Logo - hvilket bilmærke?
Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 20:32

I sidste uge så jeg en bil med et logo jeg ikke kender.

Det skal lige med at det var i Tyskland jeg så den, så det kan være et
mærke der ikke sælges herhjemme.

Det skal også med at det, tilsyneladende, var en ny bil.

Men logoet var en oval, ligesom dem Toyota og Hyundai bruger. Men i
bunden var omkredsen brudt og der var i stedet en vinkel der gik op til
over midten af ovalen.

Nogen der ved hvad det er for et mærke?

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 20:41

KLIP

Et bud: http://www.theautochannel.com/news/2004/09/30/240224.6-lg.jpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 21:28

BJ wrote:
> Et bud: http://www.theautochannel.com/news/2004/09/30/240224.6-lg.jpg

Ovalen passer, men der er et kors/kryds i den, ikke en vinkel op fra bunden.

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 21:40

KLIP

> Ovalen passer, men der er et kors/kryds i den, ikke en vinkel op fra
> bunden.

Jeg kan se fra de andres svar, her passer din beskrivelse, så det må være en
Infinity.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 29-08-05 20:41

"Finn Guldmann" skrev

> [...]
>
> Men logoet var en oval, ligesom dem Toyota og Hyundai bruger. Men i bunden
> var omkredsen brudt og der var i stedet en vinkel der gik op til over

Umiddelbart lyder det lidt som om det var en Infinity, da faldt over. I USA
sælger man de dyrere Nissan'er under det navn efter samme princip som Honda
Legend, der i USA hedder Acura.

VenHils
Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 21:42

Peter Juul wrote:
> Umiddelbart lyder det lidt som om det var en Infinity, da faldt over. I USA
> sælger man de dyrere Nissan'er under det navn efter samme princip som Honda
> Legend, der i USA hedder Acura.

Det var så den. Og så vidt jeg kan se i den model de kalder 'FX'.

Et sted står der at den kommer til Europa 2008, så hvad mon den har
lavet på vej nordpå fra Hamborg i sidste uge?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-05 21:54

On Mon, 29 Aug 2005 22:41:35 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det var så den. Og så vidt jeg kan se i den model de kalder 'FX'.
>
>Et sted står der at den kommer til Europa 2008, så hvad mon den har
>lavet på vej nordpå fra Hamborg i sidste uge?

>--

Det kan jo snildt være én af de mange udstationerede amerikanere fra
en af baserne dernede.

Der kører mange mærkelige modeller rundt dernede, også med US-plates.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 22:09

Folmer Rasmussen wrote:
> Det kan jo snildt være én af de mange udstationerede amerikanere fra
> en af baserne dernede.
> Der kører mange mærkelige modeller rundt dernede, også med US-plates.

Den her var så godtnok med tyske plader. Men derfor kan det jo godt være
en af amatørkrigerne.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-08-05 20:42

> Men logoet var en oval, ligesom dem Toyota og Hyundai bruger. Men i bunden
> var omkredsen brudt og der var i stedet en vinkel der gik op til over
> midten af ovalen.

Er det ikke Infiniti motors? Nissans udgave af Lexus...
http://www.infiniti.com/

/Kasper Hansen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 21:42

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Er det ikke Infiniti motors? Nissans udgave af Lexus...
> http://www.infiniti.com/

Jo. Se mit svar til Peter.

Fra : Jesper

Dato : 30-08-05 01:35

Finn Guldmann wrote:
> [...]
>
> Men logoet var en oval, ligesom dem Toyota og Hyundai bruger. Men i
> bunden var omkredsen brudt og der var i stedet en vinkel der gik op til

Som andre nævner...en Infiniti.

Jeg kørte foran/ved siden af/bagved en Infinity FX45 (mener jeg den hed)
i Kbh. i sidste uge. Den var lidt special...men faktisk meget lækker.
Fed lyd

--
Mvh. Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-05 08:29

Jesper wrote:
> Som andre nævner...en Infiniti.
> Jeg kørte foran/ved siden af/bagved en Infinity FX45 (mener jeg den hed)
> i Kbh. i sidste uge. Den var lidt special...men faktisk meget lækker.
> Fed lyd

Hvilke slags nummerplader sad der på den?

Fra : Jesper

Dato : 30-08-05 12:03

Finn Guldmann wrote:

> Hvilke slags nummerplader sad der på den?

Godt spørgsmål! De var bestemt danske. Men jeg er ikke helt sikker på,
om de var gule eller hvide.

--
Mvh. Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-05 12:11

Jesper wrote:
> Godt spørgsmål! De var bestemt danske. Men jeg er ikke helt sikker på,
> om de var gule eller hvide.

Der er åbenbart nogen der bare *vil* være anderledes. Særligt i
forbindelse med at bilen først forventes på markedet i D, UK, F og et
par andre steder, men ikke i DK, i 2008.

Og det er da vist begrænset hvad vi har kørende af de der amatørkrigere.

Men det kan selvfølgelig være en ambassadeansat. :-?

Fra : Jesper

Dato : 30-08-05 13:17

Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Og det er da vist begrænset hvad vi har kørende af de der amatørkrigere.
>

> Men det kan selvfølgelig være en ambassadeansat. :-?

Jeg har kigget lidt på Infiniti's hjemmeside. Den jeg så i Kbh. ligner
mest deres FX. Der er i hvert fald ingen af de andre der kommer i
nærheden af dens udseende. Baglygterne havde samme form, men som jeg
husker det var de med chrom baggrund og de mange små dioder.

Den kan vel være hentet hjem fra USA? Den var IKKE på diplomatplader
eller havde "CD", "CC" eller lign. skilt på.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-08-05 18:37

> [...]
> de med chrom baggrund og de mange små dioder.
>
> Den kan vel være hentet hjem fra USA? Den var IKKE på diplomatplader eller

Jeg har også set en på (danske) gule plader i Silkeborg området. Tror det er
amerikansk import... CarsAreUs.dk gør det med garanti.

/Kasper Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-08-05 21:05

> [...]
>
> Men logoet var en oval, ligesom dem Toyota og Hyundai bruger. Men i
> bunden var omkredsen brudt og der var i stedet en vinkel der gik op til

Der skulle være en mulighed for at finde noget her
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=15717&tid=8

Med venlig hilsen Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-05 22:59

Kim Kristensen wrote:
> Der skulle være en mulighed for at finde noget her
> http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=15717&tid=8

Den er fundet.
Og det er den her: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=17909&tid=8