MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Incremental backup og swap-filen
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 23-08-05 19:25

Hej

Jeg bruger Acronis True Image til at lave backup af to partitioner på min
disk. Dels en windows partition, hvorpå der også ligger en mailserver, og
dels en data partition.

Min data backup stiger stille og roligt dag for dag, men ikke mere end
forventet. Min windows backup stiger dog op til flere hundrede mb om dagen
- dette til trods for, at partitionen kun bliver brug til windows samt
mailserver.

Kan det være min windows swap-fil, der driller?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : ha

Dato : 23-08-05 20:08

Bo Kamp Dudek wrote:
> Kan det være min windows swap-fil, der driller?

Det kan det evt. godt, men det kan også være:
- temp mappen,
- temp internet mappen,
- det kan være papirkurven skal tømmes,

forsøg evt. med at køre programmet diskoprydning, der kan
du se om der er noget der ligger og fylder.

Jeg har selv delt min harddisk op i 3 partitioner, 1 del til
styresystem, 1 del til data og en noget mindre del til swapfil
og temp mapper. Så slipper jeg for at skulle kopiere "affald"
med i backup'en.

/ha

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 23-08-05 21:26

[...]

> Det kan det evt. godt, men det kan også være:
> - temp mappen,
> - temp internet mappen,
> - det kan være papirkurven skal tømmes,

bruger som sagt ikke maskinen.. den kører udelukkende som fil- og
mailserver, og derfor er det utænkeligt, at der ligger data i temp internet
samt papirkurv..

det lyder som en god idé med en seperat partition til swapfilen, men den
partition kan jeg vel næppe lave, når hele dyret allerede kører.. ehm.. der
skal vel en komplet reinstall til.. ?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-08-05 22:16

Bo Kamp Dudek wrote:
> det lyder som en god idé med en seperat partition til swapfilen, men
> den partition kan jeg vel næppe lave, når hele dyret allerede kører..
> ehm.. der skal vel en komplet reinstall til.. ?

Se i backuppen hvad der fylder uventet ?

Det kræver et reboot at ændre sine swapfil indstillinger, ikke helt så
drastisk som en hel ny installation.
Overvejet at hive en lille seperat disk frem til formålet, og få swapfilen
over på et andet fysisk drev. Det kan godt give et performance boost.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-08-05 07:16

[...]

> Se i backuppen hvad der fylder uventet ?

jow, det kunne jeg, men det er meget at rende 3gb backup igennem..

> [...]
> Overvejet at hive en lille seperat disk frem til formålet, og få swapfilen
> over på et andet fysisk drev. Det kan godt give et performance boost.

det lyder som en fantastisk idé.. har faktisk en 8gb disk til at ligge.. og
den kan vel længe fint klare en swapper..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : GB

Dato : 23-08-05 22:38

Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i meddelelsen

> det lyder som en god idé med en seperat partition til swapfilen, men
> den partition kan jeg vel næppe lave, når hele dyret allerede kører..
> ehm.. der skal vel en komplet reinstall til.. ?

Eller Partition Magic.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-08-05 07:15

[...]

> Eller Partition Magic.

har leget med det en gang, men jeg fuckede mine diske op og mistede al
data.. tør jeg ikke igen..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : ha

Dato : 24-08-05 08:55

Bo Kamp Dudek wrote:

Brug du bare din ekstra disk til formålet.

M.h.t. partition magic tror jeg du har være mere ed almindeligt
uheldg. Jeg har gjort det masser af gange, og har aldrig (nock on wood)
oplevet problemer .

/ha