Toiletvæsker
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 15:31

Lidt af det røde og lidt af det grønne eller det blå ....

Hvad bruger I til at få den nøjagtige dosering i toilettet (den originale
1-1½ liters flaske er for unøjagtig!)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Johnny

Dato : 06-09-05 15:34

> Hvad bruger I til at få den nøjagtige dosering i toilettet (den
originale
> 1-1½ liters flaske er for unøjagtig!)?
>

> --
> Per, Esbjerg

Jeg bruger låget fra toilettanken. Indeni er der mål på hvor mange ML der
skal påfyldes.

Johnny

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 06-09-05 15:47

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> originale

Jeg fylder et par små plastflasker med skruelåg (100 eller 200 ml pr stk).
Så behøver jeg heller ikke slæbe 3 liter med rundt.

ivan, århus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 16:45

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger låget fra toilettanken. Indeni er der mål på hvor mange ML der
> skal påfyldes.

Nu du siger det - det var der i min 97 Knaus. Men vist ikke i min 90 Wilk -
nogen der kan huske det?

Min CV står uden for gå-afstand. Ja, det er lige før den står uden for
køreafstand :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Arne Keller

Dato : 06-09-05 19:44

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Lidt af det røde og lidt af det grønne eller det blå ....
>
> Hvad bruger I til at få den nøjagtige dosering i toilettet (den originale
> 1-1½ liters flaske er for unøjagtig!)?

Jeg har plads til 4 af de små firkantede flasker med mål på siden i
bunden af mit toilet.

Der findes også måleenhed i låget til min tank.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-09-05 08:21

> Lidt af det røde og lidt af det grønne eller det blå ....
>
> Hvad bruger I til at få den nøjagtige dosering i toilettet (den originale
> 1-1½ liters flaske er for unøjagtig!)?

Som Johnny skriver i et andet indlæg, er skruelågen til tanken samtidig et
målebæger - i hvertfald i Thetfords 20 liter tank (den lange udgave).

Jeg bruger selv blå væske fra HKS-camping. 2 liter koster 109 kr.
Blandingsforhold til 20 liter tanken er 120 ml væske samt 2 liter vand. Så i
øvrigt den samme blå væske i Lazise ved Gardasøen til 10 Euro for 2 liter
med blandingsforhold 150 ml til 2 liter vand.

Af skyllevand bruger jeg den røde/rosa væske. 100 ml til 15 liter vand. Her
bruger jeg den lille prøveflaske (400-500 ml), vi fik leveret sammen med CV.
Den har en god streg-inddeling på siden, og +/- 5-10 ml er jo nok ikke så
afgørende.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-09-05 14:35

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger selv blå væske fra HKS-camping. 2 liter koster 109 kr.

Den blå er vist mere effektiv og lugtfri end den grønne??

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 07-09-05 14:41

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Den blå er vist mere effektiv og lugtfri end den grønne??

Den grønne er biologisk nedbrydlig og efter lader ingen kemiske
rester. det gør den blå.

Bruger også den blå, syntes den er mere effektiv, med den grønne
kommer stanken af urin hurtigere især i syden.

Gismo.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-09-05 15:10

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den grønne er biologisk nedbrydlig og efter lader ingen kemiske
> rester. det gør den blå.

Ja - det er desværre ulempen!!

> Bruger også den blå, syntes den er mere effektiv, med den grønne
> kommer stanken af urin hurtigere især i syden.

Helt enig.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-09-05 15:08

> "Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse

> Den blå er vist mere effektiv og lugtfri end den grønne??

Det er i hvert fald min erfaring efter at have prøvet den grønne (både
flydende og granulat).

Hilsen
Peter Marlau