Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot A20 Vs. KODAK DC-3400??
Fra : Dan Nielsen

Dato : 06-06-01 13:48

Er der nogen der har en mening om hvad man skal vælge af disse 2 kamera? så
vil jeg meget gerne hør hvad der er vær at vælge af dem!!
På forhånd mange tak!

Mvh
Dan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-01 20:46

On Wed, 6 Jun 2001 14:47:50 +0200,
Dan Nielsen <torskerogn@hotmail.com> wrote:
>Er der nogen der har en mening om hvad man skal vælge af disse 2 kamera? så
>vil jeg meget gerne hør hvad der er vær at vælge af dem!!

Vi har BR Legetøjskameraet, DC-3400 på arbejde. Og jeg købte et Canon
PowerShot A20, og har ikke fortrudt.

Canon er hurtigere (opstart etc), meget mere lydløs, på Kodak kan man
høre hvordan den billige plastic gnider mod hinanden når man zoomer.

Så hvis det er det mekaniske man ser på, så vinder Canon hands-down.

Derudover har Canon 3x zoom, og selv dette synes jeg er lidt i
underkanten. Er glad for jeg ikke kun havde 2x.

Canons billeder er lidt mere varme (røde) i farven indendørs i store
rum, Kodak er mere kolde (blå).

Kodak har både seriel og USB, Canon kun USB.

Som sagt har jeg ikke fortrudt købet af Canon på nogen måde.
Husk på Canon Powershot A20 er stor set samme kamera som de
noget dyrre IXUS og S300, men bare i en større kasse, og derfor
til en lavere pris.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 07-06-01 10:21

> Er der nogen der har en mening om hvad man skal vælge af disse 2 kamera?

> vil jeg meget gerne hør hvad der er vær at vælge af dem!!
> På forhånd mange tak!

En mulighed ville også være HP PS618 (Pentax EI200), som jeg også har
researchet lidt på.
Det virker som et meget spændende kamera. Men mit valg står også imellem
Canon A20 og HP'eren og har endnu ikke bestemt mig.

/Stig N. Jepsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-01 19:52

On Thu, 7 Jun 2001 11:21:16 +0200,
Stig Nørgaard Jepsen <stignj@mail.dk> wrote:
> [...]
>Det virker som et meget spændende kamera. Men mit valg står også imellem
>Canon A20 og HP'eren og har endnu ikke bestemt mig.

HP'en tager vist nok Compact Flash type II, men kan IKKE tage
microdrives, og det ser ikke ud til at HP vil opgradere firmware.
Jeg overvejede den pga af CF type II og Microdrives

HP har kun testet med CF op til 30MB, så jeg ved ikke om den
gan gå højere, men den burde kunne.

Du kan altid købe pr. postordre, teste, og returnere det ene.
Jeg anbefaler at du selv har batterier hjemme.