MS Windows
briani 27239
Trådløs netværk med Win XP Home vs XP Pro
Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-09-05 16:16

På mit arbejde har vi en bærbar Medion (Aldi model). Den er "født" med XP
Home, og den vil bare ikke i forbindelse med vores trådløse netværk - eller
det vil sige - den er i forbindelse med routeren, for den kan nok gå på
Internet. Jeg lavede så en frisk sideløbende installation med XP Pro, og så
virkede det. Men da brugeren (chefen) ikke gider bøvle med 2 installationer,
købte vi en frisk Pro version og opgraderede Home versionen med. Det hjalp
bare ikke. Og så alligevel - hvis jeg bruger IPX protokollen kan den faktisk
godt, men kun hvis den er i direkte forbindelse med routeren, som serveren
er koblet på. Planen var nemlig, at den skulle køre via en repeater, da den
skal bruges i en anden bygning på den anden side af en vej. Og denne ekstra
router kan åbenbart ikke håndtere IPX protokollen, (eller også er signalet
via denne svagere?) Desuden skulle den også gerne kunne gå på Internet.
Hvad kan der mon være overført fra den oprindelige XP Home, som laver denne
blokering?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : erl

Dato : 07-09-05 20:09

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

Og så alligevel - hvis jeg bruger IPX protokollen kan den faktisk
> godt, men kun hvis den er i direkte forbindelse med routeren, som serveren
> er koblet på.
Tror dit problem ligger i at både din server og router kører DHCP.
Havde samme problempå arbejdet , men da det ikke er noget problem for os at
bruge IPX "gad" vi ikke rode mere med det.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-09-05 16:25

"erl" <erlø@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> bruge IPX "gad" vi ikke rode mere med det.

Der er jo altså lige den krølle på det, at på den midlertidige opsætning med
XP Pro virkede det, og det uden der var ændret i standard-opsætningen. Den
kører jo som standard med DHCP og uden IPX protokollen.
Problemet er "kun" i XP Home og så altså også selvom Homeversionen er
opgraderet med en original Pro.
Det ender jo nok med, at jeg må "slagte" den installation og lave en frisk,
med XP Pro, men jeg gider egentlig ikke at rode så meget med det, så det var
jo lettest, hvis det kunne undgås.

Fra : erl

Dato : 08-09-05 21:24

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Problemet er "kun" i XP Home og så altså også selvom Homeversionen er
> opgraderet med en original Pro.

har du checket DHCP i den konfiguration ? og evt. prøvet med fast IP-adr ?