Corsa B 1.4i problemer m .motorgang
Fra : Karsten Krambs

Dato : 05-09-05 14:36

Min Corsa fra 1995 har følgende symptomer:
Efter start (som er normal) er tomgang træg
Den er ikke villig til accelleration
Den slår nogen gange et smæld i den sidste udstødningspotte og så
kommer der herefter lidt acceleration.
Efter biler er varm (ca 15min) aftager problemet til et næsten ikke
mærkbart niveau.

Bilen har elektronisk tændning, og der er ingen platiner, men i stedet
et hall element ,måske er det optisk.

Jeg hart skiftet følgende:
Startkabler
Rotor
Fordeler

Ingen ændring.

Nogen der kender til dette problem.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-09-05 21:00

Karsten Krambs wrote:
> Min Corsa fra 1995 har følgende symptomer:
> Efter start (som er normal) er tomgang træg
> Den er ikke villig til accelleration

> Nogen der kender til dette problem.

Min kones Corsa C 1.4i havde nogenlunde samme symptomer.
Det viste sig at være den føler der måler temp på indsugningsluften det
var galt med.

det kunne jo være noget i den stil der var galt med din

mvh

Lars

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-09-05 21:06

Lars [6710] wrote:

> [...]
> var galt med.
>
> det kunne jo være noget i den stil der var galt med din

Jeg vrøvler.... Det var også en Corsa B

Fra : Karsten Krambs

Dato : 06-09-05 10:26

On Mon, 05 Sep 2005 22:06:13 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> [...]

http://www.citron.dk/opel/pic01.jpg
Her er et billed af min luftfilter kasse (uden luftfilteret i)
Der er en sjov dims, måske er det en føler, den er dog ikke elektrisk.
Men har en slange på (rød)

http://www.citron.dk/opel/pic02.jpg
Slangen ender her

http://www.citron.dk/opel/pic03.jpg
Her er føleren set fra oven, er det den føler som måler
indsugningtemp?

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Jesper

Dato : 06-09-05 20:24

> http://www.citron.dk/opel/pic01.jpg
> Her er et billed af min luftfilter kasse (uden luftfilteret i)
> Der er en sjov dims, måske er det en føler, den er dog ikke elektrisk.
> Men har en slange på (rød)
Det er ventilen/omskifter til foropvarmet indsugningsluft

> http://www.citron.dk/opel/pic02.jpg
> Slangen ender her
Inde i selve kassen sidder temperaturføleren (Den måler på
indsugningsluften og åbner ved temp over 25-30 grader)
Så den vil sørge for at indsugningsluften er op til 25-30 grader.

På min Corsa har jeg rykket føleren ud af kassen og flyttet den
ned til der hvor den tynde kølerslange går ud af indsugningsmanifolden
Således får motoren kun foropvarmet luft så længe den er kold...

Jeg vil mene at du skal lede andetsteds..
Min havde lidt af samme problem, indtil jeg rengjorde selve tændspolen
Den skal være fuldstændig ren og tør!

Er alle vaccumslanger tætte og monteret korrekt?

Spørg evt på www.corsasport.dk

/jeps.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 07-09-05 12:41

On Tue, 6 Sep 2005 21:23:58 +0200, "Jesper" <jesper_eva@mail.ko.dk>
wrote:

>Inde i selve kassen sidder temperaturføleren (Den måler på
>indsugningsluften og åbner ved temp over 25-30 grader)
>Så den vil sørge for at indsugningsluften er op til 25-30 grader.
Jeg synes ikke lige jeg kunne se en føler inde i kassen

>Jeg vil mene at du skal lede andetsteds..
>Min havde lidt af samme problem, indtil jeg rengjorde selve tændspolen
>Den skal være fuldstændig ren og tør!
Vil det også kun vise sig ved start og 15min efter?

>Er alle vaccumslanger tætte og monteret korrekt?
tja, jeg kan jo lige chekke efter om de ser mørnet ud osv.
Igen - problemet er mest udstrykt ved start og 15min efter.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Karsten Krambs

Dato : 05-09-05 23:42

On Mon, 05 Sep 2005 22:00:24 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> [...]
>var galt med.

>det kunne jo være noget i den stil der var galt med din

Jeg kunne prøve, en temperaturføler er vist ikke dyr?
Kan du guide mig igennem?
Hvad skal jeg gøre.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-09-05 09:28

"Karsten Krambs" <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne prøve, en temperaturføler er vist ikke dyr?
> Kan du guide mig igennem?
> Hvad skal jeg gøre.

Uuuups nej desværre.
Jeg havde min mekker til at ordne det, da jeg ikke har en sk.. forstand på
at reparere sådan noget.

Mvh

Lars

Fra : Karsten Krambs

Dato : 06-09-05 09:45

On Tue, 6 Sep 2005 10:28:24 +0200, "Lars [6710]"
<lars@FJERNDETTEhoerlyck.dk> wrote:

>Uuuups nej desværre.
>Jeg havde min mekker til at ordne det, da jeg ikke har en sk.. forstand på
>at reparere sådan noget.

Jeg har heller ikke en skid forstand på det - men jeg er ingeniør, og
vi tror vi ved alt - ergo jeg skifter den selv.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-09-05 11:56

> Jeg har heller ikke en skid forstand på det - men jeg er ingeniør, og
> vi tror vi ved alt

Sådan er det jo, kender det alt for godt ...... jeg er iøvrigt selv en
af slagsen

mvh

Lars
Ba.Sc.Eng (P) + Autodidakt IT nørd