Placering af tabel
Fra : Anders Mørup

Dato : 06-06-01 13:09

Jeg er ny mht. html

Jeg skal ha' sat en tabel yderst til venstre på min side, som er
til menu'en, men hvordan får jeg justeret tabellen så den første
kolonne kun dækker f.eks. 20% og resten af kolonnerne er fordelt
over resten af siden??
Kan man placere flere tabeller ved siden af hinanden og ikke kun
under?

PFT, Anders

Fra : Heidi Bille

Dato : 06-06-01 13:14

On Wed, 6 Jun 2001 12:08:51 +0000 (UTC), Anders Mørup
<post@mensworld.dk> wrote:

> [...]
>over resten af siden??
>Kan man placere flere tabeller ved siden af hinanden og ikke kun

Du kan evt. oprette en tabel med:
2 kolonner - én 20% og én 80% i bredde

I 20% kolonnen placerer du så din menu
og i 80% kolonnen placerer du din tekst/billeder/m.m. + evt. mindre
tabeller (der så kommer til at fylde 100% af dén kolonne).

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-06-01 13:37

Anders Mørup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
første
> kolonne kun dækker f.eks. 20% og resten af kolonnerne er

Heidi Billes beskrivelse er helt korrekt. Dog vil jeg hellere
anbefale dig at kigge lidt på følgende artikkel:
http://html.dk/artikler/00006/

> Kan man placere flere tabeller ved siden af hinanden og ikke
kun
> under?

Som i ovenstående artikkel kan du placere dine tabeller nøjagtig
som du har lyst til. Du kan floate din tabel <table style="float:
left;"> Hvorefter du vil have dine tabeller ved siden af
hinanden.

/Kasper