Firefox - Backup af bogmærker ?
Fra : SpookiePower

Dato : 08-09-05 14:22

Men FF er gået ned med et brag og kan nu ikke bruges mere.
Jeg tør ikke afinstallere programmet før jeg har fået taget
en backup af alle mine bogmærker, men hvor pokker finder
man dem ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-09-05 14:40

SpookiePower skrev:

>Jeg tør ikke afinstallere programmet før jeg har fået taget
>en backup af alle mine bogmærker, men hvor pokker finder
>man dem ?

Start - kør - %appdata%\Mozilla - Ok - Firefox - Profiles - "et unikt id"
- bookmarks.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 08-09-05 14:41

> Start - kør - %appdata%\Mozilla - Ok - Firefox - Profiles - "et unikt id" - bookmarks.html

Mange tak. Har fundet dem :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-05 14:42

SpookiePower skrev:

> Men FF er gået ned med et brag og kan nu ikke bruges mere.

Har du tjekket at det ikke bare er en løbsk firefox.exe-proces der
skal afsluttes? (kig i joblisten under processer)

> Jeg tør ikke afinstallere programmet før jeg har fået taget
> en backup af alle mine bogmærker,

Bogmærkerne bliver normalt ikke rørt af en afinstallation, men for
en sikkerheds skyld kan det være en god ide at finde bogmærkefilen
frem alligevel.

Bogmærkerne er gemt i filen bookmarks.html der er placeret i din
profilmappe. Du kan få hjælp til at finde mappen her:
<http://www.mozilla.org/support/firefox/profile#locate>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 08-09-05 14:56

> Har du tjekket at det ikke bare er en løbsk firefox.exe-proces der
> skal afsluttes? (kig i joblisten under processer)

Ja, det undersøgte jeg, men det var ikke problemet.

Jeg har også manuelt slette alle filer i Mozilla biblioteket
samt afinstallere firefox, og installeret den nyeste version
men uanset hvad jeg gør, virker firefox ikke ordentligt.

Jeg kan godt starte firefox op i safemode og har afinstalleret
alt hvad der var af ekstra themes og extensions, men stadig
virker det ikke. Er der mere jeg kan forsøge i safe mode,
eller andet der kan få firefox til at virke.

Fra : SpookiePower

Dato : 08-09-05 15:01

Det er toppen af firefox som den er helt galt med.
http://www.activewebsite.dk/firefox.jpg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-05 15:10

SpookiePower skrev:

> [...]
> virker det ikke. Er der mere jeg kan forsøge i safe mode,
> eller andet der kan få firefox til at virke.

Opret en ny profil (fx ved at omdøbe din profilfolder). Det tyder
på at der er problemer med nogle af indstillingerne i FF - måske i
user.js eller lignende.

Er det en beta-udgave af FF du kører med? (og i givet fald, har du
installeret den oven i en færdig udgave?)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 08-09-05 15:31

> Opret en ny profil (fx ved at omdøbe din profilfolder). Det tyder
> på at der er problemer med nogle af indstillingerne i FF - måske i
> user.js eller lignende.

Du havde ret, det var user.js der var problemer med. Jeg slettede
default profilen, og oprettede en ny så virkede det perfekt :)

Mange tak for hjælpen.