renlig hundehvalp
Fra : Bo og Christina

Dato : 01-08-05 13:22

Vi har lige købt en berner sennen, hun er lidt over 9 uger nu,vi vil jo
gerne have hende renlig hurtigt og ønsker gode råd.Hun tisser nogle gange
indenfor,især på et bestemt tæppe,men hun "laver" kun undenfor.

Fra : Holm

Dato : 01-08-05 22:45

"Bo og Christina" <boogchristina@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har lige købt en berner sennen, hun er lidt over 9 uger nu,vi vil jo
> gerne have hende renlig hurtigt og ønsker gode råd.Hun tisser nogle gange
> indenfor,især på et bestemt tæppe,men hun "laver" kun undenfor.

Hej

I skal være hjertens glade!
Hun er allerede langt af en kun 9 uger gammel hvalp.
Tålmodighed tålmodighed . Beløn hende meget når hun laver udenfor, ignorer
hendes uheld indenfor indtil videre.
Sørg for at lufte hende tit, og i rolige omgivelser hvor hun er tryg.
Hvis tæppet kan flyttes så læg det helt hen til døren, så kan I måske nå at
gribe hende i tisseriet og tage hende med ud, men gør alting roligt så I
ikke forskrækker hende,...tænk lige på at menneskebørn tit først bliver
renlige meget meget senere)) 9 uger er ingenting, hun er en baby..)

Held og lykke og tillykke også

Holm

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-08-05 16:44

Jeg syntes heller ikke i skal være nervøse.... Som sagt hvergang i går,
helst 7-8 små ture om dagen, så roser i hvalpen med meget lys stemme bare
han tisser en smule, og indenfor skal i ikke sige noget. til sidst forstår
hvalpen at den for ros for at gøre det udenfor og vil begynde at holde sig
og kun gøre det uden for..Vores golden retriver hvalp var renlig efter 12
uge og vi gjorde det på den måde, nu går vi ikke så mange korte ture, men
3-4 lange ture om dagen og det går helt fint.. Men ja tålmodighed er en dyd

//Thomas L. & Huskey