Iframe updat
Fra : Christian Trägårdh

Dato : 08-09-05 19:57

Hej Claus

Så fik jeg lavet et iframe. Fint nok men hvordan opdatere jeg så
det? Håber du vil hjælpe.

PFT

MVH
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-05 21:07

Christian Trägårdh skrev:

> Så fik jeg lavet et iframe. Fint nok men hvordan opdatere jeg så
> det? Håber du vil hjælpe.

Hvor er den tråd der er gået forud for dette spørgsmål? Det er en
god ide at holde sig til samme tråd - ellers er det svært at bevare
overblikket.

Giv gerne et link til den side du arbejder med - så er det lettere
at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-05 21:48

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvor er den tråd der er gået forud for dette spørgsmål?

Tråden hedder "Opdatering af billede fra webcam", i går kl. ½5 aften.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-09-05 08:58

> [...]
> overblikket.
>
> Giv gerne et link til den side du arbejder med - så er det lettere

Hej Jens
Du får lige linket til ovenstående (har desværre ikke lige tiden til
at svare nu, men skal nok vende tilbage):
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/defau
lt.asp?messageid=%3C431fe10f%240%2418644%2414726298%40news%2Esunsite%
2Edk%3E

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-09-05 09:02

> Hej Jens
> Du får lige linket til ovenstående

hmmm - det kører rigtig godt. Linket virker ikke når det bliver
'pastet' ind her. Prøver lige noget her:
<a
hrev="http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/d
efault.asp?messageid=%3C431ef95f%240%2418640%2414726298%40news%2Esunsit
e%2Edk%3E" target="new">Klik her</a>

Ellers må jeg lige lægge det andetsteds, og henvise til det

/Claus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-09-05 09:07

Grrrrr! Nu sender jeg snart mig selv ud af NG på grund af spam!

Jeg har lavet en hurtig html-side som kan ses her:
http://www.claus-rasmussen.dk/link.html

Nu håber jeg det kommer til at virke, for de lange links der bliver
'pastet' ind virker ikke. Undskylder og håber det er OK.

/Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-05 09:15

Claus Rasmussen skrev:

> Du får lige linket til ovenstående (har desværre ikke lige
> tiden til at svare nu, men skal nok vende tilbage):
> http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html
> /defau

Hej Claus - jeg kan godt finde tråden selv (og ellers har Erik også
fortalt hvad det var for en tråd).

Når jeg skrev, var det mere for at gøre dig opmærksom på at det
ikke er selvindlysende hvilke tråde der hører sammen i en gruppe.
Normalt bør man holde en debat i én tråd, medmindre det er et helt
nyt problem der er opstået.

NB: Det link jeg efterspurgte i sidste indlæg var til din egen side
- altså den side du arbejder med. Ikke et link til den foregående
tråd i gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Trägårdh

Dato : 09-09-05 16:36

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
side
> - altså den side du arbejder med. Ikke et link til den foregående

Hej Jens

Nu er det vist på tide at jeg blander mig lidt:). Det var mig der
lavede indlægget med "iframe update".
Mit problem ligger i at jeg har et webcam som sender billeder hvert
4. sekund til min webserver. Min hjemmeside
www.tragardh.dk/webcam.html skal vise billedet fra mit cam. Jeg vil
så have mit billede opdateret automatisk, kun billedet ikke hele
siden. Som det virker lige nu har jeg lavet en iframe som man så
skal opdateres men den kode jeg har prøvet med, virker ikke den
opdatere stadig hele siden.
Har du en god ide til mit problem? Jeg behøver ikke iframe hvis det
ikke er nødvendigt.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-05 20:46

Christian Trägårdh skrev:

> Mit problem ligger i at jeg har et webcam som sender billeder
> hvert 4. sekund til min webserver. Min hjemmeside
> www.tragardh.dk/webcam.html

- nej, <http://www.tragardh.dk/Webcam.html> (din server er
versalfølsom).

> [...]
> iframe som man så skal opdateres men den kode jeg har prøvet
> med, virker ikke den opdatere stadig hele siden.

Hele siden opdateres fordi du har lagt opdateringskoden (meta
refresh) ud på hoveddokumentet.

Du skal i stedet lave et dokument der kun viser dit billede, og så
lade dette dokument opdatere sig selv med meta refresh. Når du har
tjekket at det fungerer, lægger du det dokument ind i din iframe
(hvor du i øjeblikket blot har selve billedet).

Det kan blive nødvendigt at lave en form for cache-styring på din
billedside, for at undgå at browseren bare cacher billedet. Men
start med at få de to dokumenter sat op, så kan vi se om det er
nødvendigt med flere ændringer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen