MS Windows
briani 27239
Win2000 pro - ingen strøm til 16 bit Xirco~
Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 16:15

Det sjove er at i beta udgaven af Win 2000 virker det fint, men da den ikke
kan opgraderes med SP4, har jeg anskaffet mig en original udgave. Nu er der
så det problem at, nu får kortet ikke strøm.

Det tænder lige et kort øjeblik og får forbindelse, men slukker så igen. Jeg
har været hardwaren igennem i enhedshåndteringen, men der er ingen fejl der
og som sagt virkede det fint i beta udgaven. Jeg har prøvet Xircoms egen
driver men heller ingen held her og kortet fejler ikke noget på min anden
bærbar med W95B.

Altså Win 2000 slukker for strømmen til kortet.

Det er en ren installation af Win 2000 og kortet sad ikke i da den blev
installeret.

Er der nogen der har prøvet det og har en løsning?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Fjollefrans

Dato : 29-08-05 20:35

> [...]
> installeret.
>
> Er der nogen der har prøvet det og har en løsning?

er det samme kabel du bruger til begge bærbare ? hvordan kan du se der ikke
er strøm på ?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 17:06

Samme kabel.

Lampen lyser et kort øjeblik og går så ud.

Maskinen er nu omformateret til WinME og her virker det fint. Vil dog gerne
have problemet løst så jeg kan bruge win2000, jeg hader WinME.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-08-05 11:08

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev

> Samme kabel.

Du klager andetsteds over, at jeg er nedladende, og alligevel pisser du
stadig på alle andre skribenter, når du citerer?

Er du fordi du bare er dum eller ligeglad?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 23:05

I rest my case, angående dig Claus! Outlook express er nu rettet så citat
skulle virke fint!

Til alle andre, hvad er er mellem Claus og mig skal I ikke tage jer af:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 13:22

> [...]

>installeret.

>Er der nogen der har prøvet det og har en løsning?

Det er det samme kabel som er brugt og det fungerer fint i Beta udgaven af
Win2000.

Lampen lyser et kort øjeblik og går så ud.

Maskinen er nu omformateret til WinME og her virker det fint. Vil dog gerne
have problemet løst så jeg kan bruge win2000, jeg hader WinME.

Nyeste opdatering: Det ser ud til at være relateret til det carbus problem
som Win2000 har med min model.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 21:44

Det var ikke relataret til mit cardbus problem, men derimod en Microsoft
fejl. Win2000 tildelte mit Xircom IRQ 04 som jo er i brug i forvejen af COM
porten. Der er var intet at se under enhedshåndteringen eller System
information.
Jeg fandt ud af det ved en tilfældighed da jeg kiggede i System event viewer
og der stod "faulty Interupt request". Så jeg skiftede IRQ til 9 og så
virkede det.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland