1. september - ændre kørestil?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-08-05 21:59

Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
andet fandenskab træder i kraft.

Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
det ikke ender i noget grimmer noget.

De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henri Gath

Dato : 26-08-05 22:10

> [...]
> det ikke ender i noget grimmer noget.
>
> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

De kan rende mig i røven

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-08-05 18:32

> "Henri Gath" skrev
> De kan rende mig i røven

*LOL*

Lige i gat´et..

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:07

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> De kan rende mig i røven

Og forhåbentligt får de gjort det 3 gang på under 3 år, helst 3 gange samme
dag d. 1 sep.

--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-08-05 22:12

> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Jouw-jouw.

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Ja - jeg fortæller gerne at jeg ikke ændrer min kørestil en tøddel,
hverken i bil eller på MC

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Fornuftigt nok.

> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Heller ikke mig.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Frederik C

Dato : 26-08-05 22:19

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jouw-jouw.

> Ja - jeg fortæller gerne at jeg ikke ændrer min kørestil en tøddel,

Nedbremsningsstækninger på motorvej, såsom lyngbyvejen lige før Hans
Knudsens Plads, hvor man skal ned på 70, vil jeg nok være lidt mere
opmærksom ved.

Ellers business as usual.

Mvh.

Frederik

Fra : Rasmus

Dato : 26-08-05 22:26

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?
>
> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så

Jeg ville bare ønske jeg havde en fartpilot ;-(

/Rasmus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-08-05 22:51

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev....

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i
> tråden, om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Minimalt. Når jeg er i sommerhus og skal på arbejde tidligt om
morgenen... vil jeg fremover sætte vækkeuret til at ringe 10 minutter
tidligere(på det tidspunkt bliver farten nok liiige i overkanten på
motorvejen).

Ellers er jeg en god dreng.

Fra : Per O.

Dato : 26-08-05 23:04

> [...]
>
> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Hvis jeg skal gå efter mine hidtidige 'kontroverser' med ordensmagten har
jeg ikke noget at frygte.
Jeg har i 25 år kørt lidt eller en del for stærkt, og har i den periode fået
een fartbøde, og haft tre samtaler med betjente som synes det gik lige
rigeligt stærkt (uden at få en bøde altså). Hvis det er bare nogenlunde
niveauet, så kan jeg godt nå de tre års forældelsesfrist imellem 'stoppene'
De hidtidige stop er pænr fordelt over de 25 år, så det tror jeg ikke er
noget problem. Hvis man lader være med at køre alt for hurtigt på det helt
indlysende steder, så går det nok ikke så galt. Men at halse gennem bymæssig
bebyggelse med høj fart øger jo risikoen for en portrætfotografering
væsentligt. Mogens Wilbert fra Rigspolitiets færdselsafdeling vedgik da også
på tv at han ikke regnede med at antallet af frakendelser ville eksplodere
på grund af den nye regel. De som ville mærke det mest var de unge mænd
(ifølge Hr. Wilbert altså).

Jeg vedgår også gerne, at når det går rigtigt stærkt (i meget sjældne
tilfælde), så sidder frakendelseshastigheden altid i baghovedet.

Per O.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-08-05 23:11

Folmer Rasmussen skrev:

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Max. 103 km/t på landevej (så længe der er nogen der kigger)

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Lidt kedeligt.

> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Overskridelse af spærreflader, for tæt på og overhaling indenom?!
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 01:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Dejligt.

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Eftersom jeg ikke tror på de vil køre klapjagt på alle der kigger forelsket
på deres speeder så vil jeg intet ændre.

Der sker jo ingen ændringer i antallet af "fangster" men udelukkende
straffen.

Eftersom jeg hverken kører for tæt, mangler at spænde børn fast og den
slags, så er jeg ikke så nervøs - jeg kører stadig for hurtigt i forhold
til færdselsloven hvor det er forsvarligt og det kan intet klippekort ændre
ved.

Så længe jeg ikke er til fare så fint med mig. Og det er jeg ikke med fx.
170 km/t på en "tom" motorvej (de findes altså, fx. her i Jylland.).

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 06:45

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Ikke en tøddel :).

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Hmm. Det lyder ikke godt at du ryster i buksen. Grænserne er jo ikke ændret,
kun konsekvenserne, så man får håbe det skaber lidt respekt- at folk køre
mindre som aber, og tænker sig mere om.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-05 06:39

Folmer Rasmussen skriver:

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Ikke det der ligner. Jeg har sådan set ændret den allerede.

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Hmmm, jeg gør det allerede.

Det værste er sku når man kører i firmaøsen, der er der ingen farthjælp

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-05 07:25

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Jeg har allerede ændret min kørestil (ifm hastighed) for længe siden, da jeg
regner med at få en 3 års betinget frakendelse på mandag når jeg skal i
retten
Så her er det ved første klip (mht fartoverskridelser), at billetten ryger

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Jeg overvejer faktisk at investere i sådan en tingest, netop af samme grund

> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Heller ikke her.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-05 17:50

> Jeg har allerede ændret min kørestil (ifm hastighed) for længe siden, da
> jeg regner med at få en 3 års betinget frakendelse på mandag når jeg skal
> i retten

Sur røv....

> Jeg overvejer faktisk at investere i sådan en tingest, netop af samme
> grund

Og en laser-/radarjammer.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-05 12:24

Henrik B. wrote:

> Sur røv....

Jeps.
Og især når man tager fri en dag, blot for at møde op og få at vide, at
Politibetjenten ikke kan komme, så det hele skal udsættes til 3/10

> Og en laser-/radarjammer.

Njae, jeg behøver ikke sådan en dims, jeg kører normalt pænt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> retten
> Så her er det ved første klip (mht fartoverskridelser), at billetten ryger

Ikke noget personligt, men så kan man vel lære det ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-05 12:29

Christian B. Andresen wrote:

> Ikke noget personligt, men så kan man vel lære det ?

Lære hvad ?
At man skal have installeret videokamera + div. andre ting i bilen, for at
bevise sin "uskyld" ?
I min sag forsøger Politiet at straffe mig for en fartovertrædelse, som jeg
slet ikke har været i nærheden af (de siger 89 km/t og jeg er 112% sikker på
at jeg ikke var over 70 km/t)
Men hvordan beviser/modbeviser man det ?
Politiets bevis er jo kun deres egne øjne.
Men nu blev det hele jo så udsat til oktober istedet, da betjenten ikke
havde tid i dag alligevel (hvilket de jo ikke kunne finde på at ringe og
fortælle mig )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 12:34

KLIP

> Men nu blev det hele jo så udsat til oktober istedet, da betjenten ikke
> havde tid i dag alligevel

Klart, klart, de er jo alle enten på vejen eller ved at blive trænet op i
brugen af måleudstyr.

Jeg er ganske spændt på. hvor mange klip der bliver uddelt på første "store
klippedag".

> (hvilket de jo ikke kunne finde på at ringe og fortælle mig )

Han er nok kun udstyret med sin private mobilos.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-05 12:49

BJ wrote:

> Jeg er ganske spændt på. hvor mange klip der bliver uddelt på første
> "store klippedag".

Ja det bliver "sjovt" at se, hvor mange der lader sig klippe.

> Han er nok kun udstyret med sin private mobilos.

Han havde dog givet besked til retten, men åbenbart ikke i så god tid at de
kunne nå at få fat i mig ?
Der sad ihvertfald både en dommer og en anklager og ventede, sammen med mig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:00

KLIP

> Der sad ihvertfald både en dommer og en anklager og ventede, sammen med
> mig

Lad os håbe betjenten får et klip..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-05 12:52

> Han er nok kun udstyret med sin private mobilos.

Og ca. 3.000 arbejdstelefoner.....

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:01

KLIP

> Og ca. 3.000 arbejdstelefoner.....

Ikke hvis han er mobil ellers skal de godt nok anvende nogen lange twisted
pair..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 13:34

> [...]
jeg
> slet ikke har været i nærheden af (de siger 89 km/t og jeg er 112% sikker

Så er det selvfølgelig anderledes, da mit kendskab til dig (her fra gruppen)
er at du er en af dem som ikke vil klynke og vil betale en rimelig og
begrundet bøde.

> Men hvordan beviser/modbeviser man det ?

Det er svært, grænsende til det umulige.

Dårlig service.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 13:48

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Men nu blev det hele jo så udsat til oktober istedet, da betjenten ikke
> havde tid i dag alligevel (hvilket de jo ikke kunne finde på at ringe og

Hvis du har advokat på, så tillad mig at foreslå at du får ham (hende)
til at kigge på om den pågældende betjent har , eller har haft, andre
sager hvor spørgsmålet har været tvivlsomt.

Det er før set at der er brådne kar i det kops. Og dem af dem der går
rimeligt seriøst til sagen vil gerne af med dem.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Henning

Dato : 27-08-05 07:45

On Fri, 26 Aug 2005 22:59:09 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
>om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Sjovt nok, så fokuserer alle på farten! Hvad med nogle af de andre 29
punkter? Jeg glæde mig allerede til næste gang politiet står i gaden
med saksen og stopper bilister der kører mod ensretningen. Har man så
lige et barn under 15, som ikke er fastspændt - og samtidig har haft
kortet mindre end tre år... Så er det bye bye kørekort!!!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-05 07:55

Henning skriver:

> Sjovt nok, så fokuserer alle på farten! Hvad med nogle af de andre 29
> punkter?

17 ?

Måske fordi de punker bliver sjældent overskredet af gruppens skribenter
?

Jeg må sige at det er _mange_ år siden at jeg har kørt væddeløbskørsel
(hvis jeg overhovedet har) og jeg har _aldrig_ været den forkerte vej om
et helleanlæg. Så har jeg heller aldrig køret med nogen bag på
motorcykel der ikek har haft hjelm på (i og med jeg ikke har
motorcykelkørekort)

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Klaus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-08-05 19:38

> [...]
> et helleanlæg. Så har jeg heller aldrig køret med nogen bag på
> motorcykel der ikek har haft hjelm på (i og med jeg ikke har

Så forleden en der tog hele turen:
Drejede til venstre, skønt det var skiltet med venstresving forbudt.
Tog turen mod ensretningen.
Kørte venstre om helleanlægget.

Alt dette blot for at undgå en tur på 3-400 m.

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian

Dato : 27-08-05 10:06

Folmer Rasmussen wrote:
> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Alt det andet ?
Klippekortet er nu en god idé for IMO.

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Nææ, som jeg ser det er det stort set samme regler som hidtil - det er
bare blevet "dyrere" at blive snuppet i det

Den eneste ændring jeg lige kan komme på, er at være mere opmærksom
på farten i en del 60km/t zoner der ligger op til lidt højere fart.

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Den vane har jeg tillagt mig for længe siden...

/Brian

Fra : Brian Binnerup

Dato : 27-08-05 11:13

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Jeg er en af dem der normalt kører stærkt, men jeg syntes faktisk det her er
et rigtigt godt tiltag.

Her fokuserer man ikke KUN på folk der kører for stærkt, men folk der
generelt laver grimme ting på vejene. Om Politiet så vælger at koncentrere
sig om folk der kører forstærkt, det må tiden vise, men jeg håber der bliver
uddelt nogle klip til:

- Folk der kører ekstra tæt på motorvejen for at andre ikke skal kunne
skifte ud i yderste bane.
- Biler og lastbiler der fra 90 km/t skifter bane på motorvejen når der
kommer en kørende bagved med 130 km/t (eller for såvidt 150 km/t).
- Folk der ser det som en personlig fornærmelse at blive overhalet når de nu
kører 80 km/t på landevejen, og syntes at de så kan sætte farten op når de
bliver overhalet, for så kan ham der kører 100 km/t lære at køre 80 (Hvis
ellers nogen parter lever efter folk der gør sådan har været i gang)!

Jeg skal nok nå at få et klip på hastigheden, men det er som også ok - man
skal trods alt rimelig højt op på motorvejen for at få klip - men jeg håber
bestemt de begynder at koncentrere sig om alle de andre tåbelige ting folk
laver (som fx. når jeg kører på arbejde i Vejle, og folk kommer ind på en
tosporet vej ved sygehuset som har flette regel 300 meter fremme, og 75% af
alle folk skifter bane inden da, hen over dobbeltoptrukne streger, og
herefter forsøger at køre så tæt så dem der fletter korrekt 300 meter senere
ikke kan det).

Der har været en tendens her i landet til at koncentrere sig udelukkende om
fart, ud fra det her tiltag har Politiet fået et godt værktøj til at
koncentrere sig om alt det andet (som jeg personligt mener er mere
farligt) - jeg har dog mine tvivl om politiet reelt gør det, da det altid er
nemmere at stå med en laser.

Personligt har jeg ikke tænkt mig at ændre på min kørestil - skulle jeg ske
at få 2 klip efter et eller anden periode inden for de 3 år, så vil jeg
måske revidere min opfattelse

Mvh

Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 12:51

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in

> Her fokuserer man ikke KUN på folk der kører for stærkt, men folk der
> generelt laver grimme ting på vejene.

Lad os nu se om det ikke er farten der alligevel bliver den dominerende
faktor - den er trods alt den nemmeste at "tjene" penge på.

> Om Politiet så vælger at
> koncentrere sig om folk der kører forstærkt, det må tiden vise, men
> jeg håber der bliver uddelt nogle klip til:

[Snip]

Helt enig. Jeg håber det samme...

Fra : Peter Weis

Dato : 27-08-05 13:04

Brian Binnerup wrote:

> [...]
> sig om folk der kører forstærkt, det må tiden vise, men jeg håber der bliver

Jeg er i tvivl om det vil ændre meget i politiindsatsen. Farten og
alkohollen er jo det eneste som der er faste målbare grænser for.

Hvornår køres der fx *for* tæt? Hvornår er der tale om en overhaling
højre om i forhold til en forbikørsel?

mvh
Peter

Fra : Brian

Dato : 27-08-05 13:38

Peter Weis wrote:

> Hvornår køres der fx *for* tæt? Hvornår er der tale om en overhaling
> højre om i forhold til en forbikørsel?

I tilfælde af ulykker, er det jo forholdsvis nemt at afgøre.

Alle andre situationer vil jo være umulig at bedømme, som du selv siger.

/Brian

Fra : Non-Desperado

Dato : 28-08-05 08:36

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev:

>Jeg er i tvivl om det vil ændre meget i politiindsatsen. Farten og
>alkohollen er jo det eneste som der er faste målbare grænser for.
>
>Hvornår køres der fx *for* tæt?

Når der er mindre end 2 sekunders afstand mellem køretøjerne.

>Hvornår er der tale om en overhaling højre om i forhold til en forbikørsel?

Der er IMO tale om overhaling indenom, hvis man skifter vognbane
umiddelbart inden for at kunne foretage manøvren.

Men så igen: Hvad er "umiddelbart" ?

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:13

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Jeg er i tvivl om det vil ændre meget i politiindsatsen. Farten og
> alkohollen er jo det eneste som der er faste målbare grænser for.

Kan et barn være delvist fastspændt ?
Kan man køre over for halvrødt ?
Kan man køre næsten den forkerte vej om et helleanlæg ?
Kan man næsten overtræde en ubetinget vigepligt ?
Kan man næsten......

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 09:49

Christian B. Andresen wrote:
> Kan et barn være delvist fastspændt ?

Hvor mange automatiske måleapparater har du set der måler det?

> [...]

> Kan man næsten overtræde en ubetinget vigepligt ?

Hvor mange automatiske måleapparater har du set der måler det?

Essensen er jo nok at indsatsen placeres der hvor "man" med mindst mulig
mandskab kan få flest mulig penge i statskassen. Ganske som det sker i
dag.

Hvor tit har du ikke selv siddet og ønsket "bare der var en betjent der
så det der"?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 10:17

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Hvor mange automatiske måleapparater har du set der måler det?

Ingen.

> Hvor mange automatiske måleapparater har du set der måler det?

Ingen

> [...]

> Essensen er jo nok at indsatsen placeres der hvor "man" med mindst mulig
> mandskab kan få flest mulig penge i statskassen. Ganske som det sker i

Jo, men det er jo alle som tages af automatiske måleapparater.

> Hvor tit har du ikke selv siddet og ønsket "bare der var en betjent der
> så det der"?

Hver dag.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 10:28

Christian B. Andresen wrote:
> Jo, men det er jo alle som tages af automatiske måleapparater.

Mit problem er at der IMO gøres for meget i de automatiske og for lidt i
rigtige levende betjente.

> Hver dag.

Det kan jeg så ikke nøjes med. Men det er så også med 4-800 km/dag.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 10:34

> Mit problem er at der IMO gøres for meget i de automatiske og for lidt i
> rigtige levende betjente.

Jeg synes da også at flere rigtige razziaer med levende betjente er bedre.

Så er det vel snarer hver time ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 11:28

Christian B. Andresen wrote:
> Jeg synes da også at flere rigtige razziaer med levende betjente er bedre.

Og ikke kun razziaer. Også så der kan blive mandskab til overs til,
f.eks., at stoppe cyklister (og bøde dem!) der kører i gågader. m.m..

Tæt på.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 13:36

> Og ikke kun razziaer. Også så der kan blive mandskab til overs til,
> f.eks., at stoppe cyklister (og bøde dem!) der kører i gågader. m.m..

Og ulovlige knallerter, men det har de heldigvis gjort noget ved i min
politikreds med mobile rullefelter.

> Tæt på.

LOL

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 13:51

Christian B. Andresen wrote:
> Og ulovlige knallerter, men det har de heldigvis gjort noget ved i min
> politikreds med mobile rullefelter.

Det hjælper jo først når de har tid til at tage ud og fange dem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 14:12

> Det hjælper jo først når de har tid til at tage ud og fange dem.

Kort efter de fik dem lavede de en razzia på en teknisk skole. Under 10 %
(var det vist) af de parkerede knallerter var lovlige.

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:16

KLIP

> Kort efter de fik dem lavede de en razzia på en teknisk skole. Under 10 %
> (var det vist) af de parkerede knallerter var lovlige.

En bil med en sprunget forlygte-/baglygtepærer kører også ulovligt.

Ken du til antallet af de forskellige ulovligheder..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 14:29

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> En bil med en sprunget forlygte-/baglygtepærer kører også ulovligt.

Så du mig i går ?
Hint: jeg fik først skiftet den døde pære jeg havde kørt med i en uge i går.

> Ken du til antallet af de forskellige ulovligheder..?

Mht. det med knallerterne var det at de alle kørte alt for stærkt.

Her er lidt information:
http://www.politiforbund.dk/n/show.php?area=4&show=453

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:34

KLIP

> Så du mig i går ?

Hvem ved............

> Hint: jeg fik først skiftet den døde pære jeg havde kørt med i en uge i
> går.

Du burde have haft en klækkelig bøde (og det uanset pæren havde siddet i
nummerpladelyset)

> Her er lidt information:
> http://www.politiforbund.dk/n/show.php?area=4&show=453

O.k.

Bortset fra det, kan det være mange problemer løses. Olien er nu over 70$
tønden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 14:41

> [...]
>
> O.k.
>
> Bortset fra det, kan det være mange problemer løses. Olien er nu over 70$

Jeg skal jo stadig på arbejde, lige gyldig hvad olie koster.
Desuden så skal den vist op over 98$ for at koste det samme som under
oliekrisen hvis man regner inflationen med.

Er der mange rafinaderier i nærheden af New Orleans ?

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:44

KLIP

> Jeg skal jo stadig på arbejde, lige gyldig hvad olie koster.

Så må vi da håbe, der *er* noget arbejde.

> Desuden så skal den vist op over 98$ for at koste det samme som under
> oliekrisen hvis man regner inflationen med.

Den nås også hurtigt med den hastighed olien allerede er steget.

> Er der mange rafinaderier i nærheden af New Orleans ?

Dernede kalder de det vist for "oli rigs".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-05 16:35

On Mon, 29 Aug 2005 15:29:00 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

>Så du mig i går ?
>Hint: jeg fik først skiftet den døde pære jeg havde kørt med i en uge i går.

>--

Fy for den lede! Nu hører alting op.

Èn ting er at der er sprunget 2 pærer, og at du sagtens kan blive
forvekslet med en MC.

En anden ting er slendrian! En uge?? Jeg véd ikke rigtigt hvor mange
klip det burde udløse, men 1 pr. dag ville vel ikke være for meget?
Forbrydelsen er jo sket med overlæg.

At en lastbilchauffør skænker sig en kop kaffe under kørslen er jo
bagateller i sammenligning.

Èn eller anden dag, når/hvis jeg griber dig i at sidde nede i din
pygmæbil og iagttage mig, mens jeg kører lastbil, vil jeg sagsøge dig
for vindueskiggeri, samt uopmærksomhed i trafikken.

Man skal ikke kaste med fragmenter af mineralsk oprindelse, hvis man
residerer i transparent bolig.

.............. såså, jeg fik bare noget i øjet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 20:13

Christian B. Andresen wrote:

> Kort efter de fik dem lavede de en razzia på en teknisk skole. Under 10 %
> (var det vist) af de parkerede knallerter var lovlige.

Ja, det var da det var sjovt. Men hvad gør de på længere sigt? Nøjes med
en lignende razzia en eller to gange om året?

Fra : BJ

Dato : 29-08-05 14:28

KLIP

> Hver dag.

Vi har al for meget fritid, når vi er endt med at ønske politi og regulering
af snart sagt alt.

Jeg vil da håbe sprungne udvendige pærer automobiler også kommer på
bødekataloget og evt. også kan give klip.

Der skal da gang i "systuen"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 29-08-05 17:42

Christian B. Andresen wrote:

> Kan et barn være delvist fastspændt ?
> Kan man køre over for halvrødt ?
> Kan man køre næsten den forkerte vej om et helleanlæg ?
> Kan man næsten overtræde en ubetinget vigepligt ?
> Kan man næsten......

Jeg kommenterede Brians indlæg og de ting som han håbede, der ville
blive grebet hårdede ind over for.

mvh
Peter

Fra : Brian Binnerup

Dato : 29-08-05 12:03

> Jeg er i tvivl om det vil ændre meget i politiindsatsen. Farten og
> alkohollen er jo det eneste som der er faste målbare grænser for.

Ja - men man kan jo håbe at Politiet begynder bare at fokusere lidt
anderledes. Lad os tage et eksempel:

- Der kommer en bil kørende på motorvejen med 150 km/t på motorvejen, da han
er 200 meter fra en lastbil bestemmer den bil der i 2 km har kørt bagved
lastbilen for at trække ud foran med 90 km/t (for han risikerede jo at blive
lukket inde i det splitsekund det tog for den anden at køre forbi). Hvem
ville Politiet give en bøde idag? Hvem kunne det være fedt at Politiet
stoppede i stedet?

> Hvornår køres der fx *for* tæt? Hvornår er der tale om en overhaling
> højre om i forhold til en forbikørsel?

Det er svært at afgøre, men hvis bare politiet ville koncentere sig om de
ting de så ser, i stedet for udelukkede at kigge efter fart, så ville det
reelt være nok for mig. Ting politiet kunne gøre:

- Sætte sig på en motorvejsbro med et digitalt kamera frem for med en laser,
og tage billeder af folk der kører alt for tæt, eller skifter vognbane til
gene for andre.

- Stille sig i nærheden af skoler (og oppe ved Gjellerup parken i Århus),
hvor folk kører rundt med børn der ikke er fastspændt, og klippe lidt i
deres kort...

Mvh

Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 13:37

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message

> [...]
blive
> lukket inde i det splitsekund det tog for den anden at køre forbi). Hvem

Ham med de 150 km/t.

> Hvem kunne det være fedt at Politiet
> stoppede i stedet?

Begge.

> [...]
>
> - Stille sig i nærheden af skoler (og oppe ved Gjellerup parken i Århus),
> hvor folk kører rundt med børn der ikke er fastspændt, og klippe lidt i

Det kommer, tro mig.

Fra : Brian Binnerup

Dato : 29-08-05 14:50

> Begge.

Ja - selvfølgelig, men når han kun kan nå at stoppe den ene....

> Det kommer, tro mig.

Det er jeg ikke sikker på....

Mvh

Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 16:40

Brian Binnerup wrote:
> [...]
> sig om folk der kører forstærkt, det må tiden vise, men jeg håber der bliver

Hvad hjælper det hvad reglerne fokuserer på, hvis myndighederne
udelukkende fokuserer på farten?

Der er jo ingen af de ting der er nævnt i forbindelse med klippekortet
der først bliver ulovlig nu. Det er jo kun strafsystemet der ændres.

Så med mindre Potjens får besked, ovenfra, at nu skal de altså til at
kigge på de øvrige regler i færdselsloven, sker er nok ikke en ny
fordeling af hvilke overtrædelser der bliver straffet.

Og med en regering der er nødt til at tage alle midler i brug for at
skaffe penge bliver det nok ikke aktuelt.

> - Folk der kører ekstra tæt på motorvejen for at andre ikke skal kunne
> skifte ud i yderste bane.

Det skal jo opdages for at blive straffet. Og det bliver det jo ikke i
særlig grad hverken nu eller med de nye regler.

> [...]

> herefter forsøger at køre så tæt så dem der fletter korrekt 300 meter senere

Der skal jo stå en betjent (helst to) ved hvert eneste "problemsted" for
at folk kører ordentligt.

> [...]
> koncentrere sig om alt det andet (som jeg personligt mener er mere
> farligt) - jeg har dog mine tvivl om politiet reelt gør det, da det altid er

Eneste sted jeg kender til hvor man kontrollerer andet end hastigheden,
elektronisk, er i Århus hvor der er opsat kameraer der fotograferer
biler der kører over for rødt. (Men hastigheden kan de jo lige så godt
stå op knipse nu de er der. )

Så medmindre der kommer nogle påbud vil fordelingen af straf mellem de
forskellige overtrædelser nok ikke ændre sig en snus.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 17:02

> Der er jo ingen af de ting der er nævnt i forbindelse med klippekortet der
> først bliver ulovlig nu. Det er jo kun strafsystemet der ændres.

Det er grunden til JEG ikke ryster i buksen, men der er andre som åbenbart
er mega nervøse ;).

Fra : Brian

Dato : 27-08-05 17:27

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det er grunden til JEG ikke ryster i buksen, men der er andre som
> åbenbart er mega nervøse ;).

Jeg mener at have læst flere gange at du ikke er afhængig af din
bil til hverdag ?

For os der er afhængig af den, kan følgerne af 3 klip hurtigt blive
meget store.

Jeg regner ikke selv med at klippekortet vil have den
store betydning for mig, indtil videre har jeg da kørt snart 7 år
uden at påkalde mig politiets opmærksomhed.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 17:53

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:43109455$0$18647$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg regner ikke selv med at klippekortet vil have den
> store betydning for mig, indtil videre har jeg da kørt snart 7 år
> uden at påkalde mig politiets opmærksomhed.

Netop.

For dig (og for mig også) som ikke har været i "kontakt" med politiet får
klippesystemet ikke nogen konsekvenser for.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 18:26

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst flere gange at du ikke er afhængig af din
> bil til hverdag ?

Du har 201% misforstået, jeg KØRE ikke hver dag, men ingen styrebrev eller
mange "anmærkninger"; læs bøder = ingen arb., så JEG holder mig 100% på
måtten, <pudse:glorie.avi>.

Fra : Brian

Dato : 27-08-05 18:34

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du har 201% misforstået, jeg KØRE ikke hver dag, men ingen styrebrev
> eller mange "anmærkninger"; læs bøder = ingen arb., så JEG holder mig
> 100% på måtten, <pudse:glorie.avi>.

Okay - 201% var ellers ikke så lidt

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 20:17

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Okay - 201% var ellers ikke så lidt

Så er du da god til noget ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 17:35

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det er grunden til JEG ikke ryster i buksen, men der er andre som åbenbart
> er mega nervøse ;).

Jeg har nu heller ikke planer om at skulle kalkulere med så og så mange
klip i det og det tempo.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-05 01:00

Fra : Peter

Dato : 27-08-05 11:10

> [...]
>
> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Ikke stilen, men hastigheden skal til tider lidt ned - uden for byerne.

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.
>
> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Samme her.

Til lykke med din potte, forresten.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-08-05 11:53

Folmer Rasmussen wrote:
> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Fandenskab og fandenskab...

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Ikke rigtigt... jeg har faktisk æn dret kørestil meget de sidste 2-3 år.
Fra førhen kun at have en "on/off knappe" i bunden af bilen, tager jeg
den mere med ro, især på motorvej, faktisk.

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Det gør jeg allerede, det er en herlig ting.

> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Heller ikke her.

Bruger altid selen, kører altid pænt i byerne osv...

> Venlig hilsen
> Folmer

Lars B

Fra : Unlimited

Dato : 27-08-05 11:57

Min kørestil vil også ændre sig til det pænere.. Når jeg først har 2 klip...

Men som den engel jeg nu er.. Får jeg jo aaaaldrig nogen bøder ;)

/Flemming

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 12:32

> Min kørestil vil også ændre sig til det pænere.. Når jeg først har 2
> klip...

Samme her...

--
Mvh/TK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-08-05 12:54

On Sat, 27 Aug 2005 13:31:34 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Samme her...

>--

Det er dér jeg synes at det risikable kommer ind i billedet.

Så er man nemlig på herrens mark den dag, man "kommer til" at lave
noget uhensigtsmæssigt. Forstået på den måde, at vi laver allesammen
fejl

Set fra mit vindue er det altafgørende at have det kørekort, idet hele
min indtjening afhænger af det.

Det hjælper ikke at jeg tager kystbanen i stedet. Det er der ingen
indkomst i.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 12:57

KLIP

> Så er man nemlig på herrens mark den dag, man "kommer til" at lave
> noget uhensigtsmæssigt. Forstået på den måde, at vi laver allesammen
> fejl

Enig.

> Set fra mit vindue er det altafgørende at have det kørekort, idet hele
> min indtjening afhænger af det.

Ditto.

> Det hjælper ikke at jeg tager kystbanen i stedet. Det er der ingen
> indkomst i.

Tager kystbanen ikke trækvogne med, de tager da barnevogne med..?..

PS: Lad os nu se "korets" udsagn, når loven har virket 1 år.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 16:47

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> min indtjening afhænger af det.
> Det hjælper ikke at jeg tager kystbanen i stedet. Det er der ingen

DSB må bare overbevises om at de skal have et hold vogne til trailer
transport koblet på kystbanetoget.

Fra : Jacob Madsen

Dato : 27-08-05 19:02

Hmmm, sidst jeg havde kontakt med politiet var ved en spritkontrol (hvor jeg
var ædru naturligvis) i 1995 og i NORGE.

Jeg kører 75000 km om året (og har gjort det i 15 år)og en del af disse km
bliver kørt med lidt for meget fart på. Men på de udsatte steder (man ved
sgu efterhånden hvor de ligger) kører jeg selvfølgelig pænt.

Men jeg håber at de idioter, som ligger lige i røven af mig ændrer
kørestil - for det giver også et klip nu. Desværre er det nok ikke mange
klip der bliver givet på den konto.

Jacob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 20:15

Jacob Madsen wrote:
> Men jeg håber at de idioter, som ligger lige i røven af mig ændrer
> kørestil - for det giver også et klip nu. Desværre er det nok ikke mange
> klip der bliver givet på den konto.

Nej, det kræver jo at der er politi i nærheden.

Men hvordan de gør det ved jeg ikke men hollænderne har, ved Utrech, et
eller andet system så de kan måle afstanden.

På stedet er der dekreteret min. 50 meter mellem lastbilerne.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 10:25

"Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver kørt med lidt for meget fart på. Men på de udsatte steder (man ved
> sgu efterhånden hvor de ligger) kører jeg selvfølgelig pænt.

Hold da fast det er vist det højest antal kørte Km / år jeg har hørt om

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 10:30

KLIP

> Hold da fast det er vist det højest antal kørte Km / år jeg har hørt om

Tjaee ... da min kone rigtig havde fart på, rundede hun 60.000 km pr. år.

Så er distriktet tilpas stort, burde det ikke være noget problem.

Jeg kan godt følge dig, har man Storkøbenhavn som distrikt, så skal der godt
nok bruges nogen timer i døgnet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 10:48

> [...]
>
> Så er distriktet tilpas stort, burde det ikke være noget problem.
>
> Jeg kan godt følge dig, har man Storkøbenhavn som distrikt, så skal der

Jeg tror jeg ville ofre nogle flere penge på at udbygge firmaet hjemmeside
så kunderne kan hente information af denne vej. Jeg som kunde har heller
ikke tid til at have leverandører rendende hele tiden. Så der skal virkelig
være noget i det, før jeg vil have lev. på besøg.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 10:58

KLIP

> Jeg tror jeg ville ofre nogle flere penge på at udbygge firmaet hjemmeside
> så kunderne kan hente information af denne vej.

Tjaeee .... internettet er da en god ting.

> Jeg som kunde har heller ikke tid til at have leverandører rendende hele
> tiden.

Det gider en sælger heller ikke. Det er jo forretning, det drejer sig om og
ikke wienerbrødsgumlen og kaffedrikning.

> Så der skal virkelig være noget i det, før jeg vil have lev. på besøg.

Det er begge parter udelukkende interesseret i. Middagen kan indtages efter
klokken 20:00, når arbejdet er færdigt.

Det kræver dog allivel en hvis kørsel for at kunne begge dele, specielt når
hele Danmark er distriktet og endnu værre hvis man skal bevæge sig helt ud
af landet.

Det er er altid bemærkelsesværdigt når "indsatte" ved så meget om salg og
udførelsen af arbejdet..men de har jo også god tid efter kl. 16:00 og i
weekenderne til at regne den ud...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:13

> Det er begge parter udelukkende interesseret i. Middagen kan indtages
> efter klokken 20:00, når arbejdet er færdigt.

Hos os, giver vi en middag i vores pæne firmakantine. Der skal være tale om
ordrer over 500.000 Kr før man tager ud og spiser (mit skøn).

> Det kræver dog allivel en hvis kørsel for at kunne begge dele, specielt
> når hele Danmark er distriktet og endnu værre hvis man skal bevæge sig
> helt ud af landet.

Ja det kan jeg forestille mig

> Det er er altid bemærkelsesværdigt når "indsatte" ved så meget om salg og
> udførelsen af arbejdet..men de har jo også god tid efter kl. 16:00 og i
> weekenderne til at regne den ud...

Vi "sælger" jo alle noget. Om det er serviceydelser, vores arbejdskraft,
eller varer, så er det det eneste vi kan leve ad.
At jeg ikke kunne sælge is i sahara gør ikke at jeg ikke kan se hvordan
varesalg foregår hos os

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:27

KLIP

> Hos os, giver vi en middag i vores pæne firmakantine. Der skal være tale
> om ordrer over 500.000 Kr før man tager ud og spiser (mit skøn).

Jeg har haft fornøjelsen indtil flere gange og det *er* en god kantine ....
der hvor ta´selvbordet var (er..?).

Desuden er der kun én til at betale gildet ..... kunden/køberen.

> Vi "sælger" jo alle noget. Om det er serviceydelser, vores arbejdskraft,
> eller varer, så er det det eneste vi kan leve ad.

Jep, men langt de fleste gør det deres flade r*v..)

> At jeg ikke kunne sælge is i sahara gør ikke at jeg ikke kan se hvordan
> varesalg foregår hos os

Det må være rart med et sådan klarsyn og ditto indlevelsesevne...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:39

> KLIP

> Jeg har haft fornøjelsen indtil flere gange og det *er* en god kantine
> .... der hvor ta´selvbordet var (er..?).

Jow

> Desuden er der kun én til at betale gildet ..... kunden/køberen.

Ja,

> Jep, men langt de fleste gør det deres flade r*v..)

Enig, selv sælgere flyyter kun måsen fra bilsædet til et stolsæde i
mødelokalet

> Det må være rart med et sådan klarsyn og ditto indlevelsesevne...

20 år i samme virksomhed giver jo lidt kendskab til de andre funktioner
også. Uden at man bliver expert, så forstår man dog i hovedtræk hvad der
foregår.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:42

KLIP

> Enig, selv sælgere flyyter kun måsen fra bilsædet til et stolsæde i
> mødelokalet

Der kan du selv se, ingen af os laver en hujende fis men brænder bare
"husleje" af..))

> 20 år i samme virksomhed giver jo lidt kendskab til de andre funktioner
> også. Uden at man bliver expert, så forstår man dog i hovedtræk hvad der
> foregår.

Så er det vist på høje tid, du prøver noget andet og får et bedre
klarsyn..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:51

> Så er det vist på høje tid, du prøver noget andet og får et bedre
> klarsyn..)

For "Jer" udenfor ser det ud som en stor virksomhed. I praksis er der tale
om mange små. Jeg tror jeg har været i 8 forskellige, men nu er det vist nok
OT

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:54

KLIP

> For "Jer" udenfor ser det ud som en stor virksomhed. I praksis er der tale
> om mange små.

Samme sang kan høres på et kommunekontor..

Fra : Peter Weis

Dato : 28-08-05 16:07

BJ wrote:

> Jep, men langt de fleste gør det deres flade r*v..)

Somme gør også fra en høj eller en fed røv.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 17:34

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Somme gør også fra en høj eller en fed røv.

Du må tale ud fra erfaringen med din egen kropsbygning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 28-08-05 20:47

BJ wrote:

> Du må tale ud fra erfaringen med din egen kropsbygning.

Tyv tror hver mand stjæler.

Jeg vil tro at dit gat sidder noget højere end mit. Men jeg stiller erne
op til måling.
Det kunne ligefrem blive et tema for næste træf: hvem er den mest højrøvede?

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 21:29

> [...]

> op til måling.
> Det kunne ligefrem blive et tema for næste træf: hvem er den mest

Det kunne gå hen at blive et helt socialt event.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-05 21:11

> Hos os, giver vi en middag i vores pæne firmakantine. Der skal være tale
> om ordrer over 500.000 Kr før man tager ud og spiser (mit skøn).

Kantinen der fejler ikke noget, er afprøvet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 21:32

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kantinen der fejler ikke noget, er afprøvet

Det er også meget billigere. Der er kun 25% fradrag i omkostningerne, hvis
man stiller med en restaurationsregning..

Det er straks meget sværere at komme op i "det aller helligste".

Tom må snart have gjort sig fortjent til det .... officielt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-08-05 20:19

> [...]
>

> --
> Tom
>
>Det er kun ca 66% af det jeg kørte mine første 3 mdr som exportchauffør.

Mvh AJH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-08-05 21:28

Allan Hansen wrote:
> [...]
Havde du A. And som 2. mand?

Jeg får det til 8741 km/uge. det er da vist lige en anelse mere end man
kan klare alene.

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 21:39

KLIP

> Jeg får det til 8741 km/uge. det er da vist lige en anelse mere end man
> kan klare alene.

Hmmm ... 14x7x89 = 8722 ...

I så tilfælde, må det give en del snurren i hovedet...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-08-05 22:21

BJ wrote:
> Hmmm ... 14x7x89 = 8722 ...

Skal det forstås som 14 timer 7 dage om ugen og med 89 km/t?

Med to mand på har man max 90 køretimer om ugen. (Da det jo er 13 uger i
træk (Max 90 timer på to uger, pr. mand))

Det vil så give at det er nødvendig at køre 98 km/t i snit. Det er vist
lettere urealistisk i en lastbil der er begrænset til 90 km/t.

Så min tanke er at der må være en mindre fejl i det oprindelig opgivne.

> I så tilfælde, må det give en del snurren i hovedet...;)

Og andre steder.

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 22:32

KLIP

> Så min tanke er at der må være en mindre fejl i det oprindelig opgivne.

Helt enig.

> Og andre steder.

I allerhøjeste højeste grad..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 00:57

BJ wrote:
> I allerhøjeste højeste grad..:)

Jeg tænkte nu, bl.a., på noget der sad lavere.

Fra : Peter Weis

Dato : 29-08-05 17:47

Finn Guldmann wrote:

> Jeg tænkte nu, bl.a., på noget der sad lavere.

Selv det sidder højere på somme end på visse andre

mvh
peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 20:46

Peter Weis wrote:
> Selv det sidder højere på somme end på visse andre

På nogen på højde med tagrenderne.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-08-05 16:30

Folmer Rasmussen wrote:
> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Betyder det ikke bare at nu kan man roligt køre for stærkt indtil man har 2 klip?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-08-05 20:58

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> Betyder det ikke bare at nu kan man roligt køre for stærkt indtil man
> har 2 klip?

Øh nej for du får jo stadig dine bøder samt mister dit kort ved fx. 160km/t
på motorvejen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-08-05 21:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> Øh nej for du får jo stadig dine bøder samt mister dit kort ved fx. 160km/t
> på motorvejen.

Ryger kortet virkelig ved 160 km/t hvor 120 er tilladt?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-08-05 22:13

> Ryger kortet virkelig ved 160 km/t hvor 120 er tilladt?

Mig bekendt ryger det ved 160KM/t uanset hvad tilladte er. Ret mig endelig
hvis jeg tager fejl!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-08-05 23:36

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>Mig bekendt ryger det ved 160KM/t uanset hvad tilladte er. Ret mig endelig
>hvis jeg tager fejl!

det gør du så ;) Fruen blev knappet på sydmotorvejen med 165, og har
da stadig pappet i behold - ...........tror jeg! :)

--
jan@stevns.net

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-05 01:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> det gør du så ;) Fruen blev knappet på sydmotorvejen med 165, og har
> da stadig pappet i behold - ...........tror jeg! :)

Hvis det er den officielle måling - så har hun ikke pappet i ret lang tid

Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-08-05 07:09

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Hvis det er den officielle måling - så har hun ikke pappet i ret lang tid

det har hun nu nok - jeg så ikke at der blev snakket om reglerne efter
1.9 sorry!

--
jan@stevns.net

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 20:13

> det har hun nu nok - jeg så ikke at der blev snakket om reglerne efter
> 1.9 sorry!

Man mister da pappet ved 161 på motorvejen uanset hastighedsbegrænsningens
størrelse (eller mangel på samme) ...

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-08-05 20:42

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Man mister da pappet ved 161 på motorvejen uanset hastighedsbegrænsningens
>størrelse (eller mangel på samme) ...

30.4.2004 - indførte man jo betinget frakendelse, hvis farten er over
160, Man kan jo så diskutere om betinget, er at miste pappet ;)
(det mener jeg ikke, da du jo ikke får køreforbud)

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-08-05 19:43

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> det gør du så ;) Fruen blev knappet på sydmotorvejen med 165, og har
> da stadig pappet i behold - ...........tror jeg! :)

:-/ til at hun stadig har pappet.
Men at dytten ikke er inddraget...... tsk. tsk.tsk.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-08-05 21:58

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Men at dytten ikke er inddraget...... tsk. tsk.tsk.

Hør hov - jeg har ikke det fjerneste mod hun er glad for den
århusianer , så har jeg nemmerligen min pløreturbine i fred ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 00:56

Martin Johansen [6000] wrote:
> Mig bekendt ryger det ved 160KM/t uanset hvad tilladte er. Ret mig endelig
> hvis jeg tager fejl!

Grænse for orienterende (Betinget frakendelse af kørekort):
Ved 130 km/t: 160 km/t
Ved 110 km/t: 160 km/t
Ved 90 km/t: 144 km/t
Ved 80 km/t: 128 km/t
Ved 70 km/t: 112 km/t
Ved 60 km/t: 96 km/t
Ved 50 km/t: 80 km/t

Eller ved tre (to) gange at køre mere end (Klippekortet):
160 km/t hvor 130 km/t er tilladt (? Denne alene er lig med en betinget)
143 km/t hvor 110 km/t er tilladt
117 km/t hvor 90 km/t er tilladt
104 km/t hvor 80 km/t er tilladt
91 km/t hvor 70 km/t er tilladt
78 km/t hvor 60 km/t er tilladt
65 km/t hvor 50 km/t er tilladt

For køretøjer over 3500 kg, for personbiler med påhængsvogn og for
motorcykler med påhængsvogn gælder der at den betingede frakendelse sker
ved:
112 km/t hvor 80 er tilladt
98 km/t hvor 70 er tilladt
84 km/t hvor 60 er tilladt
70 km/t hvor 50 er tilladt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:33

> For køretøjer over 3500 kg, for personbiler med påhængsvogn og for
> motorcykler med påhængsvogn gælder der at den betingede frakendelse sker
> ved:
> 112 km/t hvor 80 er tilladt

Hold da op der er mange trailerfolk som ville kunne bestille køretimer.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 09:53

Christian B. Andresen wrote:
> Hold da op der er mange trailerfolk som ville kunne bestille køretimer.

Og desværre gælder der ikke de samme regler for tyskere der kører i
Danmark. De slipper med at kunne betale sig fra det, hver gang.

Det skal nok lige med at der er et sted hvor der er størrere risiko for
de ovennævnte køretøjer. Og det er i byzone, hvor nok kun de færreste
tænker over at de kun må køre med 50 km/t selv om 60-70-80 er skiltet.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 29-08-05 23:39

On Mon, 29 Aug 2005 10:53:12 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det skal nok lige med at der er et sted hvor der er størrere risiko for
>de ovennævnte køretøjer. Og det er i byzone, hvor nok kun de færreste
>tænker over at de kun må køre med 50 km/t selv om 60-70-80 er skiltet.

Det gælder mig bekendt kun, når "forvognen" er over 3500 kg totalt.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 23:54

Morten From Søndergaard wrote:
> Det gælder mig bekendt kun, når "forvognen" er over 3500 kg totalt.

Nej. 800 kg personbil med 500 kg trailer må kun køre 50 km/t i byzone.
Også selvom der skulle være skiltet noget højere.

For lastbiler gælder der så det at der ligger en dom ved EF-Domstolen
der går Danmark imod på det punkt.

Således at man, hvis man bliver bødet for at køre 67 km/t i byzone, hvor
70 km/t er skiltet, kan vinde sin sag med henvisning til en dom der
siger at når der ikke er særlige skilte der fortæller at der er en
særlig grænse for lastbilerne gælder den grænse der står på de øvrige
skilte. Op til de i øvrigt tilladte 70 km/t udenfor motorvejene.

For at kravet, fra EU, er opfyldt skal der være skilte med den hastighed
der gælder for personbilerne. Og nogle andre skilte, med undertavle, der
fortæller hvilken hastighed der gælder for lastbilerne.

Jeg ved ikke konkret om det så også gælder for personbiler med påhæng.
Men jeg vil tro det.

Den danske stat vil så blot ikke anerkende den dom som skabende
præcedens. Men er det, f.eks., en betinget frakendelse der er på spil
for en chauffør, kan det godt ske det er værd at pille ved.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-08-05 06:40

On Tue, 30 Aug 2005 00:53:51 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nej. 800 kg personbil med 500 kg trailer må kun køre 50 km/t i byzone.
>Også selvom der skulle være skiltet noget højere.

Det mener jeg ikke du har opbakning for i færdselsloven:

§43 - Stk. 2. For andre biler, hvis tilladte totalvægt overstiger
3.500 kg (lastbiler), og for vogntog bestående af en lastbil eller en
bus, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, og et
registreringspligtigt påhængskøretøj må hastigheden uanset § 42 aldrig
overstige 70 km i timen. I tættere bebygget område må hastigheden ikke
overstige 50 km i timen, uanset om der er fastsat en højere lokal
hastighedsgrænse.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-08-05 08:41

Verner Johnsen wrote:
> [...]
> overstige 70 km i timen. I tættere bebygget område må hastigheden ikke
> overstige 50 km i timen, uanset om der er fastsat en højere lokal

Det har du så så ganske ret i. Den sidste sætning mangler i næste stykke.

Men dog har jeg ret derhen at hvis du kører på Grenåvej i Århus mellem
Egåbrovej og Lystrupvej må du ikke følge med op til de skiltede 80 km/t,
da du har et max på 70 km/t udenfor motorvejene. Men det har så ikke så
meget med byzone at gøre.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-05 07:10

> Nej. 800 kg personbil med 500 kg trailer må kun køre 50 km/t i byzone.
> Også selvom der skulle være skiltet noget højere.

Vrøvl! En personbil (under 3500 kg) med trailer, må altid køre den skiltede
hastighed - dog maks 70 km/t (80 km/t motorvej).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 20:15

> Og desværre gælder der ikke de samme regler for tyskere der kører i
> Danmark. De slipper med at kunne betale sig fra det, hver gang.

Udlændinge får et klip i deres kørekort lige som danskerne ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 20:46

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Udlændinge får et klip i deres kørekort lige som danskerne ...

Og hvordan vil dansk politi administrere det?

Specielt ved det tredje klip?

Stikke dem et kørselsforbud?

De har vist endda ikke engang lov at inddrage kørekortet medmindre der
er sprit involveret.

Desværre regner jeg med at det går med dem som det går med udenlandske
lastbiler. Medmindre der er noget virkelig alvorligt galt, der giver
politiet grund til at stoppe dem, får de lov at køre. Politiet kan jo
ikke snakke med dem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:06

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Så er der jo kun ganske kort tid til at klippekortsystem og alt det
> andet fandenskab træder i kraft.

Fandenskab ? Hvorfor det ?
Det er da kun rimeligt at man straffes for alvorlige overtrædelser af
færdelsloven.

> Er der nogen af de ærede M/K'ere der ærligt vil fortælle her i tråden,
> om de agter at ændre på kørestilen af den grund?

Overhovedet ikke.
Jeg kører (højhelligt, pudser lige glorien en ekstra gang) pænt og
ordentligt og vil næppe få nogen klip, og i hvert fald ikke 3 på 3 år.

> Jeg personligt vil i hvert fald gøre flittigt brug af fartpiloten, så
> det ikke ender i noget grimmer noget.

Nu er fartovertrædelser næsten det mindste.

> De øvrige punkter har jeg ikke noget problem med.

Kan jeg godt forstå.
Hvem (med omtanke) kan forsvare at køre over for rødt eller køre med ikke
fastspændte børn ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-09-05 12:34

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>

> Kan jeg godt forstå.
> Hvem (med omtanke) kan forsvare at køre over for rødt eller køre med ikke

Njah - det behøver jo ikke være med vilje for at koste et klip. Jeg
kørte i praksis over for rødt i går; ved skift til grøn højrepil er der
2 biler foran mig der kører frem - jeg drejer hovedet lidt før
stoplinien for at kigge efter trafikanter på cykelstien, og da jeg
drejer hovedet tilbage er der rødt. Jeg er så tæt på linien at der ikke
er en jordisk chance for at reagere på andre måder end at forsætte
svinget. De fleste vil nok give mig ret i at den slags forekommer
naturligt i den daglige trafik, men en betjent kunne opfatte situationen
forkert hvis høn f.eks kun så det sidste af forløbet, og have indstillet
mig til et klip.

--
vh
Torben

Fra : Samsara67

Dato : 02-09-05 16:00

> [...]
> betjent kunne opfatte situationen forkert hvis høn f.eks kun så det sidste
> af forløbet, og have indstillet mig til et klip.

Tja .. min far har tidligere fået en bøde for netop den situation.
Betjenten sagde til ham, at han først måtte køre ud i krydset,
når han var HELT sikker på, at han ville kunne nå med over
for grønt lys.

Det fungerer jo bare ikke i praksis !!

I Færdselslovens § 26, stk. 7 står således:

Kørende, som nærmer sig eller kører ind i vejkryds, skal køre
således, at der ikke opstår unødig ulempe for færdslen på den
krydsende vej, såfremt vedkommende tvinges til at standse i
krydset. I kryds, hvor færdslen reguleres ved signalanlæg, må
den kørende, selv om signalet viser grønt lys, ikke køre ind i
krydset, hvis den pågældende på grund af færdselsforholdene
på stedet må indse, at krydset ikke vil kunne forlades, inden
signalet har skiftet til grønt lys for krydsende færdsel.

Venligst
Samsara67

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-08-05 11:11

Christian B. Andresen wrote:

> Hold da op der er mange trailerfolk som ville kunne bestille køretimer.

Som for eksempel ham der overhalede mig på Køge Bugt Motorvejen i
mandags. Jeg kørte 110 (ægte) og udenom kommer en stor
firehjulstrækker med en bådtrailer, der bar en mindre sejlbåd - og
han klarede overhalingen rimelig tjept. Gys...

Ebbe