MS Windows
briani 27239
Kan kun starte fra CD
Fra : Hansen

Dato : 28-08-05 12:51

Hejsa

Efter at have installeret Macromedia Dreamweaver gik min PC helt i spunk.
Windows frøs og da jeg prøvede at genstarte kom jeg kun frem til en sort
skærm med muse markøren uden at kunne bevæge den.
Har så prøvet at reparere min windows installation, hvilket resulterede i en
blåå skærm ved opstart.
Så måtte jeg lave en helt ny installation af windows, men nu kan jeg kun
starte op hvis min windows CD sidder i drevet. Hvis ikke den gør, så skriver
den at der ikke er noget styresystem, hvilket lader til at indikere at boot
fra harddisken ikke fungerer.

Hvordan kan jeg reparere min boot på harddisken uden at skulle starte helt
forfra? (hvis det overhovedet er muligt)

Mvh
Hansen

Fra : Henning

Dato : 28-08-05 21:01

>Hvordan kan jeg reparere min boot på harddisken uden at skulle starte helt
>forfra? (hvis det overhovedet er muligt)

fdisk /mbr fra en bootdiskette eller cd

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : GB

Dato : 30-08-05 23:05

"Hansen" <bluesboys@remove.this.hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Efter at have installeret Macromedia Dreamweaver gik min PC helt i
> spunk. Windows frøs og da jeg prøvede at genstarte kom jeg kun frem
> til en sort skærm med muse markøren uden at kunne bevæge den.

Meget mystisk. Jeg ville straks scanne min PC for virus, spyware og
malware. Jeg bruger selv dreamweaver på daglig basis, og har for nylig
måttet formatere min systemdisk to gange - ingen probs med DWW.

> Hvordan kan jeg reparere min boot på harddisken uden at skulle starte
> helt forfra? (hvis det overhovedet er muligt)

Som en anden venlig sjæl har svaret dig:

Kør -> cmd -> fdisk /mbr

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen