MS Windows
briani 27239
Glemt password windows xp
Fra : Søren

Dato : 21-08-05 15:42

Min datter har gjemt sit logoon password til windows xp. Jeg har søgt lidt
på internettet for at finde nogle metoder til at ændre password og nogle
programmer kræver et program på diskette.

Det er en bærbar computer og den har ingen diskettedrev. Er der nogen der
kender andre løsninger.

Fra : Stone

Dato : 21-08-05 15:47

Gå i fejlsikker F8 og så gå ind og ændre i brugekonti

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 21-08-05 17:56

"Søren" skrev
> [...]
> programmer kræver et program på diskette.
>
> Det er en bærbar computer og den har ingen diskettedrev. Er der nogen der

Jeg har lavet mig en "Live Windows Boot CD med netværkssupport"
som mange PC'er kan boote på,
altså køre operativsystemet som er brændt på CD'en,
selvom opertivsystemet på harddisken ikke virker
eller ikke kan bruges f.eks. p.g.a. glemt password

Live CD'en er lavet på grundlag af min XP CD,
service pack 1 (eller 2) til XP,
og en masse freeware værktøj - bl.a. en utility til at resette password på
harddisken.

Med denne Live CD har jeg kunnet hive data ud af harddisken via en
netværksledning til et netdrev (alternativt en shared folder på en anden PC)

Jeg har også kunnet resette password til Windows XP.

Bart's Preinstalled Environment (BartPE) bootable live windows CD/DVD
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Screenshot med filemanager A43 kørende:
http://www.nu2.nu/pebuilder/images/high/a43.gif

It will give you a complete Win32 environment with network support, a
graphical user interface (800x600) and FAT/NTFS/CDFS filesystem support.
Very handy for burn-in testing systems with no OS, rescuing files to a
network share, virus scan and so on.
This will replace any Dos bootdisk in no time!

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Søren

Dato : 21-08-05 19:06

Hej Thorkild

Tak for tippet, det lyder som om det er det helt rigtige, men kan vel lave
den boot Cd på en anden computer.
Jeg har tidligere prøvet at lave en boot CD med det der Bart program, men af
en eller anden grund har jeg ikke kunne få det til at fungere, men jeg kan
jo prøve i gen.
Søren