kan en wap telefon hente pop3 mail ?
Fra : Crane

Dato : 06-06-01 12:08

Hej ...

Jeg har fået tilbudt en erricson 2618 wap, kan jeg hente pop3 mail med den ?

Er der andre måder man kan hente /læse mails (ikke sms -mails) via wap -- og
hvad koster det ?

Jeg har normalt sonofon variant

Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-06-01 12:39

"Crane" <jh@thrane.cc> wrote in message
> [...]
?

> Er der andre måder man kan hente /læse mails (ikke sms -mails) via wap --

wap.pop.trc.dk - Det er en Peter Brodersen, den står foruddefineret til
mail.worldonline.dk men det kan du bare ændre..

/Dennis

Fra : ®. A. Nielsen.

Dato : 06-06-01 13:07

Ja, det kan du sætte op inde på www.wapportal.dk

> Er der andre måder man kan hente /læse mails
> (ikke sms -mails) via wap -- og hvad koster det ?

Ovenståeende er gratis via wapportal.

> Jeg har normalt sonofon variant

Det bliver dyrt....

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Crane

Dato : 06-06-01 13:13

> Det bliver dyrt....

Ikke forstået ?

Jens

Fra : Crane

Dato : 06-06-01 13:18

> Ja, det kan du sætte op inde på www.wapportal.dk

Ja okay nu har jeg tjekket den. Det er jo en nettjeneste..
Meget smart, men kan en wap mobil ikke selv connecte til en eller anden
mailserver ?
(wapportal.dk kan jo læse alle ens mails)

Fra : ®. A. Nielsen.

Dato : 06-06-01 13:32

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev:

> Ja okay nu har jeg tjekket den. Det er jo en nettjeneste..
> Meget smart, men kan en wap mobil ikke selv connecte til
> en eller anden mailserver ?

Det tør jeg ikke svare på, men det kræver jo at den mail udebyder
tilbyder denne WAP service.

> (wapportal.dk kan jo læse alle ens mails)

Nej det tror jeg ikke du skal være bange for at de gør, i øvrigt tjekker
og henter den kun post når du kobler på via WAP telefonen, så der ligger
ikke nogen mails på wapportals server. Jeg er iverfald ikke bange for at
bruge deres tjeneste.

Det eneste jeg er bange for, det er telefonregningen.... 1.25 kr. i
minuttet for at surfe via WAP, det er sgu en dyr spøg. Det tager ca. 45
sec. at koble op og hente en mail, det koster altså 1,19 kr. at hente en
sølle mail...

--
Rasmus

Fra : Crane

Dato : 06-06-01 13:51

Hot damm... er det virkeligt så langsomt ...

er der ikke nogen billigere udbydere ?

BTW. Man henter den vel ikke ?
Læser man den ikke mens man er online ?

Fra : ®. A. Nielsen.

Dato : 06-06-01 14:45

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev:
> Hot damm... er det virkeligt så langsomt ...

Nej, men man skal igennem en masse undermenuer på sådan noget WAP,
selvom man sætter den op til selv at kunne huske alle koderne, så går
der hurtigt 40-60 sec. med at hente en mail.

> er der ikke nogen billigere udbydere ?

Det er jo hos din egen telefon udebyder du betaler for WAP service =
alm. telefon takst!

> BTW. Man henter den vel ikke ?

Både og, hvis den er uder 400 tegn så gør man, hvis mailen er længere
end de 400 tegn, så skal den hentes af flere gange, men så mener jeg ogå
at man kan bladre og læse i den OFF-Line.

> Læser man den ikke mens man er online ?

Både og, du kan jo bare afbryde forbindelsen når mailen er hentet. Jeg
kan i vertfald ikke anbefale at man skriver E-mails on-line via WAP, det
bliver MEGET dyrt.

--
Rasmus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-06-01 02:01

"®. A. Nielsen." <spectrus@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Både og, du kan jo bare afbryde forbindelsen når mailen er hentet. Jeg
>kan i vertfald ikke anbefale at man skriver E-mails on-line via WAP, det

Ericsson A2618 kører WAP via SMS, så man er ikke koblet op. Hver gang du
sender noget, sendes det som mindst en SMS. Det kan godt blive dyrt.

Peter

Fra : Kim Bjoern

Dato : 08-06-01 13:33

> Ericsson A2618 kører WAP via SMS, så man er ikke koblet op. Hver gang du
> sender noget, sendes det som mindst en SMS. Det kan godt blive dyrt.
>
> Peter

Hvis minuttaksten er kr 1,25 som hos Telmore (SMS 25 øre)
eller kr 1,50 hos World Online (SMS 25 øre)

WAP 1,00 via SMS er en langsommelig affære, så du kan næppe sende mange
SMS'er/min via den form for WAP. Du skal immervæk sende 6 SMS beskeder på
eet minut for at komme op på de kr 1,25 et minuts onlinetid koster. (incl
opkaldsafgiften på 25 øre)

Jeg er så ikke klar over, hvor mange SMS'er man skal sende ialt for at
checke sin pop3 mail?

Kim

Fra : Mikkel Wrang

Dato : 13-06-01 00:52

Crane <jh@thrane.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fl2mv$135u$1@news.cybercity.dk...
> [...]
?

> Er der andre måder man kan hente /læse mails (ikke sms -mails) via wap --

Hej

Ellers prøv wap.eoffice.dk der skulle du kunne læse og sende mails, koblet
på en pop3

mvh Wrang