MS Windows
briani 27239
Problemer i XP med sluk for skærm
Fra : Henning Lund

Dato : 24-08-05 15:37

Knægtens maskine er pludselig begyndt med ikke at ville slukke for
skærmen når man stiller den til det under egenskaber for skærm, hvis jeg
sætter den til at slukke efter 1 minut, sker det ikke, men den kan
pludselig slukke skærmen og så kan vi ikke starte skærmen ved at bevæge
musen eller med tasteturet, computeren skal "koldstartes" for at få liv
i skærmen igen.
Skærmbilledet kan også pludselig fastfryse hvis maskinen ikke bruges i
et stykke tid, og så skal der også en koldstart til for at få maskinen
til at køre
Jeg har prøvet at afinstalere både skærmkort og skærm,men intet hjælper,
hvad er der sket?
Der er en fin temperatur på maskinen, så det er ikke varme der gør
problemet.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-08-05 19:19

Henning Lund wrote:
> Jeg har prøvet at afinstalere både skærmkort og skærm,men
> intet hjælper, hvad er der sket?

Hvis I har mulighed for det, så prøv med en anden skærm og/eller
et andet grafikkort. Alternativt en ny installation på en anden
harddisk for at udelukket eventuelle softwareproblemer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 24-08-05 19:46

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Hvis I har mulighed for det, så prøv med en anden skærm og/eller
> et andet grafikkort. Alternativt en ny installation på en anden
> harddisk for at udelukket eventuelle softwareproblemer.

Æv da, jeg havde håbet på en anden udvej end at skifte kort, kortet
kører nemlig fint i spil mm.

Fra : Torben

Dato : 25-08-05 06:57

"

> Æv da, jeg havde håbet på en anden udvej end at skifte kort, kortet
> kører nemlig fint i spil mm.

Prøv at se hvad der står i fejlloggen, det kunne måske gi et hint.

--
Mvh Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 25-08-05 15:29

Torben skrev:

> Prøv at se hvad der står i fejlloggen, det kunne måske gi et hint.

Jeg prøvede i panik at afinstalere nvidia´s nyeste driver og lade
windows selv bestemme driveren, det afhjalp problemet, men nu er det så
det jeg ikke ved om at windows egen driver er god nok til et Geforce
Ti4200 kort?

Fra : Torben

Dato : 25-08-05 16:11

">

> [...]
> windows selv bestemme driveren, det afhjalp problemet, men nu er det
> så det jeg ikke ved om at windows egen driver er god nok til et

Det kan jo komme an på en prøve, du kan jo også prøve at køre driverne
ind igen.
--
Mvh Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 25-08-05 16:57

Torben skrev:

> Det kan jo komme an på en prøve, du kan jo også prøve at køre driverne
> ind igen.

Hører hvad knægten siger til skidtet.