Overhaling forbudt!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-05 00:47

De nye kørekortklipperegler bør ligge i baghovedet ved kørsel med
campingvogn.

Ved overtrædelse af overhalingsforbud - f.eks. på motorvejsstrækninger -
koster det et klip ... så har min sit kørekort kært skal man blive pænt inde
bag lastbilerne.

Husk at overhalingsstrækningerne snart kommer til at dække rigtig store dele
af motorvejsnettet :(

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning Keseler

Dato : 29-08-05 14:44

> [...]
> inde bag lastbilerne.
>
> Husk at overhalingsstrækningerne snart kommer til at dække rigtig store

For ca 14 dg. siden, da jeg var på vej hjem fra ferie, var alle skilte med
overhalingsforbud tildækkede på den nordgående strækning fra grænsen til
Kolding.
Det er måske nye skilte der ikke var taget i brug endnu.

Henning

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-05 16:47

"Henning Keseler" <heke@pildetteudmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kolding.
> Det er måske nye skilte der ikke var taget i brug endnu.

Ja nemlig ja. Der bliver meget mere overhalingsforbud på motorvejene end der
hidtil har været.

--
Per, Esbjerg

Fra : LS

Dato : 02-09-05 22:49

> Ja nemlig ja. Der bliver meget mere overhalingsforbud på motorvejene end
> der hidtil har været.

Ja så må vi jo bare få fyret op under kedlerne i en fart når vi når til et
stykke uden forbud.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 03-09-05 08:56

Det er set med mine øjne dejligt, at det er så mange flere strækninger, hvor
overhalingsforbudet kommer til at gælde.

Med tan om den vanvittige overhaling der skete ved Ustrup ved vojems, hvor
overhalingen kostede en familie livet, så er det en ganske god ide med disse
forbud.
Hvis bare fartpsykoparterne vil overholde dem.

Vi må køre max 80km./h og det vil sige, at vi ikke må overhale hverken
lastvogne eller andre køretøjer på motorvejene.

Fra : LS

Dato : 03-09-05 09:47

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi må køre max 80km./h og det vil sige, at vi ikke må overhale hverken
> lastvogne eller andre køretøjer på motorvejene.

Ja jeg kan så næsten regne ud at du er en af dem som jeg og 200 lastvogne
skal udenom når en overhaling forbudt strækning ophører men fint, det
respekterer jeg hvis du så også bare respekterer at vi andre ligger i
overhalingsbanen når vi skal uden om. Vi har jo ikke alle samme opfattelse
af hvad der er 80 km/t og jeg og de fleste lastvogne mener at 80 km/t = 90
km/t
Og så er vi der igen. Hvis du kører de 80 som du mener du må efter
speedometeret så kører du i bedste fald kun 75 og så kører du faktisk
hamrende ulovligt for ifølge loven må du ikke være til gene for den øvrige
trafik

Jeg kan godt lide dit udsagn om at man er mere eller mindre fartpsykopat
hvis man kører over 80 km/t for så må du jo være stor modstander af Tempo
100 godkendelserne. Det kan være der skal indføres et tillæg til disse
regler at man skal være erklæret og lægegodkendt fartpsykopat for at få en
tempo 100 godkendelse

Nå god vind. Jeg skal nok hilse pænt når jeg jeg smutter forbi hvis jeg
når
det for nu skal der jo lidt mere tryk på kedlerne for at nå det på de
kortere stræk. Så forøvrigt på campingferie.dk at solifer er verdens
hurtigste vogn så jeg er fortrøstningsfuld

Fra : K. H. Hansen

Dato : 03-09-05 11:02

Mit speedometer ligger mellem 80 og halvfems, da jeg er bevidst om, at der
er fejlvisning.

Jeg finder det ikke i orden, at vi bare skal frem koste hvad koste vil, i DK
sparer du så lidt tid, med de 20km. mere i timen, så det nærmer sig bagatel
i tid.

Og du kan med speedometeret mellem 80 og 90 når gennem tyskland og til prag
på en dag, at jeg så betragter turen som ferie og overnatter er noget helt
andet.

Fra : LS

Dato : 03-09-05 13:10

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> at jeg så betragter turen som ferie og overnatter er noget helt andet.

Ja det gør vi jo nok allesammen uanset hvordan vi kør

Fra : Henning Keseler

Dato : 29-08-05 20:52

"Henning Keseler" <heke@pildetteudmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Lastbilerne er ikke noget problem, de kører jo 90 alligevel, men derimod en
cv eller flyttetrailer, efter en bil med for lille motor så det går med 70 -
75 km/t, det er godt nok træls.

Henning

Fra : Sten Bo

Dato : 30-08-05 10:34

,

> Lastbilerne er ikke noget problem, de kører jo 90 alligevel, men derimod
> en cv eller flyttetrailer, efter en bil med for lille motor så det går med
> 70 - 75 km/t, det er godt nok træls.

Men sikkert - bare man ikke falder i søvn, men det forhindre trælsfølelsen
vel )

Der er vel en gang i mellem huller i alle forbudene så vi kan komme forbi?

Vi må ha den tempo 100 til dagmark og en tilladelse så man må overhale med
den på bagsmækken.

Er det tilfældet i tyskland?

Hilsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-08-05 12:43

> Vi må ha den tempo 100 til dagmark og en tilladelse så man må overhale med
> den på bagsmækken.
>
> Er det tilfældet i tyskland?

Nogle steder ja, nogle steder nej. Som jeg husker det - de sidste 50-80 km
før Hamburg - overhalingsforbud for lastbil og campingvogne.

Derimod i Kassel bakker er det fuldt ud tilladt for campingvogne at
overhale.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning Keseler

Dato : 30-08-05 13:44

> [...]
> før Hamburg - overhalingsforbud for lastbil og campingvogne.
>
> Derimod i Kassel bakker er det fuldt ud tilladt for campingvogne at

Jeg ved ikke om det er generelt, men jeg mindes ikke at der er forbud hvor
der er 3 baner, hvilket er tilfældet på mange strækninger efterhånden.

Men ved i om det er tilladt at overhale med cv i Tyskland, hvor
forbudsskiltet kun viser en personbil og en lastbil ved siden af hinanden?

De har 2 type skilte vedr. overhalingsforbud, en som ovennævnte og en hvor
bil m. trailer også vises.

Henning

Fra : Jens

Dato : 30-08-05 17:14

> [...]
>
> De har 2 type skilte vedr. overhalingsforbud, en som ovennævnte og en hvor

Da der er to typer skilte må det du omtaler selvfølgelig betyde det det
viser, nemlig overhaling forbudt for lastbiler (= biler over 3500 kg). Hvis
det skulle betyde det samme som skiltet med Lastbil + Bil m. trailer var der
vel ingen grund til at have TO skilte!

Nu vi er ved det, ser det ud til at dem der kommer susende med en Combi Camp
eller anden små-påhæng ikke føler at overhaling forbudt for bil med anhænger
gælder dem, men det reguleres vel med klippekortet

/Jens

Fra : Sten Bo

Dato : 30-08-05 17:48

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
,

> [...]
> Camp eller anden små-påhæng ikke føler at overhaling forbudt for bil med
> anhænger gælder dem, men det reguleres vel med klippekortet

Sporer man lidt indeklemt brok?

Hvis trækket ikke kan godkendes til tempo 100 er det vel ikke dem med CC s
skyld.
Hver vælger vel den sammensætning der passer til deres indstilling - hvor de
fleste med CC nok også har sikkerheden i baghovedet.

Hva er der galt, nogen der har tisset på sukkermaden ?

--
Det er utrolig så let
man kan bære andres

Fra : Henning Keseler

Dato : 30-08-05 13:53

> [...]
>>
> ,

> Men sikkert - bare man ikke falder i søvn, men det forhindre

Jeg ved nu ikke hvor sikkert det er at have en konvoj af utålmodige
lastbiler liggende tæt bagved.
Jeg foretrækker at køre godt 90 så man kan holde afstand til lastbilerne
bagved, indhenter man så en langsommere lastbil er det altså rart at man
lige kan smutte forbi.

Henning

Fra : MetroHenrik

Dato : 30-08-05 15:23

> [...]
> Jeg foretrækker at køre godt 90 så man kan holde afstand til lastbilerne
> bagved, indhenter man så en langsommere lastbil er det altså rart at man

Det er ikke et spørgsmål om hvad den enkelte bilist foretrækker.
Det er et spørgsmål om hvad de personer vi selv har valgt, beslutter sig
for. I dette tilfælde er det altså en hastighedsgrænse på 80, og visse
steder et overhalingsforbud.

Klippekortet er jo bare en mere kontant måde at vise trafikanterne på at
blødsødenheden er ved at være slut. Loven er jo ikke lavet om.
Det må være slut med at finde sig i at vejene er det farligste sted i vores
verden.

Henrik

Fra : Sten Bo

Dato : 30-08-05 15:59

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

,
,
>,
> Det må være slut med at finde sig i at vejene er det farligste sted i
> vores
> verden.
>
> Henrik

Det plejer nu at være køkkenet og hjemmet ,derefter arbejdsulykker og til
sidst køretøjsulykker.

Der er en graf på
http://www.si-folkesundhed.dk/upload/253421_nyhedsbrev_17_lowres_2.pdf side
5 men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan man vægter de en kelte begivenheder.
God artikel ved hurtig, uforberedt, læsning.

Men...

Mit spørgsmål gik på om man måtte overhale med tempo 100 og indenfor
reglerne, altså når det kan ske ved at køre 100 Km/t. de steder hvor
overhaling ellers er forbudt - når man ikke har den tempo 100 godkendelse.

Hilsen

Fra : Sten Bo

Dato : 30-08-05 16:06

> [...]
> reglerne, altså når det kan ske ved at køre 100 Km/t. de steder hvor

> overhaling ellers er forbudt - når man ikke har den tempo 100 godkendelse.

øv - kiksekage jeg mener selvfølgelig - hvor overhaling ellers er forbudt
for
campingkøretøjer osv.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-08-05 17:56

MetroHenrik wrote:

> Det må være slut med at finde sig i at vejene er det farligste sted i
> vores verden.

Jamen, det er de skam heller ikke!
Det er helt klart sengen, hvis man ser på antal af døde.

I en årrække har antallet af dræbte og tilskadekomne i traffikken heldigvis
været for nedadgående, så du kan roligt glæde dig. Og udviklingen er endda
også sket efter man hævede hastighedsgrænserne på motorvejene til 130. Så
det er svært at bevare pessimismen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : T. Hartung

Dato : 02-09-05 14:35

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må være slut med at finde sig i at vejene er det farligste sted i
> vores
> verden.

nej det er sengen - der dør de fleste )

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Gismo

Dato : 21-10-05 19:58

Ang. overhalingsforbud i Tyskland.

Den sklitning der vises i tyskland ved
overhalingsforbud mellem kl. 6 - 20 f.eks. er det
gældende alle dage eller er det kun hverdage?

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-10-05 17:08

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ang. overhalingsforbud i Tyskland.
>
> Den sklitning der vises i tyskland ved
> overhalingsforbud mellem kl. 6 - 20 f.eks. er det
> gældende alle dage eller er det kun hverdage?
>
> Gismo.

UPS - en gammel tråd med liv i ))

Det kommer an på hvad der står på skiltet

kun 6 - 20 = alle hverdage
hvis (6-20) = lørdage gældende
og 6-20 (men med rødt) = søndag gældene

altså ligesom i DK.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Gismo

Dato : 27-10-05 20:09

> UPS - en gammel tråd med liv i ))

> Det kommer an på hvad der står på skiltet

> kun 6 - 20 = alle hverdage
> hvis (6-20) = lørdage gældende
> og 6-20 (men med rødt) = søndag gældene
>
> altså ligesom i DK.

Mere UPS -mistede tålmodigheden og ringede til
færdselspolitiet i Århus og spurgte og de kendte
reglerne...
Jo,jo det gjorde de da, men det er ikke de samme
som du nævner.

6 - 20 uden ( ) eller røde tal, betyder alle dage
iflg. ham.

Gismo.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 28-10-05 08:40

> [...]
> Jo,jo det gjorde de da, men det er ikke de samme
> som du nævner.
>
> 6 - 20 uden ( ) eller røde tal, betyder alle dage

Noget tyder nu på, at færdselspolitiet i Århus ikke kender reglerne.

Af den gældende bekendtgørelse 590 af 24. juni 1992 om vejafmærkning fremgår
det af § 5, stk. 3:

"U 3: Hovedtavlens angivelse gælder kun i et vist antal timer eller
minutter, på visse ugedage eller inden for visse klokkeslæt. Klokkeslæt
anført med sort eller hvidt gælder for hverdage undtagen lørdage, klokkeslæt
anført i parentes gælder for lørdage, og klokkeslæt anført med rødt gælder
for søn- og helligdage."

Det samme ses på side 10 i følgende link:
http://www.vejregler.dk/htmldoks/pdf-filer/VR5_Faerdselstavler_6_Undertavler.pdf

Venlig hilsen
Peter Marlau

Fra : T. Hartung

Dato : 29-10-05 10:42

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse

> Noget tyder nu på, at færdselspolitiet i Århus ikke kender reglerne.

rystende ikke??

........ og jeg er helt enig med dig - skal "tavlen gælde alle ugens dage"
skal der påføres 3 tidsangivelser som tidligere beskrevet.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU