nummerplade-systemet - en løsning ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-08-05 18:11

Halløj rødder (og de obligastoriske.......)

Al den palaver om at der snart ikke er flere nummre at dele ud af

Jamen - er løsningen ikke ligefor i virkeligheden ?

Istedet for at have 2 bogstaver og 5 tal - så starter man sgi da bare
forfra , denne gang med bogstaverne til sidst.

gammel plade AC 60 363

ny serie 60 363 AC

Hvorfor er ingen mon kommet på den tanke

(ok, jeg ved det bliver lidt tricky, på de kvadratiske plader)

--
jan@stevns.net

Fra : Brian A.

Dato : 25-08-05 18:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> gammel plade AC 60 363
>
> ny serie 60 363 AC
> Hvorfor er ingen mon kommet på den tanke

Hvad er forskellen på dit system og det nuværende? Altså udover at starte
forfra... Det giver ikke flere mulige nummerplader at sætte bogstaverne til
sidst.

> (ok, jeg ved det bliver lidt tricky, på de kvadratiske plader)

Kvadratiske? Vi har vist kun kvadratiske plader på knallert 45 her i DK :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-08-05 19:05

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev :

>Hvad er forskellen på dit system og det nuværende? Altså udover at starte
>forfra... Det giver ikke flere mulige nummerplader at sætte bogstaverne til
>sidst.

Det giver lige så mange kombinationer - så man vil da få en ordentligt
bunke at dele ud af igen

>Kvadratiske? Vi har vist kun kvadratiske plader på knallert 45 her i DK :)

Næehhh - Min Pontiac har da kvadratisk plade, som mange andre

http://www.froerup.dk/jan/pontiac/hjem_med_byttet.jpg

--
jan@stevns.net

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-05 19:08

> [...]
> bunke at dele ud af igen

DK :)

> Næehhh - Min Pontiac har da kvadratisk plade, som mange andre

MC'er har vist også kvadratiske plader - det har min ihvertfald....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-08-05 21:33

jan@stevns.net wrote:
> Næehhh - Min Pontiac har da kvadratisk plade, som mange andre
>
> http://www.froerup.dk/jan/pontiac/hjem_med_byttet.jpg

Næehhh, din Pontiac har en rektangulær plade, ikke kvadratisk.

Geometri 101 :P

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-08-05 12:18

Lars L. Hansen wrote:

> Næehhh, din Pontiac har en rektangulær plade, ikke kvadratisk.
>
> Geometri 101 :P

Den ser da ud til at have 4 lige store sider = kvadrat..

Rektankel er dem vi andre har :)

Lars B

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-08-05 14:26

Lars Jensen wrote:

> Rektankel er dem vi andre har :)

Hmmm... Jeg bilder mig ind, at begge typer er bredere end de er lange.
Nå, jeg må lige måle på svogers Land Rover :)

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-08-05 19:33

Lars L. Hansen wrote:

> Hmmm... Jeg bilder mig ind, at begge typer er bredere end de er lange.
> Nå, jeg må lige måle på svogers Land Rover :)

Gør lige det, og meld tilbage :)

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-08-05 19:09

Brian A. wrote:

> Kvadratiske?

Ja, det hedder de faktisk.
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/9CD57C04-99EA-4B9E-BA00-A0572DD95DB3/0/Oversigt_nummerplader_v1.pdf
At det så nok ikke er matematik der spiller i højsædet hos dem, som har
lavet ovenstående, det er så en anden snak

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-08-05 20:19

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse
> [...]
> til sidst.

> Kvadratiske? Vi har vist kun kvadratiske plader på knallert 45 her i DK :)
Porsche Cayenne - USA import -
Nissan Patrol + en lille flok 4X4'ere
Og rigtigt nok, min Peugeot Speedfight 45'er

Michael

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-08-05 19:55

jan@stevns.net wrote:

> Halløj rødder (og de obligastoriske.......)
>
> Al den palaver om at der snart ikke er flere nummre at dele ud af

Jeg har ikke fulgt med i den diskussion du tilsyneladende kender.

Bortset fra at jeg i avisen har læst at man ikke kan genbruge numre der
en gang har været brugt.

Det er vel ikke fordi man ikke har et elektronisk (on-line)register over
dem, så man risikerer at have samme nr 2 gange...?

Det kan man have mistanke om. Nemlig at "det offentlige" ikke aner
hvilke numre der kører rundt på vejene, og hvilke der er skrottet.

Ellers kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke kan starte ved AA 00 000 osv.

Det ender sikkert med at man følger systemet fra EU. Med 3 bogstaver og
nogle tal.

Faktum er bare at ingen kan argumentere hvorfor det skulle være bedre
end 2 bogstaver og 5 tal.
Men så er det jo harmoniseret. Og det er "vigtigt". - Hvem der så end
har fordel af det.?

Mvh. Jørgen

Fra : test

Dato : 25-08-05 21:03

> [...]
> 2 bogstaver og 5 tal.
> Men så er det jo harmoniseret. Og det er "vigtigt". - Hvem der så end har

Jamen er det mig der eer dum vil det da ikke give flere muligheder med 3
bogstaver og 4 tal
end 2 bogstaver og 5 tal. mit regne stykke siger:

gammel system 25*25*10*10*10*10*10 = 62500000
nyt system 25*25*25*10*10*10*10 = 156250000

Altså næsten 3 gange så mange plader.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 21:12

test skriver:

> Jamen er det mig der eer dum vil det da ikke give flere muligheder med 3
> bogstaver og 4 tal
> end 2 bogstaver og 5 tal. mit regne stykke siger:

Jo

> gammel system 25*25*10*10*10*10*10 = 62500000
> nyt system 25*25*25*10*10*10*10 = 156250000
>
> Altså næsten 3 gange så mange plader.

Husk at træk "dummekombinationer" fra som i dag KO og SO i fremtiden ABE
og PIS.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : test

Dato : 25-08-05 21:33

> Husk at træk "dummekombinationer" fra som i dag KO og SO i fremtiden ABE
> og PIS.

Ja tænkte over dem men kendte alligevel ikke dem alle, så viste ikke hvordan
og hvor mange man skulle regne i ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 14:38

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> end 2 bogstaver og 5 tal.
> Men så er det jo harmoniseret. Og det er "vigtigt". - Hvem der så end

Bilisterne, f.eks.

Hvis alle landene kører med samme system kan vi jo komme ud for at et
nummer optræder i flere lande, hvorfor policen får til opgave at bevise
at bilen var dansk og ikke spansk.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-09-05 19:32

On Thu, 25 Aug 2005 20:54:42 +0200, Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote:

>Det ender sikkert med at man følger systemet fra EU. Med 3 bogstaver og
>nogle tal.

Der findes ikke noget EU-nummerpladesystem.

>Men så er det jo harmoniseret. Og det er "vigtigt". - Hvem der så end
>har fordel af det.?

Gaaab.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-08-05 19:51

> [...]
>
> gammel plade AC 60 363
>
> ny serie 60 363 AC
>

> Hvorfor er ingen mon kommet på den tanke

Fordi
- det giver ikke flere muligheder (det ønsker man)
- det skal gerne være nemt at huske en nummerplade (3 bogstaver og 4 tal
anses for værende nemt at huske)

--
Per, Esbjerg

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 26-08-05 08:56

He, He. Så for nogle år siden en svensker med PIK 628......

Hornsved

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-08-05 09:01

<hornsved@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
He, He. Så for nogle år siden en svensker med PIK 628......

Det svarer til en dansk plade med KUK 628.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-08-05 09:13

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev

> He, He. Så for nogle år siden en svensker med PIK 628......
>
> Det svarer til en dansk plade med KUK 628.....

Senere følger LIR 628 og SEX 628

Bagefter RØG 628

Mvh. Uffe Ravn