MS Windows
briani 27239
Hvor kommer info om "Ulæste postmeddelelse~
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-08-05 13:02

Hej.

Jeg har på en Windows XP-installation været nødt til at benytte mig af
det Microsoft kalder "Hurtig brugerskifte". Det består i, at man kan
logge på en Windows-maskine med mere end en bruger på samme tid.

Nu er der blot en ting, jeg undrer mig over. Når jeg "låser" maskinen
vises en liste med brugere som kan logges på. Det er i sig selv lidt
grimt, da man her eksponerer alle brugernavnene på dem som kan logge på.
Det er dog ikke det som undrer mig. Det er mere det, at der ved min
bruger står "3 ulæste postmeddelelser". Hvor har Windows den information
fra? Ud over at den er forkert, synes jeg, at det er unødvendig
information at skrive om brugerne.
Jeg bruger Mozilla Thunderbird og kan ikke finde nogen steder i dens
opsætning, hvor man kan bestemme, om denne information skal gives til OSet.

Hvor får Windows denne information fra?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

``TV is chewing gum for the eyes.'' -- Frank Lloyd Wright

Fra : Per

Dato : 23-08-05 13:52

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er dog ikke det som undrer mig. Det er mere det, at der ved min bruger
> står "3 ulæste postmeddelelser". Hvor har Windows den information fra?

Har du prøvet systemgendannelse - det kan hjælpe mod mange og underlige ting
som XP kan lave nu og da.

Det der med ulæst post - det er ikke sikkert at den mener det er i OE - det
kan være i Hotmail altså webmail, som den tjekker via messenger.

Har du tjekket det?

Mvh. Per!

Fra : Holst

Dato : 23-08-05 14:13

Per wrote:

> Det der med ulæst post - det er ikke sikkert at den mener det er i OE - det
> kan være i Hotmail altså webmail, som den tjekker via messenger.

Jeg bruger også XP og Thunderbird, og jeg oplever også, at XP skriver,
at der er ulæste postmeddelelser. Hvordan den ved det, ved jeg ikke.

I mit tilfælde er der dog overensstemmelse mellem det nævnte antal og
antallet af ulæste postmeddelelser i Thunderbird.

Dog tror jeg, at jeg flere gange har oplevet, at der er ulæste
postmeddelelser i Thunderbird, uden at XP nævnte det.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-08-05 14:18

Holst wrote:
[...]
> I mit tilfælde er der dog overensstemmelse mellem det nævnte antal og
> antallet af ulæste postmeddelelser i Thunderbird.

Det var der også i begyndelsen hos mig.
Ved nærmere eftertanke, kan det godt være, at tallet er begyndt at være
forkert efter en bruger fik lov til at få Microsoft MSN Messenger
installeret.
Man kunne forestille sig at Windows hellere vil tjekke gennem Messenger
end gennem Thunderbird. I så fald må man kunne ændre det et sted.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-08-05 14:15

Per wrote:

> Har du prøvet systemgendannelse - det kan hjælpe mod mange og underlige ting
> som XP kan lave nu og da.

Næh. Det skulle ikke være nødvendigt her. Det er sådan set et nær nyt og
frisk installeret system.
Det er ikke en fejl men en "feature" fra Microsoft.

> Det der med ulæst post - det er ikke sikkert at den mener det er i OE - det

Det gør den helt sikkert ikke, da det ikke er installeret.
Mine brugere er også blevet forbudt at anvende Microsofts produkter til
e-mail.

> kan være i Hotmail altså webmail, som den tjekker via messenger.

I så fald, hvordan slår jeg det fra?
Eller i det mindste får det til at repræsentere det korrekte antal
ulæste e-mails (fra Mozilla Thunderbird).

Fra : Per

Dato : 24-08-05 12:38

> Næh. Det skulle ikke være nødvendigt her. Det er sådan set et nær nyt og
> frisk installeret system.
> Det er ikke en fejl men en "feature" fra Microsoft.

Hej Igen Thomas!

Her du opdateret windows fra windows update.

Jeg var selv ude for noget lignende. Det hjalp da jeg installerede
NET.framework - jeg havde netop installeret Norton Ghost og så begyndte den
med at man skulle logge sig ind som bruger og den skrev det der med ulæst
post.
Jeg havde aldrig bedt den om at skulle logge mig ind.

Efter opdatering med NET.framework forsvandt problemerne.

Mvh. Per!

Fra : csm

Dato : 23-08-05 14:23

tweakUI (microsoft.com) kan fjerne de beskeder.

Fra : ///M

Dato : 23-08-05 14:57

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> Det er mere det, at der ved
> min bruger står "3 ulæste postmeddelelser". Hvor har Windows den
> information fra? Ud over at den er forkert, synes jeg, at det er
> unødvendig information at skrive om brugerne.

Jeg er temmelig sikker på at det er en kendt bug - man kan "somehow" få
nulstillet denne tæller. Men hvordan man reelt kontrollerer den, ved jeg så
ikke. Som du er inde på burde man kunne angive hvordan eller om den skal
søge informationen.

///M