Ulven kommer
Fra : Anders Jakobsen

Dato : 06-06-01 14:30

Emnet er min reservation overfor alt hvad der lugter af Bredbånd + fri
telefon = lav regning, men prøv at se denne artikel hos Politiken:
http://Politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=164101
Nogle ideer om dette er endnu et hoax eller har nogen reelt hørt om dette
firma?

Anders

Fra : Brian Bjerg

Dato : 06-06-01 15:38

Det lyder rigtigt, hvis man ser hvad andre lande betaler for det. Men de har
jo ikke testet det endnu, så der kan nå at ske meget. Ellers lyder det
lovende.

VH
Brian

Anders Jakobsen <newton@os.dk> skrev i en news:B743FD0B.7801%newton@os.dk...

Fra : Simon Skals

Dato : 06-06-01 23:48

It seems Brian Bjerg wrote:
>Det lyder rigtigt, hvis man ser hvad andre lande betaler for det. [...]

I hvilke lande kan man få 2 Mbps for kr. 400,- om måneden?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-06-01 23:49

In article <slrn9htcm1.pqd.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> I hvilke lande kan man få 2 Mbps for kr. 400,- om måneden?

USA og Sverige, jeg har selv læst det på Internet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A woman should have compassion.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 08-06-01 12:24

> USA og Sverige, jeg har selv læst det på Internet.

- Nu ved jeg ikke om det er 2MBit, men en af mne kollegaer har da
lige skrevet under på en lignende aftale, som de nu skal have
installeret i deres boligblok. Det passer med prisen, og fri
indenlandstelefoni.

- Jeg tror ikke det er utopi. Andreas er bare bange for at hans
firma skal gå (endnu længere) ned. MUHAHAHAHA!!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-06-01 16:52

On Fri, 8 Jun 2001 13:24:29 +0200, "Palle Hans Jensen"
<diesel@lazy.dk> wrote:

> [...]
>lige skrevet under på en lignende aftale, som de nu skal have
>installeret i deres boligblok. Det passer med prisen, og fri

¤&#")¤!")!"/#

Der er ingen, der påstår, at det ikke er en god idé at få installeret
noget i en boligblok, eller på anden måde dele en forbindelse.
Tværtimod er det jo netop tilladt med fx Tiscali's ADSL-løsning (og
sikkert også nogle af de andres).

Kollegierne har for mange år siden fundet ud af, at det var en god
idé. Der er ikke noget hemmeligt eller revolutionerende i det, og det
kan da kraftigt anbefales, at hvis man er en større håndfuld så at slå
sig sammen.

Det samme kan jo anbefales om så meget andet.

>- Jeg tror ikke det er utopi. Andreas er bare bange for at hans
>firma skal gå (endnu længere) ned. MUHAHAHAHA!!

Nyder du at gøre dig selv til grin? De traditionelle udbydere
konkurrerer ikke i så høj grad mod fx de firmaer, der installerer
netværk i boligblokke. De firmaer skal - hvis de ikke selv har noget
backbone-net - jo også skaffe en forbindelse et eller andet sted fra,
og det kunne være gennem de traditionelle udbydere.

Nogle kollegier og boligblokke er jo netop koblet op på den måde.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : -- kent --

Dato : 07-06-01 06:23

On Wed, 6 Jun 2001 22:47:41 +0000 (UTC) in
<news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl> Simon Skals wrote:

>I hvilke lande kan man få 2 Mbps for kr. 400,- om måneden?

http://www.admeo.se

2048/2048 SDSL koster 595 svenske kroner (475 danske kroner) om måneden.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-06-01 15:26

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

> http://www.admeo.se
>
> 2048/2048 SDSL koster 595 svenske kroner (475 danske kroner) om måneden.

Okay, så 400=475 nuher?

2+2 er vel også 5?

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 07-06-01 15:50

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> "-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

> Okay, så 400=475 nuher?
>
> 2+2 er vel også 5?

Bemærk 2048kbit upload hvilket ikke sælges i DK! Det giver jeg sgu gerne
75 kroner for! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : -- kent --

Dato : 07-06-01 18:23

On Thu, 7 Jun 2001 16:25:38 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Anders Ebbesen wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

>Okay, så 400=475 nuher?
>
>2+2 er vel også 5?

Bonet (www.bonet.se) har 2560/768 for 249 svenske kroner (199 danske
kroner) om måneden, med fast IP. Er det godt nok for dig?

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-06-01 19:24

> Bonet (www.bonet.se) har 2560/768 for 249 svenske kroner (199 danske
> kroner) om måneden, med fast IP. Er det godt nok for dig?

Næh, for det er boligforeninger igen, og jeg tvivler på at de kan dedikere
bare 2mbit til hver lejlighed.

Jeg tror på dig, hvis bonet eksisterer om 4 år, uden at de har ændret
priserne mere end inflationen tillader.

Fra : -- kent --

Dato : 07-06-01 22:39

On Thu, 7 Jun 2001 20:23:32 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Anders Ebbesen wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

>måneden.

>Næh, for det er boligforeninger igen, og jeg tvivler på at de kan dedikere
>bare 2mbit til hver lejlighed.

Nej, det er IKKE kun for boligforeninger!

http://www.bonet.se/bonet/iin_faq.htm

>Jeg tror på dig, hvis bonet eksisterer om 4 år, uden at de har ændret
>priserne mere end inflationen tillader.

????? Det er mig ligegyldigt hvis DU tror på det. Bonet eksisterer, og
sælger 2560/768 for 199 danske kroner om måneden.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-06-01 23:30

> On Thu, 7 Jun 2001 20:23:32 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
>
> ????? Det er mig ligegyldigt hvis DU tror på det. Bonet eksisterer, og
> sælger 2560/768 for 199 danske kroner om måneden.

Ja, de næste 6 måneder, indtil de ser at det ikke kan løbe rundt, og:

1) Ændrer taksterne
2) Lukker

Fra : -- kent --

Dato : 08-06-01 06:35

On Fri, 8 Jun 2001 00:29:49 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Anders Ebbesen wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

>Ja, de næste 6 måneder, indtil de ser at det ikke kan løbe rundt, og:
>
>1) Ændrer taksterne

Bonet har förvarnat om att man kan bli tvungna att höja till samma nivå som
Telia, dvs 325 svenska kronor per månad för 2560/768 (260 danska kronor per
månad). Vilket fortfarande är långt under 400 danska kronor per månad som
diskussionen gällde.

>2) Lukker

Nej.

Varför kommer du med sådana fria fantasier?

Fra : Christen Stephansen

Dato : 09-06-01 00:00

> Nej.
>
> Varför kommer du med sådana fria fantasier?

Hey, du glade svensker. Her i Danmark gives der ikke nær så stor (om
nogen) statsstøtte til Internettets udvikling, som man finder i Sverige.
Og jeg tvivler på Dixa får noget forærende, for at lave sådan en løsning
som reklameres.

/Christen Stephansen

Fra : -- kent --

Dato : 09-06-01 07:19

On Sat, 9 Jun 2001 01:00:01 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Christen Stephansen wrote:

> [...]
>nogen) statsstøtte til Internettets udvikling, som man finder i Sverige.
>Og jeg tvivler på Dixa får noget forærende, for at lave sådan en løsning

Jeg er 50% svensk/50% dansk...

Jag tvivlar också på Dixa, men diskussionen gällde att Anders Ebbesen inte
ville tro på att Bonet levererar 2560/768 till 250 svenska kronor per
månad. Men det gör de.

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-06-01 17:56

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>I hvilke lande kan man få 2 Mbps for kr. 400,- om måneden?

I USA kan man sikkert. 400 dollars er jo immervæk en slags penge...

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 07-06-01 20:17

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I USA kan man sikkert. 400 dollars er jo immervæk en slags penge...

Bemærk at der står "kr." foran "400,-". På jævnt dansk betyder det 400
kroner. Hvilket jo ikke er det samme som 400 dollars.

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-06-01 23:16

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote:

>Bemærk at der står "kr." foran "400,-". På jævnt dansk betyder det 400
>kroner. Hvilket jo ikke er det samme som 400 dollars.

Og så skrev jeg det endda tidligere på aftenen, hvor jeg stadig var
ædru...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-06-01 19:26

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> I hvilke lande kan man få 2 Mbps for kr. 400,- om måneden?

Jeg kender ikke nogen steder hvor det koster 400kroner for 2Mbps. Til
gengæld kender jeg et land (by) hvor man kan få 10Mbps for 306kr.

I et område i Helsinki har man længe (mindst 1½ år) haft en
internetforbindelse på 10Mbit/256kbit via kabel-tv, der koster 245mark/mdr
(275mark oprettelse) (1mark=1,25kr). En af mine venner, der er flyttet til
Helsinki har den forbindelse. Han kan downloade med 7-800kB/s fra sin
internetudbyder og andre finske udbydere. Til sverige er hastigheden ca.
200kB/s. Til USA meget svingende men typisk mindst 50kB/s til ordentlige
servere.

http://www.welho.com/welho/main.asp?t=7

Man kan jo ikke sige at man ikke er en lille smule misundelig... 306kr/mdr
for en lynhurtig forbindelse...

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-06-01 15:49

"Anders Jakobsen" <newton@os.dk> wrote in message
> [...]
> http://Politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=164101
> Nogle ideer om dette er endnu et hoax eller har nogen reelt hørt om dette

Hverken www.dixa.co.uk eller www.dixa.com eksisterer og at ukendt firma fra
internet ulandet Storbritanien, pludselig skulle levere ADSL til priser der
minder om svenske statsstøtede priser lyder mildest talt ikke særlig
troværdigt.

Mvh

Tim

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-06-01 15:53

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> Hverken www.dixa.co.uk eller www.dixa.com

Det gør http://www.dixa.net/ tilgængæld.

Mvh

Tim

Fra : Brian Høy

Dato : 06-06-01 17:33

> "Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> Det gør http://www.dixa.net/ tilgængæld.

Men dre er nu ikke meget britisk over det... og ikke så skide meget
virksomhed at det gør noget.... men det kan da være at det kommer, men lige
nu ligner deres hjemmeside mest fiskemanden henne om hjørnets.

Men de ar da selvtillid, fra deres jobopslag (som er ca det eneste på
siden):

"DIXA Net bliver en af verdens førende leverandører af intelligente,
teknologiske løsninger til fremtidens digitale hjem."

ikke noget med forventer, eller håber på

Mvh SoftMan

Fra : AKB

Dato : 06-06-01 15:54

www.dixa.net

AKB

Fra : LaPPe

Dato : 06-06-01 19:17

I så fald flytter jeg til Kbh!

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 06-06-01 19:39

LaPPe skrev:

> I så fald flytter jeg til Kbh!

<brok>Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis der skulle være økonomi i
overhovedet at flytte hertil på basis af tilbud fra teleselskaber, så skal
disse selskaber til at grave seriøst meget dybere i deres lommer end de gør
med mobiltelefoner. Vi snakker her om at DE skulle betale DIG lige så meget
for at have en 2 mbit forbindelse som du betaler til dem nu.

Jeg bor i en ganske normal toværelses lejlighed, som lige er omdannet fra
leje til andel. Hvis jeg skulle købe en tilsvarende udefra, så skulle jeg
betale lige så meget om måneden som for en god 150 kvm hus på en 1000 kvm
grund i visse andre dele af sjælland. Og det eneste de kan finde ud af at
bygge her er "sommerhuse" til tocifrede millionbeløb til udlandsdanskere.
Hvad med at bygge boliger, som studerende kan bo i?</brok>

Nå men det var _lidt_ off topic. Jeg ville i virkeligheden nævne dette:
http://ANTENNE.FRUGTVANGEN.DK/
Som er antenneforeningen i min fødeby. Se først i den blå menu til højre,
hvor de den 10. februar 2001 annoncere at de ligger i forhandlinger med et
selskab de ikke må nævne navnet på om en forbindelse, der minder om den
politiken skriver om.

Dernæst se på forsiden igen, hvor "de omtalte" forhandlingerne med Dixa Net
er faldet til jorden pga noget infrastrukturmæssigt.

Anders.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-06-01 22:13

> [...]
> http://Politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=164101
> Nogle ideer om dette er endnu et hoax eller har nogen reelt hørt om dette

Hvad skal man sige, den slag historier er set før.

Men i teorien skulle det ikke være så svært endda.

Spørgsmålet er om der i de 2mbit er tale om fuld 2mbit pr. bruger, eller man
kan opnå op til 2 mbit, fordi man skal dele backbonen sammen med 500 andre
brugere.

Telefonien kan klares med et system, placeret på Dixa's net, som ringer op
via IP telefoni. Du kan jo allerede idag ringe gratis til fastnettelefoner i
DK, ved fx. at anvende www.hottelephone.com

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Skals

Dato : 06-06-01 23:50

It seems Bjarke Andersen wrote:
>Spørgsmålet er om der i de 2mbit er tale om fuld 2mbit pr. bruger, eller man
>kan opnå op til 2 mbit, fordi man skal dele backbonen sammen med 500 andre
>brugere.

Alle ISP'er multiplexerer deres kunder, så du kan være stensikker
på, at der ikke er 2 Mbps backbone-kapacitet pr. bruger.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jens

Dato : 06-06-01 22:37

"Anders Jakobsen" <newton@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://Politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=164101
> Nogle ideer om dette er endnu et hoax eller har nogen reelt hørt om dette

KOB (http://www.kob.dk) har et rederi registreret på adressen, se:
http://www.kob.dk/sogning/id.asp?kobnr=423097

hvilket stemmer overens med søgeresultatet hos Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen:
http://www.publi-com.dk, søg efter Vedbæk Strandvej 341, 2950 Vedbæk.

Siger dog intet om at det nye selskab DixaNet har noget at gøre med
rederierne og ejerne af disse.

Men søger man istedet på Dixa* på samme side (http://www.publi-com.dk),
får man følgende oplysninger:

Selskabsoplysninger

06.06.2001 23:20

CVR-nr.: 25726863
Navn: DIXA NET, FILIAL AF DAISY NET (UK) LIMITED, ENGLAND
Adresse: Skodsborg Strandvej 83
2942 Skodsborg
Sidst offentliggjorte regnskab:
Journal sager: Ingen verserende journalsager på 25726863

Og Daisy Net (http://www.daisy.net/) på samme adresse har jo talrige gange
været i medierne. Vist nok ejet af en Basse Bergqvist, som havde en masse
bøvl med hedengangen FIL (http://www.fil.dk). Se
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=9520 blandt mange
andre (søg på Basse Bergqvist).
(Gu' ved om han har brugt pengene fra FIL til at starte DixaNet med ?)

Hvilket leder os til:
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=8643

Så der er nok alligevel noget om snakken! Måske Basse's boks kommer i brug
alligevel !?!?!

Jens

begin 666 dot.gif
M1TE&.#EA`0`!`)$``````/_______P```"'Y! $```(`+ `````!``$```("
$5 $`.P``
`
end

Fra : Simon Skals

Dato : 07-06-01 00:14

It seems Anders Jakobsen wrote:
>Emnet er min reservation overfor alt hvad der lugter af Bredbånd + fri
>telefon = lav regning, men prøv at se denne artikel hos Politiken:
>http://Politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=164101

Andetsteds i verden:

http://slashdot.org/article.pl?sid=01/06/06/136240&mode=thread

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-06-01 00:18

In article <slrn9hte79.ptq.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Andetsteds i verden:
>
> http://slashdot.org/article.pl?sid=01/06/06/136240&mode=thread

og Bredband, Telia og den svenske regering har indset at bredbånd til
alle til ingen penge måske ikke var vejen frem. Amerikanske DSL-udbydere
krakker på stribe. Engelske DSL-udbydere sætter priserne op.
Men nejnej, det skal nok gå med endnu en useriøst forretningsplan ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Yes, but which self do you want to be?

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 07-06-01 23:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> In article <slrn9hte79.ptq.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

Op med priserne.... NU

--
mvh Jes. Er der iøvrigt en som vil indvilge i at deltage i en
krypteringstest med en nybegynder udi PGP... jeg har desværre ingen venner,-

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 08-06-01 00:02

Sorry for mit forrige manglende citat, meningen var dog god nok...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-06-01 00:36

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> http://slashdot.org/article.pl?sid=01/06/06/136240&mode=thread

En interessant vinkel at "intern" trafik vurderes mindre end "extern"
Hvor meget koster lokal og dansk trafik for ISP'erne i forhold til
international?
Flatrate på dansk og en download-grænse på international ville efter min
mening dække 99% af kunderne

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen