Indikator til vandtank
Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-05 16:33

Hej
Min svoger har købt en sprit ny Adria Adora 512 UP men der mangler en
indikator til drikkevandtanken så han kan se om der mangler vand fordi der
også er varmvandsbeholder i vognen og den må ikke løbe tør , er der nogen
der har erfaring med varmvandsbeholder og ideer til en indikator så man kan
vandstanden uden at han skal om og lukke op for at kikke til beholderen.
Mvh. Per

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-05 17:39

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har erfaring med varmvandsbeholder og ideer til en indikator så man
> kan vandstanden uden at han skal om og lukke op for at kikke til

Det er der da heller ikke i vores LMC som også er født med varmt vand

hvad sker der ved at den løber tør ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Poul Larsen

Dato : 04-08-05 18:38

http://www.tempobaadudstyr.dk/product_nautisk.asp?product=7251

--
Hilsen Poul

Fra : Jens

Dato : 04-08-05 19:29

Jeg er ret sikker på at vandvarmeren ikke er tom når vandtanken løber tør.
Der er stadig vand i varmtvandbeholderen. Når jeg på min Hobby 460 UFe løber
tør for vand og fylder vand på igen, kommer det varme vand med det samme.
Selv om der er løbet lidt vand ud af den, sker der ikke noget ved det. Så
længe der er vand omkring varmelegme.

Når jeg har tømt vandvarmeren før vinteropbevarring ved at åbne de to små
haner i gulvet og åbne begge vandhaner så vandet løber ud og efterfølgende
om foråret lukker alle haner igen og fylder frisk vand på vandtanken, vil
det væse og sprutte i lang tid før der kommer rindende vand ud af den varme
hane. Dette skyldes at nu er vandvarmeren tom og skal først fyldes op før
vandet kommer frem til hanen.

Iøvrigt løber vandtanken jo ikke sådan tom uden at man ved det - og man kan
jo så lige slukke for vandvarmeren hvis man er usikker på om den brænder af.

Hvis svogeren er lidt fiks på fingerne og gerne vil have en vandstandsmåler,
kan han søge inspiration her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=31

/Jens

Fra : Henrik

Dato : 04-08-05 22:31

Der er 5 ltr. vand i varmvandsbeholderen, hvis det er en Truma.

Fra : T. Hartung

Dato : 04-08-05 19:49

> [...]
> , er der nogen der har erfaring med varmvandsbeholder og ideer til en
> indikator så man kan vandstanden uden at han skal om og lukke op for at

Han skal bare fylde vand på tanken når der ikke kommer mere vand ud af
hanerne - så er den nemlig tom. En god indikator )

M.h.t. varmtvandsbeholderen er det rigtig at den ikke må tændes når den er
tom - men den tømmes ikke fordi vandtanken løber tør - det er nemlig en
gennemstrømsbeholder - d.v.s. der skal vand til at trykke det varme vand ud.
Varmtvandsbeholderen skal tømmes manuelt - og det hver vinter for at undgå
frostsprængning.

--
mvh.

T. Hartung