MS Windows
briani 27239
spærre for retten til at ligge programmer ~
Fra : Poul

Dato : 03-09-05 08:23

Hej Gruppe.
Kan man på nogen måde spærre for retten til at ligge programmer ind i
computeren, pc'en skal gerne kunne bruges af alle. Det jeg efterlyser er
noget så knægten ikke ligger alle disse forbistrede fildelingstjenester ind.
MVH.
Poul-Erik

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 03-09-05 08:28

"Poul" <5374814m002@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> efterlyser er
> noget så knægten ikke ligger alle disse forbistrede

Et spanskrør!!!!!

I Windows kan man sætte en konto op til at være begrænset og ikke
administrator. Så kan der ikke skrives i system- og programmapperne,
og derved ikke installeres programmer.

/klaus

Fra : Max

Dato : 03-09-05 08:43

Hej Poul-Erik

> Kan man på nogen måde spærre for retten til at ligge programmer ind i

Måske du skulle overveje et Reborn kort og putte i computeren.

http://www.itmagasinet.dk/shop/item.asp?itemid=1025&catid=257

MVh Max

Fra : Snuden

Dato : 03-09-05 11:56

On Sat, 3 Sep 2005 09:43:26 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Poul-Erik

>Måske du skulle overveje et Reborn kort og putte i computeren.
>
>http://www.itmagasinet.dk/shop/item.asp?itemid=1025&catid=257
>
>MVh Max

Det er væsentligt billigere at sætte knægtens bruger-konto op til ikke
at have rettigheder til at installere programmer.
--
Snuden

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-09-05 14:42

"Poul" <5374814m002@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren, pc'en skal gerne kunne bruges af alle. Det jeg efterlyser er
> noget så knægten ikke ligger alle disse forbistrede fildelingstjenester

Køb en router med firewall indbygget og luk for de porte som ikke bliver
brugt til normalt brug eller luk for de porte som bruges til
fildelingstjenesterne.
En d-link dfl-200 kan det.

/karsten