Advarsel - Hent logo hos "Telefonlogo.dk" ~
Fra : jan steen sørensen

Dato : 06-06-01 13:53

ADVARSEL! - PAS PÅ!

Hent logo og ringetone hos telefonlogo.dk ring: 002905959 til alm.
udlandstakst......

Knægten på 13 ville gerne have nogle ringetoner hentet, han viste mig en
reklame i den postomdelte "Søndagsavisen" - region12
Det der UNDREDE mig var at der skulle ringes til 002905959..?? Det viser sig
at være et nummer i St. Helena (00290) minutprisen hertil er fra
fastnettelefoner: 15 - 20 kr. i minuttet !

hvor hurtigt kan man taste sig igennem?
Er dette ikke tæt på røveri?
Hvorfor lige så eksotisk et sted?
- hvem er det lige der scorer kassen her??

Nogen der iøvrigt har kendskab til dette firma?

har undersøgt deres hjemmeside, ikke muligt at henvende sig på e-mail....
(også underligt)

med venlig hilsen
Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-06-01 14:12

jan steen sørensen skrev:

>Hent logo og ringetone hos telefonlogo.dk ring: 002905959 til alm.
>udlandstakst......

Det ser ud til, at http://www.telefonlogo.dk/ har et samarbejde
kørende med http://www.dinmobil.no/ - grafikken er ens flere steder,
og den norske sider kører også med nogle ret dyre minutpriser.

Jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det, men jeg undrer mig over,
at de ikke skal skrive hvad det koster at ringe op. Er der noget der
hedder "alm. udlandstakst"? - prisen er vel forskellig efter hvor
mange ringer hen, og hvilket selskab man bruger.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 06-06-01 14:29

> [...]
>hedder "alm. udlandstakst"? - prisen er vel forskellig efter hvor
>mange ringer hen, og hvilket selskab man bruger.

prisen hos TeleDanmark er kr. 15,20/min. til det udlandske nummer 00290

jan

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 06-06-01 15:49

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Det ser ud til, at http://www.telefonlogo.dk/ har et samarbejde
> kørende med http://www.dinmobil.no/ - grafikken er ens flere steder,
> og den norske sider kører også med nogle ret dyre minutpriser.

[snip]

Prov http://www.samspade.org og tast telefonlogo.dk i "Whois" feltet...

Mvh.
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 06-06-01 15:50

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-06-01 21:00

> [...]
> kørende med http://www.dinmobil.no/ - grafikken er ens flere steder,
> og den norske sider kører også med nogle ret dyre minutpriser.

Alle links til indhold kommer fra dinmobil.no ..

Fuskerfirma ..

Hygge

Flemming

Fra : Lars Engelhardt

Dato : 06-06-01 16:13

Der er b}de telefon og e-mail !!!!!

'
person: Hubert Run
address: TTW ApS
address: Postbox 134
address: 3450 Alleroed
address: Denmark
phone: +45 20 32 99 20
e-mail: tele@hansen.dk
nic-hdl: HR214-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010508
source: DK

--
Lars Engelhardt - 3400 Hiller|d - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-01 19:13

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> - hvem er det lige der scorer kassen her??

Det selskab der transporterer samtalen til St. Helena
Det er et eller andet obskurt firma som ejer fiberen derover.
Der var på et tidspunkt hvor man kunne "få" et sex-nummer samme sted. Man
skulle gøre reklame og skaffe trafik til dette nummer og så fik man en
procentdel.
Der er ingen overpris. Kun alm udlandstakst

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-06-01 19:15

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Der var på et tidspunkt hvor man kunne "få" et sex-nummer samme sted. Man
>skulle gøre reklame og skaffe trafik til dette nummer og så fik man en
>procentdel.

Der har også været historier med, at indbrudstyve tastede nummeret, og
lod røret ligge efter de forlod huset. De har sikkert også haft
kontakt til firmaet, som har givet dem nogle penge som 'tak for
hjælpen'.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Bjoern

Dato : 10-06-01 05:39

Hej Martin

> [...]
> Der var på et tidspunkt hvor man kunne "få" et sex-nummer samme sted. Man
> skulle gøre reklame og skaffe trafik til dette nummer og så fik man en

I 1993 arbejdede jeg i Guinea Bissau som ulandsfrivillig. Guinea Bissau
havde, hvis jeg husker ret område 009-245 (Dengang skulle man vælge 009 til
udlandet, og det bliv vist endda ændret samme år til 00 i maj måned)

En kammerat ringede til mig hver den 1 søndag i måneden, når jeg havde
muligheden for at være i nærheden af en telefon, men kun 3-4 min, da det jo
var 20 kr/min. Han fortalte, der i danske aviser netop reklameredes med
"sjove numre" til landenummer 245. Jeg fik et af numrene for at prøve, idet
indenrigstaksten i Guinea Bissau var meget lav. Det kunne jo være, der var
danskere på nummert Men nummeret eksisterede overhovedet ikke i Guinea
Bissau. Der kom en fejlmeddelelse.

Er det tænkeligt (dengang havde Teledanmark monopol på al trafik) kunne
"snappe" visse nummerserier til f.eks 00245, således at de rent faktisk
aldrig ryger ud af Danmark, men at hele nummeret blot var et dansk nummer
alias, der grundet præfixet 00245 blev takseret til 20kr/min?

Måske det bliver lidt for off topic her så futtelifut?

Mvh Kim

fut: dk.teknik.telefoni

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 11:28

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig ryger ud af Danmark, men at hele nummeret blot var et dansk nummer
> alias, der grundet præfixet 00245 blev takseret til 20kr/min?

man kan gøre meget, men jeg mener at udlandspræfikset har forrang for alt
andet og derfor kan kaldene ikke opsnappes.
Jeg tvivler også på at man ville gøre sådan en ting. TDC har altid haft
ganske meget imod sextjenester og de er nu slet ikke tilladte på 90-numrene

> fut: dk.teknik.telefoni

Du satte ikke nogen fut, men jeg har futtet