Markise
Fra : riis7

Dato : 09-08-05 19:13

Hej
Er lidt træt af at skulle "afmontere" min markise for at få fortelt
på vognen. Nogen der har erfaring/idé til at montere en extra skinne
lige under den faste, således markisen kan hænge fast på vognen.
Selvfølgelig så langt nede at forteltet kan køres på.
Claus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-05 10:27

riis7 wrote:

> [...]
> lige under den faste, således markisen kan hænge fast på vognen.
> Selvfølgelig så langt nede at forteltet kan køres på.

Jeg har haft nøjagtig samme ide, men vores CVforhandler frarådede det
kraftigt, da han hævder at det kan trække sidepladen skæv. Jeg må dog sige,
at jeg efterfølgende har mistet en meget stor del af min repekt for hans
håndværksmæssige indsigt (med mindre alle CV-værksteder er sjuskede og
præsterer et arbejde, der bestemt ikke ligner håndværk).
Men jeg kunne forestille mig at det kræver, at skinnen kunne iskrues, så den
skrues direkte i træskelettet eller at man skal bolte den /gennem/ væggen og
så give den nogle store tilspændingsflader på indersiden (sikkert inden i
nogle overskabe for det meste).
Jeg har selv overvejet at smide skinnen lige oven på taget helt ude mod
kanten, hvorved den kan skrues fast i samme komponent som den almindelige
skinne. Og så kunne man blot vippe markisen oven på taget, når forteltet
skal bruges.
Men lad os endeligt høre, hvad du finder ud af - jeg vil i hvert fald gerne
inspireres.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : riis7

Dato : 11-08-05 13:32

hej, den sidste løsning du kommer med havde jeg ikke tænkt på. Vil
arbejde lidt på den.
Claus

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 11-08-05 16:41

"riis7" <riis7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
hej, den sidste løsning du kommer med havde jeg ikke tænkt på. Vil
arbejde lidt på den.
Claus

Nu er det ikke så konstruktivt; men:

Vi har for første gang prøvet turen sydpå med posemarkise, og det dur !
10 minutter efter ankomst er der kolde øl i skyggen ... og man sveder knap
nok.

Da vi kom hjem afmonterede vi den, så vi kan komme på tur med fortelt; men
jeg synes da ikke, det er særlig problematisk, hvis man kun skal af- og
påmontere den 1 gang om året ? !

iv, århus

Fra : riis7

Dato : 12-08-05 18:43

vi bruger den således: på vej sydpå overnatter vi måske 2-3 steder
et par nætter ad gangen og bruger markisen. Når vi ankommer sydpå
skal den af således vi kan få fortelt på. Når vi skal hjem skal den
på igen. Når vi kommer hjem skal den af igen hvis vi vil campere
hjemme og bruge fortelt. Nu har jeg heller ikke fået lavet en åbning
i skinden, så jeg er nødt til at rulle den ud når jeg skal have den
af og på!!! Så det er ekstra besværligt. Jeg vil bare gerne have
den siddende på konstant. Du ved vi campister kan jo godt være lidt
dovne....

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 12-08-05 19:32

[...]

Jo, det er til at forstå. Vi skal helst ikke svede for meget når vi er
udstationeret syd for alperne. Håber I finder en løsning.

ivan, århus

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-05 19:34

"riis7" <riis7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du ved vi campister kan jo godt være lidt
dovne....

Nej vi bruger bare tiden optimalt.

--
Dagen er aftaget med 2t 10 min ifølge