Hvalpen æder græs.
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 10:59

Vores to måneder gamle hvalp æder græs. Det er ikke sikkert, at den er klar
over, at den er en hund
Derimod er den meget tilbageholdende med at spise sit hvalpefoder
(fuldkost).
Hvad skyldes disse ting, og er det noget man skal tage sig af? Vi forsøger
selvfølgelig at holde den fra at spise græsset.

Fra : qfha

Dato : 03-08-05 12:18

Mange hunde kan lide græs. De spiser det ikke kun for at brække sig
som nogle tror. Men hold igen med omfanget af dens spiseri, den kan få
fordøjelsesproblemer af det.
Du kunne prøve at give den et andet foder, som den bedre kan lide,
smag og behag hos hunde er også forskelligt. Men skift over en periode
for ikke at slå dens mave istykker.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-08-05 16:46

"Jan Andersen" <avajba-snabela-worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Vores to måneder gamle hvalp æder græs. Det er ikke sikkert, at den er
> klar over, at den er en hund

Min hund spiser altid græs. Nogen gange for at brække sig, men andre gange
sikekrt bare for at holde maven i orden.

> Hvad skyldes disse ting, og er det noget man skal tage sig af?

Det kan skyldes at den bare holder styr på sin mave, og det er bestemt ikke
noget i skal tage jer af, det er MEGET almindeligt

> Vi forsøger selvfølgelig at holde den fra at spise græsset.

Lad vær' med det, lad den bare spise det.

KH
Bolette
www.bolettes.dk el. www.http://kolonihave.frac.dk

Fra : Christina Jensen

Dato : 04-08-05 08:59

Hejsa

I skal helst holde den fra at spise græs, dette har vi fået af vide af vores
dyrlæge, der kan nemlig godt sidde små snegle på græsset, og de kan være
bærende af lungeorm, som så kan smitte videre på hunden, så jeg fraråder det
bestemt.

KH Christina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-08-05 09:09

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores dyrlæge, der kan nemlig godt sidde små snegle på græsset, og de kan
> være bærende af lungeorm, som så kan smitte videre på hunden, så jeg

God hvor er der mange meninger om det vores dyrlæge siger det modsatte
om at de gerne må spise græs, man kan da ikke blive andet end forvirret

Knus Bolette
www.bolettes.dk el. http://kolonihave.frac.dk/

Fra : FINN HANSEN

Dato : 10-08-05 15:35

Jan Andersen <avajba-snabela-worldonline.dk> skrev:
>Vores to måneder gamle hvalp æder
>græs. Det er ikke sikkert, at den er klar
> [...]

Din hund spiser græs fordi den har hår i maven og hunde bræker sig
når de har spist græs hvor med hårerne ryger med op.