Skal man undgå undervognsvask ?
Fra : Peter

Dato : 18-08-05 21:05

Hej,

har set på en hjemmeside for undervognsbehandling, at de anbefaler at man
IKKE vasker sin bil med undervognsskyl, men nøjes med at spule skærmkasser
nogle gange årligt.

Det var lidt nyt for mig, da jeg altid har troet, at salt skal skylles væk
fra undervognen, men det kan være, at en masse vand nærmere giver anledning
til mere rust ?

mvh
Peter

Fra : Christian

Dato : 18-08-05 22:23

Peter wrote:
> [...]
> fra undervognen, men det kan være, at en masse vand nærmere giver anledning

Er det ikke NÅR bilen har fået undervognsbehandling at det frarådes?

Min logik siger mig ihvertfald at en IKKE behandlet bil skal have vasket
undervognen jævnligt, mens en der har fået undervognsbehandling ikke
skal. Hver gang en undervognsbehandlet bil vaskes gør det formodentligt
mere skade end gavn på belægningen.

Men det kan da være jeg tager fejl

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 23:00

"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> skal. Hver gang en undervognsbehandlet bil vaskes gør det formodentligt
> mere skade end gavn på belægningen.
>
> Men det kan da være jeg tager fejl

Man skal ikke underv.vaske bilen mens
behandlingen hærder og tørrer.

Efterflg. betyder det intet, hvis bare
strålen ikke er for konsentreret.
Er strålerne sådan her: VVVVVV gør
det intet og sikrer tilmed, at belægningen
er fri for den 'syreeffekt' saltet kan gi'
hvis det får lov at sidde i plamager og
ætse sig ind.