dato : 09-08-05 21:50

On Sat, 6 Aug 2005 15:31:48 +0200, "M@B" <laimic@tdcadsl.dk> wrote:

>Tussind tak for svaret begge to ;)
>Mvh Michael Bach.

Ser man hunden efter HVER gang, man har
gået tur, kan man være så heldig, at de
ikke har sat sig fast endnu!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
3 drenge + 1 pige