Hvad trækker kileremmen på en Golf II
Fra : Thomas

Dato : 29-08-05 15:44

Hej alle,

Jeg har fået skiftet kileremmen på min gode gamle Golf II 1,3. Da jeg
hentede bilen bemærkede jeg straks, at ladelampen blinker hyppigt, hvad den
aldrig har gjort før. Den blinker mest under acceleration og ved hurtige
omdrejninger. Jeg spurgte mekanikeren efterfølgende, og han mener, at det er
kullene i generatoren, der har stået stille for længe hos ham (en uge).

Nu er jeg ikke så godt kendt i motorrummet - men hvis kileremmen trækker
generatoren kunne det jo være, at han bare havde strammet den for lidt...
eller hvad?

Mvh.
Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 29-08-05 16:49

"Thomas" <sasas@wewe.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> generatoren kunne det jo være, at han bare havde strammet den for lidt...

Jep det ville være den nemme forklaring...

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Brian Skaarup

Dato : 30-08-05 21:15

> Jep det ville være den nemme forklaring...
Check om remmen er stram
Men hvis det er kullene i generatoren der er slidt, så er det ikke den
store rep.
Jeg gav kr. 114 for et sæt nye hos Mekonomen og jeg vil tro jeg brugte
10 min på at skifte dem på min Golf II GTD
Tidligere gik der lang tid fra bilen startede til ladelampen slukkede;
nu slukker lampen næsten med det samme.