anhænger
Fra : Jørgen

Dato : 05-09-05 12:54

På min indregistreringsattest står, at bilen højst må trække en anhænger
(uden bremser) med totalvægt 400 kg.
Tror I, jeg må køre med en trailer, mrk. 500 kg total, hvis der kun er 100
eller 200 kg i den? Dvs anhænger og indhold vejer sammenlagt under de 400
kg.

Det kan der svares klart ja eller nej til. Hvem kender svaret?

Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : J.L.

Dato : 05-09-05 13:45

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kg.
>
> Det kan der svares klart ja eller nej til. Hvem kender svaret?

Svaret er JA ....... når betingelsen om at vægten alt inklusive ikke
overstiger 400 kg.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-09-05 15:39

"J.L." <JYJ@sletdette.bang-olufsen.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret er JA ....... når betingelsen om at vægten alt inklusive ikke
> overstiger 400 kg.
Arhhh...
Vil det sige at jeg må slæbe en 1500 kgs trailer bare jeg ikke putter noget
i. Bilen må ta' 1500 kg.
Uanset den totale vægt?
På spørgsmålet vil jeg sige NEJ, ganske klart.

Michael

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 16:34

"Michael Kirkegaard" skrev

> Arhhh...
> Vil det sige at jeg må slæbe en 1500 kgs trailer bare jeg ikke putter
> noget i. Bilen må ta' 1500 kg.
> Uanset den totale vægt?

Ja.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-09-05 17:25

Mon, 5 Sep 2005 16:39:11 +0200, skrev Michael Kirkegaard, på 37
> [...]
>i. Bilen må ta' 1500 kg.
>Uanset den totale vægt?
>På spørgsmålet vil jeg sige NEJ, ganske klart.

Svaret er ja sålænge du holder dig inder en totalvægt under 3500 kg
kik selv efter på http://sikkertrafik.dk/164e3e80/GSID/2547689

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-09-05 17:52

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arhhh...
> Vil det sige at jeg må slæbe en 1500 kgs trailer bare jeg ikke putter
> noget i. Bilen må ta' 1500 kg.

Det var jo ikke den han svarede på, vel?

> Uanset den totale vægt?
> På spørgsmålet vil jeg sige NEJ, ganske klart.

Det kommer så an på dit kørekort og diverse data på bilen om du må køre med
1.500 kg.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-09-05 15:45

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
400
> kg.
>
> Det kan der svares klart ja eller nej til. Hvem kender svaret?

Det gør dem her :
http://sikkertrafik.dk/164b3e80
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Rander

Dato : 05-09-05 16:50

Mon, 5 Sep 2005 13:54:03 +0200 brugte Jørgen 19 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

> [...]
>kg.
>Det kan der svares klart ja eller nej til. Hvem kender svaret?

Umiddelbart vil jeg mene at svaret er "nej, det må du ikke" - det er altid
den _tilladte_ totalvægt der er afgørende.
Men du kan højst sandsynligt få vejet traileren ned, så du får en ny
registreringsattest (og vægttavle) hvor man så skriver at den tilladte
totalvægt er 400 kg.

Når så det er sagt: Er der ikke noget med en regel om at man _altid_ må
køre med en trailer med en totalvægt på 750 kg, uanset hvilken bil man
hægter den på?

http://rander.dk (temporarily down!)

Hvor der er få facts, er der mange eksperter. (Donald R. Gannon)

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 17:11

"Rander"

> Umiddelbart vil jeg mene at svaret er "nej, det må du ikke" - det er altid
> den _tilladte_ totalvægt der er afgørende.

Det er så forkert det er den faktiske vægt der tæller.

> Når så det er sagt: Er der ikke noget med en regel om at man _altid_ må
> køre med en trailer med en totalvægt på 750 kg, uanset hvilken bil man
> hægter den på?

Det er så også forkert, en bil må selvfølgelig ikke trække mere end hvad den
er godkendt til.
Du blander kørekort reglerne ind i sammenkoblingsreglerne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rander

Dato : 06-09-05 10:00

Mon, 5 Sep 2005 18:11:08 +0200 brugte alexbo 20 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Det er så forkert det er den faktiske vægt der tæller.

Hvornår har de lavet det om?

>Det er så også forkert, en bil må selvfølgelig ikke trække mere end hvad den
>er godkendt til.
>Du blander kørekort reglerne ind i sammenkoblingsreglerne.

Øhhh... Ja, det er jo lige det jeg gør...

http://rander.dk (temporarily down!)

Det siges, at magt korrumperer, men faktisk er det mere rigtigt at sige, magt tiltrækker
de korrumperbare. De forstandige tiltrækkes sædvanligvis af andet end magt. (David Brin)

Fra : Leonard

Dato : 06-09-05 13:14

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Hvornår har de lavet det om?

Aldrig, det har været sådan altid. I hvert fald de sidste 20 år.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-05 17:39

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> skrev :

>Når så det er sagt: Er der ikke noget med en regel om at man _altid_ må
>køre med en trailer med en totalvægt på 750 kg, uanset hvilken bil man
>hægter den på?

Nej

--
jan@stevns.net