Dansk ingeniør bygger ultralet sportsvogn
Fra : Frederik C

Dato : 18-08-05 20:56

Fra : Christian

Dato : 18-08-05 22:19

Frederik C wrote:
> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4095
>
> Hatten af...
>
> Mvh.
>
> Frederik

Tja.... det ligner en jolle med hjul, men det er måske ligemeget

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-08-05 06:10

> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4095
>
> Hatten af...

Tja, men så hellere en Ariel Atom :) Samme vægt (mener jeg), 300 hk :)

/Kasper Hansen

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 19-08-05 07:40

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Tja, men så hellere en Ariel Atom :) Samme vægt (mener jeg), 300 hk :)
>
> /Kasper Hansen

Det er en Hayabusa motor der er monteret, den kan tunes til 500 hk, ved
hjælp af lidt turbo osv...

Sidste års vinder af Powermeet vandt med sin Suzuki Hayabusa, den
havde 419 hk ;)

Men jeg forstår ikke at de bruger Hayabusa motoren, når der ikke
ændres ved den. Den har "kun" 175 hk, hvor den nye GSX-R 1000 har 178
hk og desuden vajer mindre...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-08-05 09:20

> Det er en Hayabusa motor der er monteret, den kan tunes til 500 hk, ved
> hjælp af lidt turbo osv...

Det hjælper jo lidt på det... Men mon ikke også en vtec motor kan tunes til
noget lignende, hvis den for samme behandling? Eller er jeg for
optimistisk...?

> [...]

> Men jeg forstår ikke at de bruger Hayabusa motoren, når der ikke
> ændres ved den. Den har "kun" 175 hk, hvor den nye GSX-R 1000 har 178

Der har du en pointe... men mon ikke de kan skifte til en anden motor, uden
de store problemer?

/Kasper Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-08-05 11:38

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> noget lignende, hvis den for samme behandling? Eller er jeg for

Jeg har set et filmklip af en VTEC som med biturbo blev rullet til 712 hk
(hvilket nok rækker til husbehov), og det var i en bil som også blev brugt
til gadekørsel (USA).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 19:48

> Der har du en pointe...

Nej, det har han ikke - for ´busa-motoren har mere power hele vejen op
gennem omdreningsregisteret og op til lige før den 1000-ccm´er har sin
topeffekt.

Årsagen er det større drejningsmoment fra ´busa´ens 1300 ccm - og moment er
vigtigt - specielt når du har så stor vægt som i en bil.

/Jan W Nielsen