Overnatnings muligheder på motorveje
Fra : Poul Larsen

Dato : 14-08-05 10:34

Jeg ønsker at køre gennem Tyskland til det sydlige Frankrig.
Hvordan finder jeg ud af hvordan overnatningsmulighederne
på turen frem og tilbage eller ved siden af motorvejene er.
F. eks. rastepladsen, hvor det sikkerhedsmæssige er OK
ved overnatning i CVen og man kan få en bid mad..
Kender du nogle links eller bøger, som man bør
anskaffe sig?

--
Hilsen Poul

Fra : Henning Fink

Dato : 14-08-05 11:18

Poul Larsen <pl_news@nospam.com> skrev:
> [...]
>ved overnatning i CVen og man kan få en bid mad..
>Kender du nogle links eller bøger, som man bør

Hej Poul
prøv www.autohof-guide.de/start.htm
held og lykke god tur
mvh Henning

Fra : K. H. Hansen

Dato : 14-08-05 12:35

Min mening er, at man aldrig skal overnatte på autohof, søg en campingplads,
så har du fred og ro om natten.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-05 13:28

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min mening er, at man aldrig skal overnatte på autohof, søg en
> campingplads, så har du fred og ro om natten.

Autohof ligger et godt stykke fra motorvejen. Hvor mener du larmen kommer
fra?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-08-05 19:30

Hej Poul.
Først - overnat aldrig i nærheden af Lyon i Frankrig på en rasteplads , der
er risikoen meget stor for overfald !
Dernæst - Vi har førhen brugt både Autohof & Store Motorvejs rastepladser ,
men i år på vejen hjem fra sydlige frankrig oplevede vi et indbrudsforsøg
cirka 10 m fra vores vogn. Forsøget blev heldig vis forpurret af de Voksne
tyske mænd der havde været nede at Touren. Men bilen som blev brugt til
flugten var placeret 5 m fra vores campingvogn - Så var det ikke fordi at de
valgte de 2 store Tyske Autocampere - kunne det jo sagtens have været OS
Uha! Nu er det slut med disse overnatninger !!!!!
KAN anbefale dig FDM`s Europa Campingguide , der også beskriver hvor langt
campingpladserne ligger fra Motorvejen + en masse andre gode detaljer.
Her lige en Link til at finde pladser langs motorvejen !
http://www.eurocampings.dk/da/
God tur -----

Kim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-08-05 20:56

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> campingpladserne ligger fra Motorvejen + en masse andre gode detaljer.
> Her lige en Link til at finde pladser langs motorvejen !

Problemet er bare, at hvis man vil bruge campingpladser på vejen sydover, så
skal man holde med at køre ret så tidligt på dagen. Dernæst har jeg oplevet
at især i det sydlige Tyskland og i Østrig, der kommer du ikke ind hvis du
ikke vil væree der i mindst 1 uge.

Peter

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 14-08-05 21:29

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplevet at især i det sydlige Tyskland og i Østrig, der kommer du ikke ind
> hvis du ikke vil væree der i mindst 1 uge.

Okay, vi har fundet et par pladser, hvor de har 5-10 båse til enkelte
overnatninger. Man behøver ikke engang at spænde fra og der er mulighed for
at køre ligeså tidligt om morgenen, som man måtte ønske.
Prøv evt at finde nogle via WWW.ADAC.DE eller
http://www.adac.de/ReiseService/Camping/campingfuehrer/

En af favoritterne ligger 1 km fra motorvejen i Østrig ved byen Wiesing.

ivan, århus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-05 19:35

Poul Larsen wrote:
> [...]
> F. eks. rastepladsen, hvor det sikkerhedsmæssige er OK
> ved overnatning i CVen og man kan få en bid mad..

Jeg nærer ingen betænkelighed ved at overnatte i CV på de tyske rastepladser
med betjente tankstationer, cafeteriaer mv. Og det må vi være nogle mio.,
der ikke gør

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-08-05 20:38

> [...]
rastepladser
> med betjente tankstationer, cafeteriaer mv. Og det må vi være nogle mio.,

Hej

Vi har heller aldrig haft betænkeligheder, eller problemer på de tyske
rastepladser.

Selvfølgelig skal man ikke lægge sig i det fjerneste mørke hjørne, men hvis
man ligger tæt på andre i den oplyste del - gerne tæt ved toiletterne, hvor
der går mange forbi, tror jeg risikoen er lille.

Vi har da også narkosegasalarm, og en døralarm der larmer MEGET hvis nogen
åbner døren mens vi sover.

hilsen
Kim