MS Windows
briani 27239
Hvilken codec pakke?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-08-05 22:47

Hejsa

Har lige installeret en frisk Win XP, og skal nu til at installere div.
codecs. Jeg vil bare gerne kunne afspille "alt" inkl. .rm og .mov. Jeg skal
ikke encode video kun mp3 med cdex. Jeg ved man kan downloade en masse
forskellige pakker med codecs, men jeg har også også hørt, at der kan være
konfikter i nogle af dem, så hvilken kan anbefales?

mvh Frank

Fra : Peter

Dato : 23-08-05 01:06

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> masse forskellige pakker med codecs, men jeg har også også hørt, at der
> kan være konfikter i nogle af dem, så hvilken kan anbefales?

Jeg bruger altid denne: K-Lite Codec Pack 2.27 Full
Installer den uden at ændre på noget.

Peter B

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-08-05 09:34

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger altid denne: K-Lite Codec Pack 2.27 Full
> Installer den uden at ændre på noget.

Der er også en K-Lite Mega pack, som inkluderer realmedia og quicktime. Er
der noget galt med den, siden den ligesom er spillet op fra de andre (full,
standard, basic) og køre med andet versionsnummer?

Jeg har kigget her:
http://www.free-codecs.com/top20_allthetime.php

mvh Frank

Fra : Peter

Dato : 23-08-05 12:02

> Der er også en K-Lite Mega pack, som inkluderer realmedia og quicktime. Er
> der noget galt med den, siden den ligesom er spillet op fra de andre
> (full, standard, basic) og køre med andet versionsnummer?

Jeg tror ikke der er noget i vejen med den. Den indeholder blot alternative
player (med codec) til at afspille Realmedia og Quick time filer. (benytter
den gamle Windows mediaplayer).

Peter B

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:33

Og hvis du bestemmer dig for at prøve VLC så har den også noget som mange af
de andre ikke har, fejlkorigering. Dvs. hvis du har en videofilm som hopper,
så retter VLC den automatisk så du kan afspille den.

Og skulle du få smag på at konvertere film så prøv Xilisofts Video
converter, den har også alle codecs indbygget og den er nem at bruge:)
http://www.xilisoft.com/video-converter.html

Skal du konvertere til Mp4 til brug på mobilen, så gør brug a PSP versionen
frem for Microsofts. Det fungerer bedre:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:27

Hvad med at prøve VLC? Så behøver du ikke installere alle mulige codecs, de
er i den:)

www.videolan.org

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Hanson Woo

Dato : 24-08-05 09:54

total video converter http://www.effectmatrix.com

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 31-08-05 13:48

> [...]
> masse forskellige pakker med codecs, men jeg har også også hørt, at der
> kan være konfikter i nogle af dem, så hvilken kan anbefales?

Tak for svarene.

Det blev til (hvis andre er interesseret):

K-Lite Codec Pack Standard
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Real Alternative
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

QuickTime Alternative
http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

og Media Player Classic som afspiller
http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm
(Den følger med alle ovenstående, men jeg downloadede den alene)

mvh Frank