MS Windows
briani 27239
låse pcén?
Fra : MAndersen

Dato : 26-08-05 18:10

Jeg har en pc med windows XP.

Når jeg starter, skal jeg indtaste et password. Password er pt intet - et
klik på enter og jeg er inde.
Men hvordan er det jeg ændrer dette password, så når pc'en startes, eller
vækkes fra dvale/hvile?

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 18:42

> [...]
> klik på enter og jeg er inde.
> Men hvordan er det jeg ændrer dette password, så når pc'en startes, eller

kontrolpanel->brugerkonti.........vælg din konto.........ændr password

Fra : MAndersen

Dato : 26-08-05 19:27

"Ivan [7100]" <ig (elefantnæseA) tunet i dk> skrev i en meddelelse

> kontrolpanel->brugerkonti.........vælg din konto.........ændr password

Takker. Den hjælper når jeg skal åbne computeren. Men når den går i
pauseskærm, virker det ikke.

I egenskaber for skærm - pauseskærm, kan jeg sætte et v i "beskyt med
adgangskode" - men hvor ændrer jeg koden?

MAndersen

Fra : GB

Dato : 30-08-05 23:07

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i meddelelsen

> I egenskaber for skærm - pauseskærm, kan jeg sætte et v i "beskyt med
> adgangskode" - men hvor ændrer jeg koden?

Det kan du ikke. Du skal indtaste den kode, der er logget på med. Det er
lissom fidusen...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : MAndersen

Dato : 27-08-05 14:00

"Ivan [7100]" <ig (elefantnæseA) tunet i dk> skrev i en meddelelse

> kontrolpanel->brugerkonti.........vælg din konto.........ændr password

Denne fremgangsmåde virkede alligevel. Jeg havde testet den i går, men der
skulle åbenbart en genstart til, før det virkede. Tak.

MAndersen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 26-08-05 19:27

"MAndersen" <ikke@nogen.no> wrote in message
> [...]
> et klik på enter og jeg er inde.
> Men hvordan er det jeg ændrer dette password, så når pc'en startes,

Tryk Ctrl-Alt-Delete og klik på "Skift Password" knappen.

/klaus

Fra : MAndersen

Dato : 26-08-05 19:44

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> "MAndersen" <ikke@nogen.no> wrote in message

> Tryk Ctrl-Alt-Delete og klik på "Skift Password" knappen.

Ctrl-Alt-Delete giver windows jobliste - der kan jeg ikke ændre det. Skift
password knappen findes ikke der.

MAndersen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 26-08-05 20:05

> Ctrl-Alt-Delete giver windows jobliste - der kan jeg ikke ændre det.
> Skift password knappen findes ikke der.

Min giver en menu med seks knapper hvor der bl.a. er "Task Manager" og
"Change Password" - det er muligt den ser anderledes ud hvis man - som
jeg - ikke bruger XP's velkomstskærm.

/klaus

Fra : John T.

Dato : 27-08-05 05:34

> [...]
>>

> Min giver en menu med seks knapper hvor der bl.a. er "Task Manager" og
> "Change Password" - det er muligt den ser anderledes ud hvis man - som

I Joblisten:
Brug fanen "Bruger" gå op og tryk på "Luk Komputer" og nederst står der
"Skift bruger"
Hilsen John