Opbygning af trailer (høje sider og tag)
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 14:39

Hejsa Alle

Tadaa, så er min første trailer købt http://starchild.dk/trailer.jpg

Men den skal jo bruges til min gokart, så den skal ha høje sider og tag på,
hvorn hulen griber man det an ?
er det noget med at købe en flok tykke plader, og så samle dem i toppen med
en metalramme?

Er der nogle der har en ide eller forslag det ville blive modtaget med
kyshånd, evt links til gør det selv sider ol.

Håber i kan komme med nogle gode indput, det plejer i jo

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 30-08-05 14:47

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Tadaa, så er min første trailer købt http://starchild.dk/trailer.jpg

   Tillykke, hvad måtte du slippe for den ??? og er den med bremser og det
hele ?

> [...]
> hvorn hulen griber man det an ?
> er det noget med at købe en flok tykke plader, og så samle dem i toppen med

   hmmm, du har jo to meget vigtige parametre ;) 1. Det skal være
stabilt/lovligt ... og 2. Jo mindre tilbygningen vejer, jo mere kan du
ha med i den :) og til Gokarten skal du jo ha nogen gode transportable
værktøjs skabe, som når vi andre tager på bane med MC'erne.

> Er der nogle der har en ide eller forslag det ville blive modtaget med
> kyshånd, evt links til gør det selv sider ol.

   Der vil du så ikke være den eneste ;) overvejer selv noget.

   Men tænker på om nu spørgsmålet er fremme ? kan man lave noget som er
forsvarligt, hvor man kan afmontere toppen, til de stunder den ikke skal
bruges ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 14:58

> Tillykke, hvad måtte du slippe for den ??? og er den med bremser og det
> hele ?

Tak tak den kostede 3K, kunne godt bruge en ny bund, men er jo
ligegyldigt med det jeg skal bruge den til, og så bremser den vist ikke
100%, så de skal lige skilles ad og ses efter.

> hmmm, du har jo to meget vigtige parametre ;) 1. Det skal være
> stabilt/lovligt ...

Hehe ja, jeg har prøvet at forhøre mig rundt omkring, og kan ikke rigtigt
finde nogle regler.

> og 2. Jo mindre tilbygningen vejer, jo mere kan du ha med i den :)

Tjaa den må laste 750kg og karten + div værktøj vejer jo ikke det store..

> og til Gokarten skal du jo ha nogen gode transportable værktøjs skabe,
> som når vi andre tager på bane med MC'erne.

Ja havde overvejer hylder med kanter på siderne, men kan se at med denne
trailer er der rigeligt plads nede i bunden.

> Men tænker på om nu spørgsmålet er fremme ? kan man lave noget som er
> forsvarligt, hvor man kan afmontere toppen, til de stunder den ikke skal
> bruges ?

Min første tanke var noget med et stårbur helt nede fra bunden og op, men
har tænkt på om nye plader der så får trailerens beslag på ikke er bedre,
jeg har ikke brug for at tage kassen af, før den engang skal sælges..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-05 15:00

Juel skriver:

> Tadaa, så er min første trailer købt http://starchild.dk/trailer.jpg

Så til syn med nye dæk og renoverede bremser....

> [...]
> hvorn hulen griber man det an ?
> er det noget med at købe en flok tykke plader, og så samle dem i toppen med

Vil du lave det fast, eller som en ruf med presenning over der er til at
pille af ?

Hvor høj skal den være ?

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 15:08

> Så til syn med nye dæk og renoverede bremser....

Dækkene er som nye

> Vil du lave det fast, eller som en ruf med presenning over der er til at
> pille af ?

En fast gør bestemt ikke noget, skal kun bruge traileren til det. Havde lidt
i tankerne at bagenden slukke løftes op, så den originale klap forbliver, og
resten vipperopad, så det kan bruges som tag ved regnvejr.

> Hvor høj skal den være ?

Skal lige ned og ha målt vores garagekælder den skal jo kunne komme ind/ud
hehe, men mon ikke der er 2 meter højt, minus trailer højde til lad..

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 30-08-05 15:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Så til syn med nye dæk og renoverede bremser....

   Er der ejerskiftesyn + 2 års, eller er det kun ejerskiftesyn ???
> Vil du lave det fast, eller som en ruf med presenning over der er til at
> pille af ?
>
> Hvor høj skal den være ?

   hmmmm, presenning er jo en ok ide... hvis det skal være nemt, og man så
heller ikke skal bruge for meget plads når stativet er taget af.

   Hvad er reglerne for højde ???

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-08-05 15:08

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kyshånd, evt links til gør det selv sider ol.
>
> Håber i kan komme med nogle gode indput, det plejer i jo

Jeg har arbejdet på Brenderup, så jeg har da lidt ide om det
Du har købt en trailer med 4 sider nedfældbare ? De skal umiddelbart bare
kyles bort. Hængsler og lukketøjer kan sikkert bruges andre steder i
konstruktionen.
Jeg forventer at du ønsker at lave en kasse der kun har adgang fra bagenden
? Du vil få en trailer der er noget nemmere at trække bag en personbil, hvis
du laves en front i stil med en hestetrailer. I den spids der opstår kan du
lave hylder eller skabe. Husk lidt høje kanter så du ikke skal samle det
hele op hver gang du har været ude at køre. Kassen kan du lave af vandfast
krydsfiner med forseglet overflade (trailer-, karrosseri- eller støbeplade,
det er det samme) 12-15mm tyk. Hjørnerne samler du med nogle pladevinkler i
1.5mm galvniseret plade, en god fugemasse og M6 bræddebolte. I bagenden skal
du huske at stive siderne af (kig på en hestetrailer) så åbningen kan holde
formen når du slår dørene op. En svejst dørramme er også en god løsning. En
rampe er ikke realistisk når din trailer har hjulene under ladet, den bliver
for stejl.
Indretning: Jeg arbejdede med gokarts (Dino) før trailerne, så det har jeg
også lidt fornemmelse af. Tænk på at du nok skal have plads til teltstænger
(tunge = i bunden/under ladet), dæk (hylde under loftet). Karten kan stå på
et par slidsker der kan løftes op så værktøjsskabet kan stå nedenunder. Nå,
det spurgte du jo slet ikke om

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 15:31

> [...]
> Du har købt en trailer med 4 sider nedfældbare ? De skal umiddelbart bare
> kyles bort. Hængsler og lukketøjer kan sikkert bruges andre steder i

Ok, ja de 3 er ihvertfald nedfældbare

> Jeg forventer at du ønsker at lave en kasse der kun har adgang fra
> bagenden ?

Jeps

> Du vil få en trailer der er noget nemmere at trække bag en personbil, hvis
> du laves en front i stil med en hestetrailer.

Hmm helt spids, eller bare 3kantet? og hvad så med trailerbunden? den vil jo
stikke ud over konstruktionen..

> I den spids der opstår kan du lave hylder eller skabe. Husk lidt høje
> kanter så du ikke skal samle det hele op hver gang du har været ude at
> køre.

Det med hylder og kanter har allerede været inde og vende i hovedet

> [...]
> (trailer-, karrosseri- eller støbeplade, det er det samme) 12-15mm tyk.
> Hjørnerne samler du med nogle pladevinkler i 1.5mm galvniseret plade, en

Ok hvad med fastgørelse til traileren, bare de originale beslag fra
vippesiderne ??

> I bagenden skal du huske at stive siderne af (kig på en hestetrailer) så
> åbningen kan holde formen når du slår dørene op. En svejst dørramme er
> også en god løsning.

ok, skal den boltes til bunden ?

> [...]
> Karten kan stå på et par slidsker der kan løftes op så værktøjsskabet kan
> stå nedenunder. Nå, det spurgte du jo slet ikke om

indretning er jo en helt anden ting, der er et kriterie her, jeg skal kunne
få karten ind/ud af traileren på egen hånd, jeg havde tænkt på at lave en
høj skinne i midten af traileren som er 50cm bred beklædt med gulvtæppe som
man så kunne kure karten ind på, så den ikke stod på hjulene, for at få den
derop ville jeg lave en udtræksplade, som man så kunne skubbe karten op på,
og løfte den i den ene ende, så der popper nogle ben ud under denne plade,
så den kommer i højde med skinnen, så kunne man også stå og arbejde med den
der !! smart ikke, om det kræver et elspil inde i traileren har jeg ikke
fundet ud af endnu..

Mvh
Morten

Fra : bme

Dato : 30-08-05 16:45

> [...]
>
> Er der nogle der har en ide eller forslag det ville blive modtaget med
> kyshånd, evt links til gør det selv sider ol.

Der er et blad der hedder gør-det-selv. De har en artikel om netop opbygning
af sider og ruf på en trailer i deres seneste nummer. Afsted til kiosken
eller en tur på biblioteket.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 17:51

> Der er et blad der hedder gør-det-selv. De har en artikel om netop
> opbygning af sider og ruf på en trailer i deres seneste nummer. Afsted til
> kiosken eller en tur på biblioteket.

Kanon, det er da held, afsted med mig

Tak

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 17:55

> Kanon, det er da held, afsted med mig

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=242

Hmm det ser ikke sådan ud der :o/

Men må ned i bladkiosken imorgen..

Mvh
Morten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-08-05 20:50

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse news:43148f68$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=242
>
> Hmm det ser ikke sådan ud der :o/
>
> Men må ned i bladkiosken imorgen..

Morten - er din mail-adresse valid (hvis snabela erstattes med @)?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 07:05

> Morten - er din mail-adresse valid (hvis snabela erstattes med @)?

Jeps du bestemmer selv bare der er noget foran snabela starchild.dk så får
jeg det

Mvh
Morten