MS Windows
briani 27239
Installere windows via en anden computer?
Fra : Jan

Dato : 25-08-05 16:09

Jeg har en bærbar hvor CDdrevet ikke virker på, den er formateret men uden
styresystem.
Kan man via en anden computer installere styresystemet på den igen via
direkte kabel (USB) el. via mit hjemme netværk og hvis man kan, hvordan??

Maskinen uden cd drev skal kører win2000 den som der evt. skal installeres
fra kører win xp pro.

jd

Fra : kenzo

Dato : 25-08-05 17:34

Hvorfor køber du ikke et cd drev ?

Fra : Jan

Dato : 25-08-05 17:57

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor køber du ikke et cd drev ?

fordi det er en bærbar og jeg ikke har brug for det til daglig, det er kun
til at få installeret computeren derefter skal jeg ikke bruge det igen, da
jeg bruger drevene via en anden computer.

Men man må da kunne få adgang til c: drevet via en anden computer på et
netværk el. noget startdiskette på en el. anden måde!

jd

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 25-08-05 19:18

Kig f.eks. på http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henning

Dato : 25-08-05 17:56

On Thu, 25 Aug 2005 17:08:46 +0200, "Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

> [...]
>Kan man via en anden computer installere styresystemet på den igen via
>direkte kabel (USB) el. via mit hjemme netværk og hvis man kan, hvordan??

Kan maskinen PXE-boote? I så fald kan du sætte din anden pc op til at
være master, som broadcaster et image.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 14:15

> Kan maskinen PXE-boote? I så fald kan du sætte din anden pc op til at
> være master, som broadcaster et image.
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Forklaring udbedes, da jeg har samme problem:) Har et Xicom Realport II
Pcmcia netkort og ingen mulighed i bios for netboot. Win2000 er kopieret
over på hdd og installerer nu på 2. dagen fra I386 mappen. Det er en 166Mhz
MMX så det går lidt langsomt:)
Der var en der forslog denne side http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ men
hvordan gør man i praksis når man kan kan få dos frem på den bærbare? Har
også en XP pro stationær. Skal pc'erne tilsluttes hinanden direkte eller må
der godt være en router imellem? Vil det være nemmere med min anden
stationær som også kører win2000 pro?

Til Jan hvis du bor i nærheden af mig så tag pc'en under armen og kom
herhen, så forsøger vi sammen:)

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Jan

Dato : 29-08-05 07:19

> Til Jan hvis du bor i nærheden af mig så tag pc'en under armen og kom
> herhen, så forsøger vi sammen:)
>

> Med venlig hilsen
>
> Jan Johansson
> 4920 Søllested, Lolland

Takker for tilbudet, men jeg "lever" i Sønderjylland LoL

Men samtidig kan jeg sige at jeg har fundet fejlen, det er en arbejds
komputer og når den installeres af vores IT afdeling, vedlægger de en kopi
af styresystemet i tilfælde af fejl så man selv kan reparere den, men
combodrevet vil ikke læse kopierede CD'ere, af en eller anden grund, men
gerne fabriks CD'ere.
Så jeg snød lidt ved at installere en original Win98 på den, fandt mit CD
drev via netværket på min stationære maskine og opdaterede så til Win2000 på
den måde, besværligt JA, men nu kører den, og jeg slås med IT afdelingen om
at få udleveret de originale CD'ere, men det er Select aftaler og derfor
uden det flersifrede kodetal til normal installation så dem vil de ikke af
med, så jeg spurgte hvorfor vi så får en sikkerhedskopi da den jo også kan
installeres på fremmede maskiner, det kunne de ikke svare på, så der kan man
se hvor meget ens arbejdsgiver stoler på sine medarbejdere LoL

Og tak til alle for jeres forsøg på at hjælpe mig igennem

jd

Fra : Henning

Dato : 29-08-05 15:27

>combodrevet vil ikke læse kopierede CD'ere, af en eller anden grund, men
>gerne fabriks CD'ere.

Defekt cd-drev, få et nyt.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jan

Dato : 30-08-05 08:05

> Defekt cd-drev, få et nyt.

Er de standard ligesom drevene på en stationær komputer? el. skal man ud og
finde noget som kun passer til det bestemte mærke?
Ikke fordi jeg til daglig har brug for drevet, men som nu ved en
reinstallation havde det jo været rart at det virkede ordentligt

jd