Laguna II eller C5 ? -> Det blev en Laguna
Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-08-05 17:44

Hej igen

Og tak til alle der deltog i tråden "Laguna II eller C5 ?"

Jeg fik ikke svaret jer dengang - beklager, men det gør jeg nu.

Efter at have prøvekørt flere af begge slags, endte det med at jeg valgte en
Renault Laguna II Stationcar fra 2001 med lidt mindre end 150.000 km på
tælleren.

Jeg må sige at jeg er rigtig tilfreds.

Endnu engang tak til alle som deltog i tråden.

Mvh

KA

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-08-05 18:00

> Efter at have prøvekørt flere af begge slags, endte det med at jeg valgte
> en
> Renault Laguna II Stationcar fra 2001 med lidt mindre end 150.000 km på
> tælleren.

Tillykke med bilen...!

(Kunn du ikke samtidig fortælle lidt om de forskelle, som du oplevede mellem
bilerne, og om hvorfor du handlede, som du gjorde?)

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-08-05 18:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Tillykke med bilen...!

Tak

> (Kunn du ikke samtidig fortælle lidt om de forskelle, som du oplevede
mellem
> bilerne, og om hvorfor du handlede, som du gjorde?)

Jow da

Primært var det fordi jeg synes at 1,8'eren med 123 HK trækker meget bedre
end C5'eren. Selv C5 med 2,0 syntes ikke at trække lige så godt som Lagunaen
med 1,8 motor, kabinen var mere komfortabel (C5'eren var for blød at side i)
og meget rolig i sin udformning (radio og sådan noget er gemt væk, knapperne
sidder godt), og så ser den i følge min egen opfattelse væsentlig bedre ud
end C5'eren.

I øvrigt syntes jeg at forarbejdningen var lidt bedre i Lagunaen, selv om
store dele af den er af kunststof.

Sidst men ikke mindst var der prisen. Det var ikke nemt at finde en C5 2.0
st.car (C5 med 1,8 var bare alt for slatten) med under 150.000 km på
tælleren til mindre end 150.000 kr.

Og så var der "mavefornemmelsen" - den var bare bedre ved Lagunaen.

Mvh

KA

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-08-05 21:16

> Og så var der "mavefornemmelsen" - den var bare bedre ved Lagunaen.

Lyder som om, du traf det rigtige valg..

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-08-05 21:35

> Lyder som om, du traf det rigtige valg..

Vi får se - jeg har kørt Toyota de sidste mange år, så det er noget af et
eksperiment.

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen