pug 205 gti - kobling glider ?
Fra : Elo Rasmussen

Dato : 19-08-05 09:42

Hej Folkens!

Jeg har en 205 GTI 1.6 fra 87.

Den fik lavet kobling for et års tid siden, idet koblings-pladerne
dengang var faldt sammen. Dvs. koblingen havde ingen funktion overhovedet.

Nu her efter et år så er problemet opstået igen - bare lige omvendt.
Nu glider den rigtig meget, faktisk så meget at den ikke kan kravle op
af en bakke, og jeg må næsten ikke røre pedalen før den glider.
Pedalen er ligeledes blevet markant mere slap at træde på - den er
sunket godt ned mod gulvet ca. 1/3 er forsvundet i pedalen.
Og det hurtigt være - så nu har jeg bestemt mig for at lade bilen stå.

Kablet er meget løs derude omkring koblingsarmen i motorrummet, så
koblingsarmen er så slap som den overhovedet kan være - altså ingen
justering er mulig, mig bekendt.

Koblingen var den dyreste jeg ku købe, kan dog ikke huske navnet, jeg
kan dog huske at de er kendte og samtidig også laver støddæmpere.
Ligeledes blev koblings lejet skiftet + ny gearks. olie.
Det var altså ikke en høyer kobling eller lign. men en kvalitets kobling.
Jeg kører ikke bilen hårdt. Jeg filer ikke på kobling.

Hvad er der mon gået galt her ?
Er det mon nogle fjedre som sørger for at trække koblingen sammen, som
er gået inde i koblingshuset ?

Hvad har jeg af garanti, hvis jeg har nogen overhovedet?
Garanti på koblingen ? Købt selvstændigt ved siden af i en alm. res.
dels butik.
Garanti på udført arb. ? nah vel ?

/Elo

Fra : martin bjerre

Dato : 19-08-05 16:47

"Elo Rasmussen" <gibman_NOSPAM@suburban-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad har jeg af garanti, hvis jeg har nogen overhovedet?
> Garanti på koblingen ? Købt selvstændigt ved siden af i en alm. res. dels

Hej

Jeg har en gang set at den aksel der går fra armen og ind i koblingshuset,
simpelthen har sat sig fast.

Martin

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 20-08-05 17:51

> Jeg har en gang set at den aksel der går fra armen og ind i koblingshuset,
> simpelthen har sat sig fast.

Ok, i det tilfælde rimer det vel stadig på at koblingshuset skal skilles ad.
arghhhh :(

Elo/