MS Windows
briani 27239
RSS feeds på skrivebordet
Fra : Jakob M

Dato : 29-08-05 09:26

Er der nogen der kan anbefale en simpel RSS reader til Windows XP, gerne på
dansk og helst gratis ?. Så slipper jeg for at prøve en masse selv. Den skal
ligge på skrivebordet, hvis den ser lidt lækker ud gør det heller ikke
noget.

Mvh
Jakob

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 29-08-05 10:50

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på dansk og helst gratis ?. Så slipper jeg for at prøve en masse selv. Den
> skal ligge på skrivebordet, hvis den ser lidt lækker ud gør det heller

Du kunne jo prøve det lille program "ilook" - en dansk udviklet RSS-reader,
der også
rummer "netradio".
Prøv
www.ilook.dk

Hans-Jørgen
Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Jakob M

Dato : 29-08-05 12:35

> Du kunne jo prøve det lille program "ilook" - en dansk udviklet
> RSS-reader, der også
> rummer "netradio".
> Prøv
> www.ilook.dk

Den prøver jeg, tak.

Mvh
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-05 11:05

Den 29-08-05 10.25 skrev Jakob M følgende:
> [...]
> ligge på skrivebordet, hvis den ser lidt lækker ud gør det heller ikke

Hvis du vil have en masse ekstra med i en flot sidebjælke, kan du tjekke
Desktop Sidebar. Den kan også vise feeds fra sider, der ikke
understøtter feeds.
Du kan læse om programmet og se billeder her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-desktopsidebar.html

Der er lavet en uofficiel dansk oversættelse af programmet:
http://www.buchhave.dk/rbb/sidebar/translate.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Jakob M

Dato : 29-08-05 12:36

> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-desktopsidebar.html
>
> Der er lavet en uofficiel dansk oversættelse af programmet:

Den er nok lidt mere omfattende end jeg havde forestillet mig, men den skal
prøves alligevel, den ser jo lækker ud . Tak.

Mvh
Jakob

Fra : Per Riber

Dato : 30-08-05 12:05

Mon, 29 Aug 2005 13:36:25 +0200 skrev "Jakob M"
<smoelf@gmail.com>:

>Den er nok lidt mere omfattende end jeg havde forestillet mig, men den skal
>prøves alligevel, den ser jo lækker ud . Tak.

Du kan også se på http://www.1000kilder.dk. Ikke så fancy,
men heller ikke så ressourcekrævende. Det er dansk, freeware
til privatbrug og helt fokuseret på RSS-feeds. Det kan i
øvrigt sagtens køre samtidig med Sidebar.

mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 29-08-05 16:09

Mon, 29 Aug 2005 12:04:36 +0200 skrev Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk>:

>Du kan læse om programmet og se billeder her:
>http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-desktopsidebar.html
>
>Der er lavet en uofficiel dansk oversættelse af programmet:
>http://www.buchhave.dk/rbb/sidebar/translate.htm

Det er en lækker sag, men jeg skal hilse og sige, at den er
ret tung at danse med, når man kun har 733 mHz og 384 MB
ram.

Jeg glæder mig efterhånden til at få noget mere moderne
hardware

mvh Per