VW El-rude virker ikke.. :(
Fra : CNS

Dato : 29-08-05 16:16

Ja, så skete det selvfølgelig... da jeg skulle lukke el-ruden (de er
originale) i førersiden af min bil efter en nedrulning, lød det temmelig
skummelt, og ville kun lukke halvt.. med lidt håndkraft (grab fat om ruden
fra hver side og hev den op) fik jeg den lukket.. men nu virker skidtet
ikke, kan ikke rulle ned og siger kun en ret mærkelig lyd, som om den er ved
at kløjs i det..

Jeg har efterfølgende haft dørbeklædningen af og kigget ind.. umiddelbart
ser det ud som om en wire er knækket, der ligger en lille blå plastic-dims
på ca. 4-5 cm nedenfor... men kan skidtet sættes sammen igen, eller skal jeg
ha' fat i en ny motor til ruden? (gys!) - og kan man overhovedet gøre sådan
noget selv, når ens umiddelbare evner indtil videre primært har rakt til at
stramme nogle generatorkabler?? ;)

- nogen idéer om hvad et værksted ville ha' for at ordne sådan en omgang..?

VW Vento 1,8 GL '92

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-08-05 17:28

CNS skrev:
> [...]
> stramme nogle generatorkabler?? ;)
>
> - nogen idéer om hvad et værksted ville ha' for at ordne sådan en omgang..?

Hvis du er heldig og tålmodig kan du måske selv flikke skidtet sammen
igen, men det nemmeste og sikkert også det mest langtidsholdbare er at
skifte selve rudehejset.

Motoren genbruges og rudehejset (uden motor) skal du forvente kommer til
at koste i omegnen af 1000 dkk hos VW.

Det er relativt nemt at skifte så det klarer du selv på en halv times
tid. Du skal være helt sikker på at folien i døren bliver limet
ordentlig på dårsiden, da der ellers vil løbe vand ind i vognbunden.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 18:24

> [...]
> skifte selve rudehejset.
>
> Motoren genbruges og rudehejset (uden motor) skal du forvente kommer til

Motor og optræk kan kun købes som en enhed. Da det hele er bygget sammen i
enhed, selv styringen sidder derpå.

Besøg en hugger, det kan være du kan købe en med defekt styreenhed billigt.
Det er nemlig en kendt sygdom at forbindelse mellem motor og print bliver
dårlig.
Kan du finde en sådan kan du tage mekaniken med wire og flytte over.

> Det er relativt nemt at skifte så det klarer du selv på en halv times tid.
> Du skal være helt sikker på at folien i døren bliver limet ordentlig på
> dårsiden, da der ellers vil løbe vand ind i vognbunden.

Jeg vil nok vurdere det til noget mere end en halv time, jeg tror jeg brugte
det tredobbelte.
(tiden går når man er i godt selskab).

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : CNS

Dato : 29-08-05 19:44

> Motor og optræk kan kun købes som en enhed. Da det hele er bygget sammen i
> enhed, selv styringen sidder derpå.

ok.. og hvad måtte du slippe for hele enheden...?

> [...]
> dårlig.
> Kan du finde en sådan kan du tage mekaniken med wire og flytte over.

Det er nok lige lidt for langhåret for mig at skifte det hele selv (har
kigget haynes igennem og kløet mig lidt for ofte i hårbunden :)), det kunne
være man var heldig at man fandt en mekker der ville sætte en gammel motor
i...

> Jeg vil nok vurdere det til noget mere end en halv time, jeg tror jeg
> brugte det tredobbelte.
> (tiden går når man er i godt selskab).

Jeg tror først og fremmest jeg vil se om jeg kan fikse skidtet sammen igen
på en måde, hvad man ikke gør for kortsigtede, billige løsninger??! :) Man
kan jo altid søge til VW hvis det går galt..

/Christian

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-08-05 20:23

Claus Petersen skrev:

> Motor og optræk kan kun købes som en enhed. Da det hele er bygget sammen i
> enhed, selv styringen sidder derpå.

Det er ikke korretkt! Mine forældre har også en Vento GL fra 1992 og der
er to gange blevet skiftet optræk UDEN motor.

Mvh
Claus

Fra : Torben Madsen

Dato : 29-08-05 21:10

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Det er ikke korretkt! Mine forældre har også en Vento GL fra 1992 og der
> er to gange blevet skiftet optræk UDEN motor.

Jep - 1H0 837 461 A - det er rudehejset i førersiden uden motor....

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 22:27

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - 1H0 837 461 A - det er rudehejset i førersiden uden motor....

Så snakker vi vist om to forskellige ting, eller også er det ændret markant
fra 94 og frem.

Man kan ganske vist få skinner osv. løse men selve motoren m. elektronik
styre modul har siddet samlet i en enhed de to gange jeg har skiftet sådan
nogle (begge var dog i bagdøre) 94 og 96 hhv Vento og G3.
Motoren kan adskilles, men fåes kun som en reservedel med styremodul og træk
på.
Det er jeg ganske sikker på - det er jo så et definitionsspørgsmål hvor
meget man kalder motoren.
I mini terminologi er motoren kun den ting som får det hele til at dreje. Og
den fåes ikke løs.