Sorte ruder tilladt i Tyskland?
Fra : nesmoht

Dato : 20-08-05 16:51

Jeg har lige købt en personbil, hvor alle sideruder og bagruden er
sorte. Det er ulovligt at køre med i Danmark ved jeg, men da jeg ikke
har fast bopæl her, og bilen er på ukrainske plader er jeg ret sikker
på, at det kan jeg være ligeglad med.

Men hvad med Tyskland??? Er der nogen der tilfældigvis ved, om jeg kan
risikere at blive bedt om at afmontere solfilmen, når jeg kører
igennem Tyskland? Eller er det ligesom i Danmark, at siden jeg er
udlænding kan jeg være ligeglad med EU eller tyske regler?

Søren

Fra : nesmoht

Dato : 25-08-05 23:03

Tak for svarene alle sammen. De forreste sideruder er også sorte,
hvilket er normalt hernede, selv om det ikke er helt lovligt, men
sådan er så meget. Iflg. hvad jeg har læst behøver en udenlandsk
bil ikke opfylde de danske regler. Håber det samme gælder for
Tyskland. Jeg tager chancen og sørger for at rulle ruderne ned når
jeg krydser grænsen

Fra : blue

Dato : 26-08-05 13:44

"nesmoht" <nesmoht@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Iflg. hvad jeg har læst behøver en udenlandsk bil ikke opfylde de danske
> regler.

Hvis den kommer fra et nordisk land skal den.