lab ryster sig
Fra : max tina og palle

Dato : 05-08-05 19:48

hej vi har en lab han på 3 år, han har det med at ryste på hovdet for de at
han har noget i øret, det hjælper når man ranser det mad vat, der er mest om
aften når han har ligget og sovet på den ene side og det er kun det ene øre
der kommer meget ørevoks i, det er også galt hvis nogle klør ham på øret, er
der nogle her der kan hjælpe os med det for ved dyrlægen får vi noget til at
dryppe med og så går der 3-4 uger så er det galt igen.

hilsen palle jensen

Fra : qfha

Dato : 05-08-05 22:07

Du må en smut til dyrlægen.

Fra : fam. Ager

Dato : 06-08-05 06:29

"max tina og palle" <paresbjerg@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at
> dryppe med og så går der 3-4 uger så er det galt igen.

er han blevet set efter for øremider??

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 06-08-05 15:12

> [...]
> at
> dryppe med og så går der 3-4 uger så er det galt igen.

1) Prøv en anden dyrlæge.

2) Det kan være allergirelateret - få dyrlægen til at lave en allergitest.
Måske en ny dyrlæge gør det af sig selv. Megen allergi relaterer til
foderet, prøv at skifte foder, prøv evt. BARF.

Mvh
Søren

Fra : max tina og palle

Dato : 07-08-05 18:48

hej med dig, tak for dit svar, du skrev at vi skulle prøve med barf ?????
hvad er det for noget og det med allergitest sage han at det var det ikke,
men ok en anden dyrlæge ved det måske, men barf vil vi gerne prøve

Fra : max tina og palle

Dato : 07-08-05 18:48

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-05 19:46

> [...]
> hvad er det for noget og det med allergitest sage han at det var det ikke,
> men ok en anden dyrlæge ved det måske, men barf vil vi gerne prøve

Hej Palle,

Hvis hunden har allergi overfor de ting der er i tørfoder, f.ex. lagermider,
kan man fodre efter barf, det vil sige råt kød, ben, indmad og grønt på den
måde det foreskrives efter barf-systemet. Men hvis det er helt sikker at der
ikke er tale om allergi, er der ingen grund til dette. Jeg vil ikke påtage
mig at spille dyrlæge her, men jeg mener mange skavanker kan relatere til
allergi, jeg har haft en dyrlæge, som bare behandler det umiddelbare symptom
(utallige tilfælde af øregangsbetændelse) uden at tænke på allergi, hvor en
anden dyrlæge satte det i forbindelse med allergi.

Jeg ville forsøge med en anden dyrlæge, ikke bare en som bor tæt på, men en
som andre kan anbefale som værende dygtig.

Barf kan du læse om på http://www.barf.dk/ og http://www.raw4dogs.dk/ - I må
selv afgøre om det er et forsøg værd, det kræver jo lidt.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-05 20:23

> [...]
>
> Barf kan du læse om på http://www.barf.dk/ og http://www.raw4dogs.dk/ - I
> må selv afgøre om det er et forsøg værd, det kræver jo lidt.

jeg kan også kun tale varmt om barf.
udover at være fri for diverse allergier, giver det formidabel flot og tæt
pels, god pigment, godt immunforsvar, en rigtig god fordøjelse, tænder fri
for tandsten, ikke dårlig ånde.
"GG" det lyder som en anden reklame....
mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 09-08-05 21:17

On Sun, 7 Aug 2005 21:22:43 +0200, "fam. Ager" wrote:

> [...]
>pels, god pigment, godt immunforsvar, en rigtig god fordøjelse, tænder fri

Lige bortset fra, hvilket mange overser,
at hunden kan få proteinforgiftning.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
3 drenge + 1 pige

Fra : Søren LH

Dato : 09-08-05 21:43

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Lige bortset fra, hvilket mange overser,
> at hunden kan få proteinforgiftning.

Ja, det var jeg ikke klar over, hvor kan man læse mere om det?
Proteinindholdet i barf svarer nogenlunde til tørfoder.

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 09-08-05 21:56

On Tue, 9 Aug 2005 22:42:45 +0200, "Søren LH" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Ja, det var jeg ikke klar over, hvor kan man læse mere om det?

Om proteinforgiftning?

>Proteinindholdet i barf svarer nogenlunde til tørfoder.

Ok. Hvor ved du så dèt fra? Så vidt jeg forstår, er Barf
rent kød og ben. Det er tørfoder ikke!

Fra : Søren LH

Dato : 10-08-05 05:42

> Om proteinforgiftning?

At hunden kan få proteinforgiftning af barf

> Ok. Hvor ved du så dèt fra?

Det kan jeg ikke huske mere, men jeg vil da gerne prøve at spørge nogle
"eksperter" for at få det bekræftet, med mindre nogen i gruppen kan komme
med en dokumentation af det.

Så vidt jeg forstår, er Barf
> rent kød og ben. Det er tørfoder ikke!

Nej - kød, ben, indmad og grønt, som jeg skrev tidligere. Grønt typisk 25%

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 10-08-05 06:50

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Om proteinforgiftning?

---------------------------------

som jeg nævnte i den anden, er proteinforgiftning en gammel betegnelse, som
dækker over diverse lidelser forsaget af intollerans overfor foderet, læs
evt. her;

http://www.netvet.net/dansk/nyheder/allergi_hund.htm

mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 10-08-05 06:20

> [...]
> On Sun, 7 Aug 2005 21:22:43 +0200, "fam. Ager" wrote:
>

> Lige bortset fra, hvilket mange overser,

proteinforgiftning, kommer fra for dårligt og for meget protein i tørfoder,
har aldrig nogensinde hørt om det ved barf.
kender flere, som er gået over til barf efter "proteinforgiftning" og som
bliver symptomfri.
proteiner er mange ting, og kan komme fra flere kilder, som det også kom ind
på i en anden tråd tidligere, bla. om tørfoder var fremstillet af tørret kød
eller fersk kød, hvor det tørrede kunne komme fra udvinding af noget kødmel
fra forbrændingsanstalter. der er stor forskel på proteinkvaliteten.

mvh. marie