syn til 100km/t i tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 11:50

kan må sådan et som dansker?

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 13:01

> kan må sådan et som dansker?

Ja det må du gerne, men du skal til Tyskland for at få det gjort.
Opfylder du kravene ?

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 13:20

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må du gerne, men du skal til Tyskland for at få det gjort.
> Opfylder du kravene ?

Se det ved jeg egentlig ikke, ville ikke spørge om kravene hvis det på
forhånd var umuligt, men kender du kravene?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 14:27

> Se det ved jeg egentlig ikke, ville ikke spørge om kravene hvis det på
> forhånd var umuligt, men kender du kravene?

Ja nogle af de vigtigste

1. bil max totalvægt 3500 kg.
2. cv max 80% af bils egenvægt, (egenvægten er højere i Tyskland da de
regner med at den er i køreklar stand).
3. cv. dæk må maks være 6 år gamle
4. cv dæk skal være godkendt til 120 kmt
5. der skal være støddæmpere på cv
6. bilen skal have abs

Først skal du besøge TÜV og få en godkendelse. Kontakt TÜV og bestil tid til
syn. Adressen er:

TÜV Flensburg
Gutenbergstrasse 9
24941 Flensburg
Tlf. 0049 46199 790
Fax. 0049 461 99 792 90
Email: tbrendecke@tuev-nord.de
Åbningstider: Mandag, onsdag og torsdag: 7.30-17.00, tirsdag: 7.30-18.00,
fredag: 7.30-15.00.

Når vogntoget er synet, udstedes en "gutachten" (vurderingserklæring), der
koster 55 euro, og med den i hånden går man videre til motorkontoret:

Strassenverkhersamt, Zulassungsstelle
Tudolf-Diesel-Strasse 3a (ca. 500 m. fra TÜV-stationen)
Tlf: 0049 461 852 384
Åbningstider: Mandag til fredag: 8.00-12.00. Onsdag også: 14.00-17.30

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 14:50

> [...]
> regner med at den er i køreklar stand).
> 3. cv. dæk må maks være 6 år gamle
> 4. cv dæk skal være godkendt til 120 kmt

Det burde vist ikke være noget problem så, min trækker er en BMW 535i fra
89, alt i udstyr heriblandt ABS egenvægten er 1560kg jvf. BMW selv,
Campingvognen er en Hobby Prestige 495 med en egenvægt på 900kg. i DK, så
den er vel ikke 1248kg i Tyskland?

Tak for dit svar jeg vil prøve, at få gjort det inden sommerferien næste år.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 14:59

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den er vel ikke 1248kg i Tyskland?
>
> Tak for dit svar jeg vil prøve, at få gjort det inden sommerferien næste

Hvad er totalvægten på cv ?
og er der støddæmpere på ?

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 15:08

> Hvad er totalvægten på cv ?

1300

> og er der støddæmpere på ?

Ja

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 15:19

> 1300

> Ja

Så skal du være heldig hvis tyskerne har en højere egenvægt på bilen da du
skal op på 1625 kg. hvilket dog burde være muligt.
Det er noget med en fører på 70 kg. en ½ tank brændstof olie på bilen.

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 15:28

> Så skal du være heldig hvis tyskerne har en højere egenvægt på bilen da du
> skal op på 1625 kg. hvilket dog burde være muligt.
> Det er noget med en fører på 70 kg. en ½ tank brændstof olie på bilen.

Har jeg så misforstået den med cv 80%? jeg forstod den sådan at
campingvognens egenvægt ikke måtte overstige 80% af bilens egenvægt

Men hvis min bil har en tør egenvægt på 1560kg, dertil lægges en fører på 70
kg, og en halv tankfuld benzin = 40ltr. så er vi omkring 1670kg forudsat at
benzins massefylde svarer nogenlunde til vands eller hvad?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 15:32

> Har jeg så misforstået den med cv 80%? jeg forstod den sådan at
> campingvognens egenvægt ikke måtte overstige 80% af bilens egenvægt

Ja det er totalvægten på cv ikke hvad den pt. vejer.

> Men hvis min bil har en tør egenvægt på 1560kg, dertil lægges en fører på
> 70 kg, og en halv tankfuld benzin = 40ltr. så er vi omkring 1670kg
> forudsat at benzins massefylde svarer nogenlunde til vands eller hvad?

Enig men det må du enten finde ud af ved at stille der nede eller kontakte
dem pr. mail eller tlf.

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 15:39

> Enig men det må du enten finde ud af ved at stille der nede eller kontakte
> dem pr. mail eller tlf.

Du skal foreløbig have tak jeg prøver, at ringe til dem i morgen.

--
Mvh.
Dannie

Fra : JaTak Victor

Dato : 11-08-05 18:19

> [...]
> Tlf: 0049 461 852 384
> Åbningstider: Mandag til fredag: 8.00-12.00. Onsdag også: 14.00-17.30

Kan det også lade sig gøre at få en Combi-Camp godkendt til 100km/t?

Victor

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-08-05 19:56

> Kan det også lade sig gøre at få en Combi-Camp godkendt til 100km/t?

Ja det kan det, der er det bare ikke en totalvægt på 80 % af bilens egenvægt
men 110 % hvis der er bremse og støddæmpere på CCen uden en af disse må den
kun have en totalvægt på 30 % af bilens egenvægt.

Hilsen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-05 06:50

,

> [...]
> egenvægt men 110 % hvis der er bremse og støddæmpere på CCen uden en af
> disse må den kun have en totalvægt på 30 % af bilens egenvægt.

Hej Jørgen

Jeg forstår ikke helt, 110 %, hvordan er det lige det er?

Vil du prøve en gang til med en tungsindig.

Hilsen
--
Det bliver tidligere mørkt nu.
- Ja, men til gengæld blir det senere lyst.

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-08-05 07:40

> Hej Jørgen
>
> Jeg forstår ikke helt, 110 %, hvordan er det lige det er?
>
> Vil du prøve en gang til med en tungsindig.

Ja gerne.

En Trailer uden bremser eller støddmper må max have en total vægt på 30 % i
forhold til bilens egenvægt
eks. bils egenvægt 1000 kg. altså må trailers totalvægt være 300 kg.

En trailer med bremser og støddæmpere må max have en total vægt på 110 % i
forhold til bilens egenvægt.
eks. bils egenvægt 1000 kg. altså må trailers totalvægt være 1100 kg.

En CV med bremser og støddæmpere må max have en total vægt på 80 % i forhold
til bilens egenvægt.
eks. bils egenvægt 1000 kg. altså må CVs totalvægt være 800 kg.

se mere her http://www.tuev-nord.de/23590.asp tryk på forstørelses glasset

Hilsen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-05 07:44

> [...]
> forhold til bilens egenvægt.
> eks. bils egenvægt 1000 kg. altså må CVs totalvægt være 800 kg.

Tak, det var jeg ikke opmærksom på. Ikke at det er aktuelt men det
undrede mig.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-08-05 21:29

> kan må sådan et som dansker?
>
> --
> Mvh.
> Dannie
> http://www.zx-r.dk
> http://www.dfmc.dk/?id=75

Jeg ved ikke om det er det samme, men hos www.applusbilsyn.dk kan man under
priser og vilkår finde en Tempo-100 undersøgelse.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 21:52

> Jeg ved ikke om det er det samme, men hos www.applusbilsyn.dk kan man
> under
> priser og vilkår finde en Tempo-100 undersøgelse.

Næsten, det er kun for busser, bil og cv skal til Tyskland.

Hilsen Jørgen

Fra : Smølferne lever!

Dato : 26-08-05 15:54

Som jeg læser alt dette, så er den tid man sparer ved at kunne køre 100 km/t
i stedet for 80 km/t brugt på at køre ned og få alle disse godkendelser osv.
Tilmed har man jo så ikke garanti for at kunne køre 100 km/t, da dette mærke
jo ikke sikrer mod kø.

Underfundige tanker

Jacob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-05 17:24

Smølferne lever! wrote:

> Tilmed har man jo så ikke garanti for at kunne køre
> 100 km/t, da dette mærke jo ikke sikrer mod kø.

Næh - og tilsyneladende er det tyske politi flintrende ligeglad. Jeg er
blevet overhalet af snesevis af tyske politivogne, når jeg har dasket gennem
Tyskland med godt 100 km/t og rullelokummet på slæb.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Bo

Dato : 27-08-05 13:57

> [...]
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 22/8/2005) knipserier kan findes på

Som en kendt Dansk myndighedsperson der også er campist - udtalte i TV på et
spørgsmål om hastigheden 80+

""Hvis man ligger ude i overhalingsbanen kører men som regel altid for
stærkt!"

"Man kan vel for søren holde sig i banen med busser og lastbiler - og se
hvad der sker ved det!"

Hilsen