GPS - Fælleskøb
Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 13:14

Hejsa.

Så har jeg givet op .... #&%¤"¤¤#"#

Forretningerne i Danmark VIL åbenbart ikke tjene penge.

Jeg havde fået 11 tilkendegivelser fra MC ejere der ville være med til
et fælleskøb i Danmark.

Jeg har tjekket hos 14 forretninger, og bruttobeløbet for fællesindkøbet
var på CA. 66.000 Kr.

2 forretninger ville ikke giva rabat, "det var deres politik"
2 forretninger ville give ca. 8 % rabat.
9 forretninger ville give 10 % rabat.
1 forretning ville give hele 15 % rabat.

FUCK DEM !!! Sorry sprogvalget.....

Jeg kom tilfældigvis til at kigge den lokale eletronikpuscher over
skulderen da han kiggede i sit Garmin-katalog, det med
forhandlerpriserne, så jeg at garmins forhandlere får 10 % i rabat hos
Garmin når de bestiller 10 enheder.

Det vil sige at de første 4 foretninger ville have en endnu større
avance på fælleskøbet, mens 9 forretninger hverken tjente eller tabte i
forhold til deres normale avance. Sidste forhandler var så storsindet
nok til at skære 5 % af sin avance.

Igen.. FUCK DEM !!! Igen sorry for sprogvalget.

Jeg har derfor bestilt 1. stk. Garmin Emap + 32 MB hukommelseskasette +
1 stk. seriel kabel.

Billigste pris i DK: ca. 5.800 kr.

Billigste pris i UK: ca. 3.900 kr.

Købt hos: http://www.gpsw.co.uk/

God vind.

Michael

Fra : Anders Ulrik

Dato : 06-06-01 15:14

Måske skulle du undersøge hvilken avance forhandlerne får. På Garmin GPS har
forhandleren normalt ca. 25% i avance på vejl. udsalgspris (listepris).

Nu ved jeg jo ikke hvilke priser de forhandlerer du var i kontakt med, har.
Men det er vel meget normalt at sælge 5-10% under listepris. Hvis de da i
tillæg skal give 10-15% i rabat ja så er der meget lidt tilbage. Og som
regel sæger forhandleren gps for at tjene penge, og ikke for at være flink.

Et andet aspekt er at der normalt er forholdsmæssig flere "problemer" med
fælleskøbssalg end ved enkelt salg. Det er i hvertfald vores erfaring.

Mvh.
Anders

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 19:31

Hej Anders.

Anders Ulrik wrote:

> Måske skulle du undersøge hvilken avance forhandlerne får. På Garmin GPS har
> forhandleren normalt ca. 25% i avance på vejl. udsalgspris (listepris).

Hmmm, jeg kan lokkes til at tro på nisser, Til nøds også storken, men at der kun
er 25 % i avance på elektronik / både udstyr, den hopper jeg altså godt nok ikke
på.

I England koster Garmin Emap ca. 1894 kr. Excl. Vat "moms"

Lægger vi så 25 % til dette beløb, akkurat som vores moms, så koster Garmin Emap
i England efter danske forhold 2.367 kr.

Altså:

listepris i England med 25 % moms = 2.367
listepris i Danmark med 25% moms= 3.495

Og lur mig om ikke Englænderne ikke også har "lidt" avance på deres varer.

Og da Garmin sælger til ens priser i EU, så er den danske forhandlers avance
altså "lidt" mere end 25 %.

I øvrigt, bådudstyr med kun 25 % avance, Jeg har lige ofret 4.500 kr. på nyt
topstykke til min 10 HK. Yanmar diesel. Og det er famne da kun fordi det et til
maritimt brug at det er så dyrt.

Havde det værer til en landbaseret motor, havde det kun kostet det halve. !!!!

> [...]
> regel sæger forhandleren gps for at tjene penge, og ikke for at være flink.

Tjaa, andre forhandlere af GPS udstyr kan godt finde ud af at give en fair
rabat. Et fynsk taxaselskab har fået 35 % i "storkøbsrabat" ved køb af 7 Stk
Gps.

Og her kommer jeg og vil bestille 10 - 15 stk, og bliver tilbudt mellem 0 og 15
%.. Helt til grin.

Varerne skal bare bestilles hjem, og langes over disken med det samme.

> Et andet aspekt er at der normalt er forholdsmæssig flere "problemer" med
> fælleskøbssalg end ved enkelt salg. Det er i hvertfald vores erfaring.

Nåh, hvilke. Jeg bestiller x antal anlæg til levering d. xx.xx-xxxx

Betaling ved levering.

Evt. depositum som garanti for vores seriøsitet kunne vi godt tale om.

HVOR ER PROBLEMET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh.

Michael

Fra : Carl

Dato : 06-06-01 19:53

De tjener mindst 40% !!!!!!!

Nu www.aldi.com Pulsur fra onsdag 13.6 kun 249 kr.
alle andre tager en tusse eller deromkring

Måske skulle ALDI skaffe GARMIN

vh
alex

Fra : Anders Ulrik

Dato : 06-06-01 20:01

> [...]
der kun
> er 25 % i avance på elektronik / både udstyr, den hopper jeg altså godt

- Nej ok, det må du jo så selv om. Egentlig gider jeg heller ikke at
diskutere dette, men jeg ved bare at vi har 25% i avance på Garmin GPS (fra
listepris), og vi sælger Garmin GPS for ca. 800.000 pr. år. En del andet
tilsvarende elektonik har vi kun 18% avance på.

>Og lur mig om ikke Englænderne ikke også har "lidt" avance på deres varer.

- Det har de nok ja . Men du kan ikke sammenligne det på denne måde. Du
må tage andre faktorer i betraktning også. F.eks. :

- England er et større marked, hvilket nødvendigvis vil give lavere udgifter
pr. enhed for distributøren.
- Det generelle prisnivau i England er lavere end i Danmark. Dette må
distributøren, og dermed også forrhandleren prise sine produkter efter.
- etc.

> [...]
nyt
> topstykke til min 10 HK. Yanmar diesel. Og det er famne da kun fordi det

- Det er jeg helt enig i. Købte nettop et mellemstykke til benzinslangen på
en Suzuki 15HK, og måtte slippe 560 kr. !!. Men nu er Garmin GPS jo meget
mere end bare GPSer til maritim brug.

> Evt. depositum som garanti for vores seriøsitet kunne vi godt tale om.

- dette er absolut et plus, men der er ikke mange som er villig til dette
(tro mig).

> HVOR ER PROBLEMET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Problemet er at ofte så bliver folk mere eller mindre presset til at blive
med på sådande fælleskøb (jeg siger ikke det er sådan i dit tilfælde). Dette
medfører erfaringsmessigt at en større procentdel ønsker at hæve købet.
Dette kan du ikke nægte kunden. Men hvis du sælger 20 enheder sammen, og 5
bliver returneret, har du i praksis kun solgt 15, og dette må du tage højde
for i det tilbud du giver.

Fra : Henning

Dato : 06-06-01 20:31

> [...]
>bliver returneret, har du i praksis kun solgt 15, og dette må du tage højde

Du kan da sagtens nægte at tage en vare retur, som er solgt over
disken. Der er ikke lovpligtig returret.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-06-01 22:37

Måske gør Garmin forskel på forhandlerne ??

Jeg tror I har en dårligere aftale med garmin end alle andre pga af jeres
lille volumen. Jeg har lige købt en eTrex venture fra www.topdane.dk.
Listepris 2395. Jeg gav 2095. Hvis normal avancen er 25% har topdane
indkøbspris være 1920 kr og således kun tjent 180 kr. - og det nægter jeg at
tro.

Sandheden er nok at disse postordre firma'er har så stort volumen, at de får
extra rabatter, som de lever af.

Læren må således være, at enten kan man godt lide stemningen i en skibsbutik
og så betaler man en høj pris både hvor der går højere avance både til
shoppen og til Garmin. - eller også køber man den bare på nettet til en
billig penge.

/Bjarke

Fra : Anders Ulrik

Dato : 07-06-01 07:20

> Måske gør Garmin forskel på forhandlerne ??

- Måske ikke så meget Garmin, men distributøren. Det er klart at folk som
sælger mere for bedre aftaler.

> [...]
> og så betaler man en høj pris både hvor der går højere avance både til
> shoppen og til Garmin. - eller også køber man den bare på nettet til en

- Kunne ikke være mere enig.

Fra : ""ole

Dato : 06-06-01 20:45

M.h.t Yanmar delene , har du undersøgt prisen i Sverige ?, da reservedele til Volvo
Penta er den del billiger der ??

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 21:22

Hej.

"ole >" wrote:

> M.h.t Yanmar delene , har du undersøgt prisen i Sverige ?, da reservedele til Volvo
> Penta er den del billiger der ??

Det var heldigvis ikke nødvendigt, jeg købte jollen i maj og motoren ville ikke starte
før den havde kørt 60 - 90 Sek. på starteren, så jeg fik tilføjet på slutsedlen at
køber tager forbehold for skjulte fejl og mangler. HELDIGVIS )

Mvh.

Michael

Fra : Sailor99

Dato : 06-06-01 21:26

Halløj!

Prøv at tage kontakt til "Flensburger Yacht Service" på www.fys.de , det er
ikke utænkeligt, de vil "lege" med. For øvrigt er deres priser på elektronik
i forvejen lavere end i DK.

Georg

Fra : hallager

Dato : 17-07-03 12:37

"Mich@el" skrev d. 06-06-01 13:14 dette indlæg :
> Hejsa.
>
> Så har jeg givet op .... #&%¤"¤¤#"#
>
> Forretningerne i Danmark VIL åbenbart ikke tjene penge.

Prøv WWW.TOPDANE.DK og få en snak med Høgh.

Vi købte en 5-6 stykker i Vega Klubben (sejlbåde) og jeg fik selv min
Garmin 162 kortplotter til 4.200 for 3 år siden, hvilket jeg endnu ikke
har set billigere.

Mvh
Finn H.

http://www.kandu.dk/