MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Omdøbe billedfiler??
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 02-09-05 09:00

Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Erik

Fra : Max

Dato : 02-09-05 09:31

Hej Erik

> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
> har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.

Kunne du evt. fortælle hvad OS og software du evt. anvender ?

Mvh Max

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-09-05 09:39

Erik Kirkeby wrote:
> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? -
> Jeg har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.
> På forhånd tak for hjælpen.

Irfan view plejer at hjælpe mig i den slags situationer...

--
Mvh/Martin K
http://LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : MRN

Dato : 02-09-05 10:02

> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
> har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.

Jeg buger programmet Smart Rename. Lille og nemt freeware program, som
klarer alle slags filer, ikke kun billeder. Desuden kan man også ændre
datoen på filerne og mange andre ting!...

Det er her:

http://www.tucows.com/preview/255737

Mvh
MRN

Fra : csm

Dato : 02-09-05 09:57

hvis det er xp du bruger
kan du makere alle filer og trykke "f2"
så bliver de lavet i nummer orden.

Fra : emj

Dato : 02-09-05 11:53

csm skrev:

>hvis det er xp du bruger
>kan du makere alle filer og trykke "f2"
>så bliver de lavet i nummer orden.

Han skal dog lige omdøbe den øverste fil selv, før der sker noget
Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-05 10:18

Erik Kirkeby skrev:

> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?

Hvis billederne har et unikt element i navnet, kan DOS'
ren-kommando kan klare visse ting.

Eksempel:

   ren billede*.jpg ved_stranden*.jpg

Hvis navnene f.eks. har formen
billedeAAA.jpg
billedeAAB.jpg
osv.
så virker det fint.

Hvis der ikke er unikke elementer, protesterer DOS fordi nogle af
de nye navne bliver ens. IrfanView som Martin Kirschmeyer også
anbefaler, kan klare det ved at lave en fortløbende nummerering.

Desuden er irfanView uundværligt, så du kan lige så godt hente
det med det samme.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 10:20

Den 02-09-05 10.00 skrev Erik Kirkeby følgende:

> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
> har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.

Marker de ønskede filer (evt. via Ctrl + A), højreklik på dem, og vælg
Omdøb. Vil du have flere og mere avancerede omdøbningsmuligheder, skal
du have fat i et program, du har allerede fået et par forslag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Lars

Dato : 02-09-05 23:11

In article <bETRe.10$Aq.1@news.get2net.dk>, erik.kirkeby@tele2adsl.dk
says...
> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
> har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.
> På forhånd tak for hjælpen.

Bedste løsning er med Total Commander, som er et sublimt fil-håndterings
værktøj, hvor multi-rename foregår med CRTL-M.
Regular Expresions er supporteret i forbindelse med rename, søgning etc.

Total Commander link her:
http://www.ghisler.com

--
Best regards