Sprite Super 490 CF
Fra : john

Dato : 25-08-05 16:05

Hej !.
Vi påtænker at købe en nyere campingvogn. Vi har været ude at se på utallige
emner,
men synes på nuværende tidspunkt at den der passer os bedst med indretning
og pris er
en Sprite Super 490 CF fra år 2000.
Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen som kunne fortælle os både
positivt og negativt
om den vogn.
Med venlig hilsen Thomas

Fra : John

Dato : 25-08-05 17:43

Hej

er sidegruppen ikke i samme ende som træktøj og den skrå front? så må det
ikke være så behageligt at side i rundsiddegruppen.

John fynbo

Fra : john

Dato : 25-08-05 18:46

Ja siddegruppen er godt nok i samme ende som træktøjet.

Det var dog ikke noget jeg overhovedet tænkte på da jeg prøvede at sidde i
den,

men det kan jo godt være jeg skal have det med i overvejelserne. Jeg må
prøvesidde den igen.

Thomas

Fra : K. H. Hansen

Dato : 25-08-05 21:54

Jeg har svært ved at se problemet, vi har en LMC siesta, den har også
siddegruppe/sovegruppe ved trækstangen og køkken og toilet i bagenden,
skulle vi op i en større vogn, ville vi nok stadig have endekøkken og toilet
i bagenden, eksempelvis en LMC Luksus med dobbeltseng på tværs og
siddegruppen i midten.

Jeg var inde og se på en sprite hos NH camping i Rødekro, og efter min
mening er de fint indrettede, men vi er nu ej heller så høje, det kommer det
vel også an på.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-05 23:16

> [...]
> og pris er
> en Sprite Super 490 CF fra år 2000.
> Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen som kunne fortælle os både

Vi skiftede i foråret og så i den forbindelse også på flere brugte af netop
denne model, da vi godt kunne lide indretningen.
Vi så på ialt 4 vogne og konstaterede, at i dem alle sammen var den forreste
siddegruppe meget falmet.
Det skyldes nok den meget skrå front, samt at vinduet går ned forbi
siddegruppen, så solen rigtig kan komme til at blegne stoffet.
Den ene var så vidt jeg husker kun 2½ år gammel, men alligevel allerede
meget falmet.
En af forhandlerne (ikke Sprite forhandler) mente, at det måtte være noget
dårligt stof/indfarvning, som gav problemet. En anden antog at det var den
meget skrå front og den store frontrude, som gjorde at der kom ekstremt
meget sol ind. Vi indhentede et par tilbud på ombetrækning, hvilket ville
koste ca. 7.000 kr.
Vi endte dog med noget helt andet, da vi dels faldt over et godt tilbud og
ikke havde tiltro til, at vi ikke selv ville få problem med, at nye hynder
også ville falme, selvom vi faktisk altid har nedrullede gardiner når vi
ikke bruger vognen, netop for at undgå blegning.

Kurt