MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
sikkerhedsadvarsel
Fra : ----PS

Dato : 02-09-05 10:41

Jeg får tit denne besked: "Denne side indeholder både sikre og ikke-sikre
emner. Vil du vise de ikke-sikre emner?"
Hvordan bliver man fri for den?
ps

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 12:42

Den 02-09-05 11.40 skrev ----PS følgende:

> Jeg får tit denne besked: "Denne side indeholder både sikre og ikke-sikre
> emner. Vil du vise de ikke-sikre emner?"

Er det i Internet Explorer?

> Hvordan bliver man fri for den?

Tjek, om ikke der er mulighed for at sætte et flueben i et felt, hvor
der står noget i stil med: Vis du slippe for denne advarsel fremover.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : ----PS

Dato : 02-09-05 15:42

> Er det i Internet Explorer?

ja

> Tjek, om ikke der er mulighed for at sætte et flueben i et felt, hvor der
> står noget i stil med: Vis du slippe for denne advarsel fremover.

Ah, så havde jeg da nok kunne se det ! Nej, den valgmulighed findes ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 15:59

Den 02-09-05 16.41 skrev ----PS følgende:

> Ah, så havde jeg da nok kunne se det !

Det er slet ikke usædvanligt, at man (også undertegnede) overser den slags.

> Nej, den valgmulighed findes ikke.

Har du et eksempel på en eller flere sider, hvor du får beskeden, så vi
kan prøve at tjekke, hvad man kan gøre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : John

Dato : 02-09-05 16:20

"----PS" skrev i en meddelelse

> Ah, så havde jeg da nok kunne se det ! Nej, den valgmulighed findes ikke.

Eller måske gør den: Funktioner>Internetindstillinger>Avanceret.

Scroll ned og _fjern_ flueben i: 'Vis advarsel, hvis der skiftes mellem
sikker og ikke-sikker tilstand'.

Mvh John

Fra : ----PS

Dato : 02-09-05 16:59

> Scroll ned og _fjern_ flueben i: 'Vis advarsel, hvis der skiftes mellem
> sikker og ikke-sikker tilstand'.

ja, det lød ellers som en rigtig god mulighed. Desværre viste det sig, da
jeg fandt den, at der IKKE var flueben i denne.
Og siderne er typisk disse https:// sider, bl.a. fra min arbejdsplads,
hvortil det kræver secure id at komme ind.
Ps

Fra : John

Dato : 02-09-05 17:21

"----PS" skrev i en meddelelse

> ja, det lød ellers som en rigtig god mulighed. Desværre viste det sig, da
> jeg fandt den, at der IKKE var flueben i denne.

Damn! Men..i samme menu, scroll op og _Fjern_ flueben i:
/Vis en meddelelse om hver scriptfejl/ Vis meddelelser om uskadelige
HTTP-fejl/

- og højere oppe: _Sæt_ flueben i:
/Deaktiver scriptfejlfinding (anden)/ Deaktiver scriptfejlfinding (Internet
Explorer)/

Klik 'anvend' og 'ok'. Så ka' jeg ikke fler'..:)

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 19:35

Den 02-09-05 17.59 skrev ----PS følgende:

> [...]
> Og siderne er typisk disse https:// sider, bl.a. fra min arbejdsplads,
> hvortil det kræver secure id at komme ind.

Så vidt jeg kan regne ud, får du fejlen, når en side for eksempel er
opdelt i rammer, hvor nogle af rammerne er https-sider, mens andre ikke
er. Advarslen skal hjælpe dig, så du ikke indtaster data i et usikkert
felt, fordi du tror, hele siden er sikker. Der var vist nogle som
forsøgte at narre andre på den måde en gang i internettidernes morgen.

Men når det er sider, som har forbindelse med dit arbejde, er løsningen
meget simpel: kontakt jeres supportafdeling, de bør kunne hjælpe med at
løse problemet. Og meld gerne tilbage, så vi en anden gang kan hjælpe
andre i samme situation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : ----PS

Dato : 22-09-05 07:36

Hvis der er nogen der stadig følger denne tråd...prøv at gå ind på cdon.com,
og vælg så forskellige genrer ude i venste side (de grønne faner, musik,
film, spil, osv)
Der kommer denne advarsel op hver gang jeg skifter genre. Gør den også det
for Jer??
Ps

Fra : MRN

Dato : 22-09-05 13:00

> Der kommer denne advarsel op hver gang jeg skifter genre. Gør den også det
> for Jer??

Ingen advarsler her...

Mvh
MRN

Fra : ----PS

Dato : 22-09-05 14:18

> Ingen advarsler her...
>Aha - så er det jeg undrer mig over, hvad det er for en indstilling jeg
>har, som giver disse advarsler hele tiden?
ps