MS Windows
briani 27239
Fjerne hyperlinks under foretrukne?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-08-05 13:41

Hejsa

Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne? Jeg har prøvet
alt, men den kommer altid tilbage :-/

mvh Frank

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-05 14:31

Frank K. Jensen skrev:

>Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne?

På mine to Procomputere og min ene Homecomputer er det nemt nok.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-08-05 14:46

Den 21-08-05 15.31 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> På mine to Procomputere og min ene Homecomputer er det nemt nok.

Jamen, det var da rart at vide, Bertel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-08-05 14:49

Kim Ludvigsen skrev:

> Jamen, det var da rart at vide, Bertel.

Og Bertel glemte lige at læse det var et spørgsmål
han svarede så hans svar var mildelst talt:
*ubrugeligt*

--
Lars Fragstrup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 00:24

Kim Ludvigsen skrev:

>Jamen, det var da rart at vide, Bertel.

Det var så banalt at gøre at jeg ikke fandt det nødvendigt at
beskrive fremgangsmåden. Jeg åbnede mappen "Foretrukne",
markerede alt det bras der lå deri og trykkede på "Delete".

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 00:27

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det var så banalt at gøre at jeg ikke fandt det nødvendigt at
>beskrive fremgangsmåden.

Jeg burde måske lige have forklaret at jeg altid sætter mit
system op til at vise indhold i alle mapper og til at vise
skjulte mapper og systemmapper. Jeg ved ikke om det betyder noget
for jeg kan jo ikke se hvilke egenskaber mapperne havde.

--
Bertel

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 22-08-05 15:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det var så banalt at gøre at jeg ikke fandt det nødvendigt at
> beskrive fremgangsmåden. Jeg åbnede mappen "Foretrukne",
> markerede alt det bras der lå deri og trykkede på "Delete".

Og fik du derved fjernet mappen, det var
ligegodt gjort.

--
Lars Fragstrup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 16:10

Lars Fragstrup skrev:

>Og fik du derved fjernet mappen, det var
>ligegodt gjort.

Faktisk kan jeg ikke huske hvordan jeg gjorde, men det er
formodentlig som jeg beskrev det. Det er en af de operationer jeg
foretager rent rutinemæssigt i løbet af de par timer hvor jeg
retter Windows til så det bliver nogenlunde brugbart, og jeg har
slet ikke bidt mærke i at der skulle være noget svært ved det.
Det var derfor mit første svar var så kort. Jeg mente egentlig
dermed at der måske var kuk i spørgerens system.

--
Bertel

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-08-05 14:40

Frank K. Jensen skrev:
> Hejsa
>
> Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne? Jeg har
> prøvet alt, men den kommer altid tilbage :-/

Det kan du ikke, men du kan under egenskaber
sætte den til skjult, så irreterer den ikke øjnene
længere :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-05 16:10

Frank K. Jensen skrev:

> Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne? Jeg
> har prøvet alt, men den kommer altid tilbage :-/

Det nemmeste er vel at installere TweakUI. Hvilken version, du
bør bruge, kommer an på styresystemet. Du kan også bare nøjes
med at skjule mappen, som Lars nævner. Det er vist endda også
blot det TweakUI gør.

--
Hilsen
Madsen

Fra : MM

Dato : 21-08-05 18:13

Jeg fulgte lige med i tråden.

Jeg kan ikke finde den indstilling, som skjuler hyperlinks. Hvor ligger den
henne i Internetinstillinger?

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-08-05 18:20

MM wrote:
> Jeg fulgte lige med i tråden.
>
> Jeg kan ikke finde den indstilling, som skjuler hyperlinks. Hvor
> ligger den henne i Internetinstillinger?

Den findes ikke, men hvis du bruger stifinder eller
et andet filbehandlings program, finder du mappen
Foretrukne og der har du undermappen Hyperlinks
og det er den du højreklikker på og under egenskaber
sætter du den til *skjult*

Viola...så er den pist væk.

--
Lars Fragstrup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-05 18:32

MM skrev:

> Jeg kan ikke finde den indstilling, som skjuler hyperlinks. Hvor
> ligger den henne i Internetinstillinger?

Den ligger ikke i Internetindstillinger.
Den ligger i TweakUI under punktet Explorer(*) og hedder 'Show Links
on Favorite menu', som man så sørger for at slå fra, men som sagt så
er det stadig nemmere blot at skjule mappen.

(*) Spørg mig ikke, hvorfor den ikke ligger under Internet Explorer.

TweakUI til WinXP, kan hentes her:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-08-05 18:55

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne? Jeg har prøvet
> alt, men den kommer altid tilbage :-/

Jeg havde godt selv fundet ud af at skjule den, men den kan altså ikke
fjernes, eller hvad?

Ellers tak for svarene.

mvh Frank

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-08-05 19:56

Frank K. Jensen wrote:

> Jeg havde godt selv fundet ud af at skjule den, men den kan altså ikke
> fjernes, eller hvad?

Hvorfor skriver du "eller hvad"?
Den kan muligvis fjernes, men så skal du nok
finde et andet OS og så er det ikke i denne ng
du skal spørge.

> Ellers tak for svarene.

Selv tak......eller hvad.

--
Lars Fragstrup

Fra : paul

Dato : 21-08-05 22:13

Frank K. Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Hvordan fjerner man mappen "hyperlinks" under foretrukne? Jeg har
> prøvet alt, men den kommer altid tilbage :-/

Jeg har oplevet præcis det samme i lang tid. Det er irriterende at den
spilder plads. Jeg har selv oprettet mange mapper under Foretrukne. Men til
sidst fandt jeg ud af at jeg havde brug for en 'diverse' mappe hvor jeg kan
smide de links, som ikke direkte kan komme ind i nogen af mine mapper.
Så problemet løste sigselv ved at vænne sig til at Hyperlinks betyder
'Diverse'.

EDBsoftware bliver aldrig 100% fejlfri. Det må man lære at leve med.