MS Windows
briani 27239
512 eller 1024 Mb RAM til Win XP
Fra : Steen F.

Dato : 08-09-05 23:38

Vil Win XP Home komme til at køre meget bedre/hurtigere med 1 Gb RAM frem
for 512 Mb, ved alm. brug med Officepakken, Photoshop, lidt videroredigering
og lydredigering med wave-filer osv.?
Eller er forskellen så lille, at det ikke kan betale sig at ofre de ca. 350
kr. som 2 x 256 Mb koster til min pc?
Jeg har overvejet at købe: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13899
Jeg synes at forskellen fra 256 Mb til 512 Mb var meget mærkbar.

MVH Steen F.

P4 2,4 N2 533 socket 478
Asus P4P800SE
2x256 Mb Samsung PC2700/333 Dual Channel

Fra : Mythos

Dato : 09-09-05 05:36

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> P4 2,4 N2 533 socket 478
> Asus P4P800SE
> 2x256 Mb Samsung PC2700/333 Dual Channel

Jeg ved da fra min egen maskine at Photoshop holder meget af RAM, og med to
Gb RAM kører det fornuftigt, men jeg vil da gerne med tiden have mere i. Så
jeg kan da kun anbefale at du får mere RAM.

Mythos

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-05 07:00

Steen F. wrote:

> Vil Win XP Home komme til at køre meget bedre/hurtigere med 1 Gb RAM frem
> for 512 Mb, ved alm. brug med Officepakken, Photoshop, lidt videroredigering
> og lydredigering med wave-filer osv.?

Det kommer helt an på dit typiske RAM-forbrug. I de fleste tilfælde vil du
sikkert ikke mærke forskel.

> Eller er forskellen så lille, at det ikke kan betale sig at ofre de ca. 350
> kr. som 2 x 256 Mb koster til min pc?

Tjae... 350,- er jo ikke mange penge. Hvis du har nogle programmer der
virkelig _har_ brug for pladsen, så er det givet godt ud.

> Jeg synes at forskellen fra 256 Mb til 512 Mb var meget mærkbar.

Præcis... det spring vil typisk være ret mærkbar.
http://aworldofhelp.com/home/articles/tech/041805_howmuchram.htm

--
Mvh. Lars