MS Windows
briani 27239
WIN ME + DOS
Fra : Jim

Dato : 03-09-05 19:40

Hej Ng

Jeg ved godt at nogle af jer vil grine af mig nu, og det kan jeg da godt
forstå, Men...

Jeg sidder her med Win ME på min blærbare, og det kan desværre ikke
administrære det spil jeg vil spille, da det er af lidt "ældre" dato.

Så er det muligt at få DOS ind som xtra system, ligesom det er med eks 2K +
XP, med valgmenu??

Og hvis ja, hvordan gør jeg det ??

Håber i kan slippe jeres maver og skrive en løsning

hilsen Jim

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-09-05 00:16

Jim wrote:

> [...]
> administrære det spil jeg vil spille, da det er af lidt "ældre" dato.
>
> Så er det muligt at få DOS ind som xtra system, ligesom det er med

Find filen msdos.sys i roden af cdrevet. Fjern skrivebeskyttelse og skjult
attributten. Rediger filen. Linjen BootGUI=1 skal være BootGui=0
Så starter windows ikke op ved boot, men stanser i en dosprompt.
For at starte windows skriver du WIN i dosprompten.

> Håber i kan slippe jeres maver og skrive en løsning

Griner ikke. WinMe er ikke så slem som rygtet. Hvis du ser nogen hyle op
om hvor
dårlig WinMe er skriver de altid under pseudonym. Underligt?

mvh
Henning

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 04-09-05 09:56

Henning Præstegaard skrev:

> [...]
> Så starter windows ikke op ved boot, men stanser i en dosprompt.
> For at starte windows skriver du WIN i dosprompten.

Det virker ikke på mine to ME maskiner, så jeg vil
i stedet foreslå at Jim bruger en Dos boot disk som
er optimeret med de rette parametre i autoexec.bat
og config.sys til at starte spillet.

Alternativt kan han på Bjarne Duelunds site prøve om
han kan lave en dualboot med Dos og ME.

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/xptips/index.htm

> Griner ikke. WinMe er ikke så slem som rygtet. Hvis du ser nogen hyle
> op om hvor
> dårlig WinMe er skriver de altid under pseudonym. Underligt?

Ja, dem som ikke kan få ME til at fungere rigtigt, er
dem som skal "hjælpes i hoved og røv" bare for at
kunne tænde for en pc :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-09-05 09:05

Lars Fragstrup wrote:

> Det virker ikke på mine to ME maskiner, så jeg vil
> i stedet foreslå at Jim bruger en Dos boot disk som
> er optimeret med de rette parametre i autoexec.bat
> og config.sys til at starte spillet.

Ups. Det er forlænge siden jeg har kørt WinMe.
Har ikke selv afprøvet dette.
http://www.geocities.com/mfd4life_2000/

mvh
Henning

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-09-05 15:46

Henning Præstegaard skrev:

> Lars Fragstrup wrote:

> Ups. Det er forlænge siden jeg har kørt WinMe.
> Har ikke selv afprøvet dette.
> http://www.geocities.com/mfd4life_2000/

Jeg eksperimenterede med ovenstående på et
tidspunkt, men da var den kun brugbar på en
US WinME og det forsøg var ikke helt godt.
Kunne være jeg skulle prøve med den sidste
version (ver. 1.3)

--
Lars Fragstrup