MS Windows
briani 27239
Kryptering af harddisk
Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-08-05 08:49

Hejsa

Findes der et freeware eller billigt program ti at kryptere en hel disk.
Det er ikke en disk med styresystem, men en backup disk.

Mvh
Jesper

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 18:02

"Jesper Hansen" <lismoes@(slettes)gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Findes der et freeware eller billigt program ti at kryptere en hel disk.
> Det er ikke en disk med styresystem, men en backup disk.

Check "drivecrypt"
http://www.securstar.com/

Benytter " 1344 Bit Military Strength hard disk encryption ".. som kun tager
lidt over ti timer at knække på en supercomputer.. men det er da altid
noget?

Forresten.. er der nogen der kan huske loven omkring kryptering? Jeg mener
ikke man må kryptere med mere end 128 bit?

Fra : NoPasaran

Dato : 23-08-05 19:12

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Forresten.. er der nogen der kan huske loven omkring kryptering? Jeg
> mener ikke man må kryptere med mere end 128 bit?

Hvad er relevansen? Du har da ikke andet end opskrifter på sølvpapirshatte
og venstre-ekstreme konspirationsteorier at kryptere?

--
NoPasaran

Fra : Ingolf

Dato : 23-08-05 19:50

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> wrote in message

> Hvad er relevansen? Du har da ikke andet end opskrifter på sølvpapirshatte
> og venstre-ekstreme konspirationsteorier at kryptere?

Jeg vidste slet ikke der fandtes opskrifter på sølvpapirshatte. Hvor ved du
det fra? ;)

At poste her i dk.politik, er blot et patetisk forsøg på at miskreditere...
det hører hjemme i "dk.edb.system.ms-windows"

Fra : Alucard

Dato : 23-08-05 21:06

On Tue, 23 Aug 2005 20:49:31 +0200, "Ingolf"
<Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
>
>At poste her i dk.politik, er blot et patetisk forsøg på at miskreditere...
>det hører hjemme i "dk.edb.system.ms-windows"

Det kommer da an på OM han kører windows...

Fra : Tim

Dato : 24-08-05 08:07

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> wrote in message

> Jeg vidste slet ikke der fandtes opskrifter på sølvpapirshatte. Hvor ved
du
> det fra? ;)

http://www.johnf-ingkerry.com/
))

Tim

Fra : Alucard

Dato : 24-08-05 11:24

On Wed, 24 Aug 2005 09:07:10 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>sølvpapirshatte

>du

Så du ikke morgenTV på DR1 i morges ca. kl. 7:15..... ?

Der var ellers en flot sølvpapirshat (samt idioten der havde den
på).....)))))

Fra : Tim

Dato : 24-08-05 11:29

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Så du ikke morgenTV på DR1 i morges ca. kl. 7:15..... ?
>
> Der var ellers en flot sølvpapirshat (samt idioten der havde den
> på).....)))))

Ja, et smukt eksemplar ))

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 11:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> http://www.johnf-ingkerry.com/
> ))

LOL! Hvem andre end de meste paranoide har sådanne links? Men der blev nævnt
"opskrifter på sølvpapirshattE' altså flere end 1. Hvor er de andre?
*Something is fishy around here* :)

_
http://tinfoilhat.shmoo.com/

Fra : Tim

Dato : 24-08-05 12:04

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> LOL! Hvem andre end de meste paranoide har sådanne links?

Folk der har diskuteret med Steen Hjortsoe )

Han har brug for en i ny og næ, når han begynder at sniksnakke om
hjernestråler og tidsrejser i centrum af 80.000 samtdigt detonerede
atombomber )

> Men der blev nævnt
> "opskrifter på sølvpapirshattE' altså flere end 1. Hvor er de andre?
> *Something is fishy around here* :)

LOL... brug den samme opskrift til nr. to og nr. tre og... fortsæt selv

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 12:31

> Folk der har diskuteret med Steen Hjortsoe )
>
> Han har brug for en i ny og næ, når han begynder at sniksnakke om
> hjernestråler og tidsrejser i centrum af 80.000 samtdigt detonerede
> atombomber )

Lol... han lyder skæg. Kan manlæse mere om ham, andetsteds, eller var det
ham der var i morgennyhederne?

> LOL... brug den samme opskrift til nr. to og nr. tre og... fortsæt selv

Med fare for at fremstå som antisemit, så ved du vist godt at sølvpapir ikke
virker :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kippah#Purpose
"Cover your head in order that the fear of heaven may be upon you."

Fra : Tim

Dato : 24-08-05 14:01

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Lol... han lyder skæg. Kan manlæse mere om ham, andetsteds, eller var det
> ham der var i morgennyhederne?

Søg på ham her i gruppen. Han mener, bl.a., at regeringer (læs: NSA, FBI,
CIA, FSB, Mossad o.l) styrer deres fjender med hjernestråler )

Hvis du googler, vil du sikkert også kunne finde hans teori om, at hvis man
befinder sig i centrum for 80.000 samtidigt detonerede A-bomber, så kan man
rejse i tiden.

Jeg mener at huske, at det er sådan alle konflikter i verden skal løses.

Desuden siger han, at verden går under enten i år, eller næste år.

Sidste år, var det også "i år, eller næste år" )))))

> Med fare for at fremstå som antisemit, så ved du vist godt at sølvpapir
> ikke virker :)

Det tror jeg du har ret i (at jeg ved)

> http://en.wikipedia.org/wiki/Kippah#Purpose
> "Cover your head in order that the fear of heaven may be upon you."

Nu er jeg ikke synderlig religiøs, for ikke at sige slet ikke, så jeg
besidder ikke den store angst for, hvad noget hjernespind kan gøre ved mig
:)

Tim

Fra : Tim

Dato : 24-08-05 17:51

> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Kippah#Purpose
> "Cover your head in order that the fear of heaven may be upon you."

Oh... ser, at det er ham der kalder sig contra@tdcspace.dk nu. Han har
skrevet en del indlæg på det seneste, men det med hjernestråler kommer kun i
perioder. Jeg gætter på, at det er når han glemmer at tage sin medicin.

Han har lige skrevet et indlæg der hedder "Det dynamiske, globalt
ekspanderende danske forsvar".

Citat fra indlægget:

"I mellemtiden ligger landet åbent for amerikanske militære "sexforskere",
som ved hjælp af elektromagnetisk feltteknologi behandler Danmarks (i gamle
dage) intetanende civilbefolkning, som det lyster dem."

)))

Jeg tror lige jeg sender ham opskriften.

Tim

Fra : GB

Dato : 24-08-05 12:40

Her er en til: http://zapatopi.net/afdb/

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Alucard

Dato : 24-08-05 14:41

On Wed, 24 Aug 2005 12:59:21 +0200, "Ingolf"

>LOL! Hvem andre end de meste paranoide har sådanne links?

Dem med humoristisk sans...?

>Men der blev nævnt
>"opskrifter på sølvpapirshattE' altså flere end 1. Hvor er de andre?

Ordkløver....

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 16:57

> Dem med humoristisk sans...?

Ja.. det var god humor :)

> Ordkløver....

Eller rettere "sans for detajler"?

Kan du huske de små gule bøger fra folkeskolen der hed 'læs og forstå'? Det
er faktisk ret relevant :)
(En ting er at man kan læse.. en anden ting er at man har forstået det man
læste)

Fra : Alucard

Dato : 24-08-05 17:42

On Wed, 24 Aug 2005 17:57:04 +0200, "Ingolf"

>Eller rettere "sans for detajler"?
>
>Kan du huske de små gule bøger fra folkeskolen der hed 'læs og forstå'? Det
>er faktisk ret relevant :)

Hmmmm.... Ikke lige.... Men det er måske efter min tid.....

Fra : Snuden

Dato : 23-08-05 19:46

On 23 Aug 2005 18:11:44 GMT, NoPasaran <nopasaran@veryhotmail.invalid>
wrote:

>"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

>Hvad er relevansen? Du har da ikke andet end opskrifter på sølvpapirshatte
>og venstre-ekstreme konspirationsteorier at kryptere?

Det kunne jo være han havde fortrolige oplysninger liggende som han
ønsker at kryptere.

Bortset fra det må man kryptere alt det man vil. 128-bit reglen har
jeg aldrig hørt om. Det ville også være problematisk på min
arbejdsplads, hvor krypteringen minimum er 256-bit.
--
Snuden

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-08-05 22:46

On Mon, 22 Aug 2005 19:02:13 +0200, Ingolf wrote:

> [...]
> lidt over ti timer at knække på en supercomputer.. men det er da altid

Det prøver jeg...

> Forresten.. er der nogen der kan huske loven omkring kryptering? Jeg mener
> ikke man må kryptere med mere end 128 bit?

Nææ, men der er jo så meget.....

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-05 10:57

Den 22-08-05 19.02 skrev Ingolf følgende:

> Forresten.. er der nogen der kan huske loven omkring kryptering? Jeg mener
> ikke man må kryptere med mere end 128 bit?

Der er ingen grænser i Danmark. Det kan være forbudt at eksportere stærk
kryptering til visse lande, men det er en helt anden historie.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : sbjepsen@hotmail.com

Dato : 24-08-05 10:39

Snuden skrev:

<snip>

> Bortset fra det må man kryptere alt det man vil. 128-bit reglen har
> jeg aldrig hørt om. Det ville også være problematisk på min
> arbejdsplads, hvor krypteringen minimum er 256-bit.
> --
<snip>

128-bit reglen var en eksportkontrol foranstaltning fra de amerikanske
myndigheder som ikke ønskede at (...dengang...) avanceret
krypto-teknik blev gjort tilgængelig for alverden. Siden er tiden dog
løbet fra den slags, og reglen blev ophævet. Den var gældende for
producenter af kommunikationssoftware, f.eks. browsere.

En interessant anekdote vedrører udviklingen af PGP, 'Pretty Good
Privacy', som godtnok udvikledes i USA, og derfor var omfattet af
reglen, men ved at udgive kildekoden som bog kunne man komme uden om
reglen der kun omhandlede færdig software.

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 12:45

<sbjepsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>løbet fra den slags, og reglen blev ophævet. Den var gældende for
>producenter af kommunikationssoftware, f.eks. browsere.

Ja, jeg kan huske at der kom en opdatering til IE i 2000, og der var vist
noget i licensaftalen omkring dette. Men jeg husker tydeligst at mange var
forbløffede over den svage kryptering.

Opensource... den eneste vej frem :)

Fra : Snuden

Dato : 24-08-05 20:16

On 24 Aug 2005 02:39:28 -0700, sbjepsen@hotmail.com wrote:

> [...]
>løbet fra den slags, og reglen blev ophævet. Den var gældende for
>producenter af kommunikationssoftware, f.eks. browsere.

Jeg mente herhjemme :) Den amerikanske regel kendte jeg godt. Som
udløber af den var det i en lang periode stort set kun USA og Canada
der kørte med 128-bit kryptering på deres IE. Vi ander måtte nøjes med
40-bit, eller vælge en anden browser.

> [...]
>reglen, men ved at udgive kildekoden som bog kunne man komme uden om
>reglen der kun omhandlede færdig software.

Yup yup.. og det kom der en helvedes masse ballade ud af.
--
Snuden